مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

دعا جهت برآورده شدن حوائج



دعای سریع الاجابه,دعای برآورده شدن حاجت

دعا جهت برآورده شدن حوائج

 

برای استجابت دعا قبل از اذان صبح یا بعد از  نمازنافله صبح (بعد از اذان) 180 مرتبه ذکر "یا سمیع" خوانده شود.

دعا جهت برآورده شدن حوائج :
از تعقیبات مهم جهت برآورده شدن حوایج، آن است كه وقتى از نماز فراغت پیدا كرد، بخواند دعایى را كه ادریس بن عبداللَّه مى‏گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم مى‏ فرمود: وقتى از نماز فراغت پیدا كردى بگو:
أَللّهُمَّ، إِنّى أَدینُكَ بِطاعَتِكَ وَ وِلایَتِكَ وَ وِلایَةِ رَسُولَكِ وَ وِلایَةِ الاَْئِمَّةِ مِنْ أَوَّلِهِمْ وَ [یا: إِلى‏] آخِرِهِمْ.


و همه ائمه [(علیهم‏ السلام)] را یكایك نام مى‏برى، سپس مى‏ گویى:
أَللّهُمَّ، أَدینُكَ بِطَاعَتِهِمْ وَ وِلایَتِهِمْ وَ الرِّضا بِما فَضَّلْتَهِمْ بِهِ غَیْرَ مُتَكَبِّرٍ [یا: مُنْكِرٍ] وَ لا مُسْتَكْبِرٍ عَلى مَعْنى ما أَنْزَلْتَ فى كِتابِكَ عَلى حُدُودِ ما أَتانا فیهِ وَ مالَمْ یَأْتِنا، مُؤْمِنٌ مُعْتَرِفٌ مُسَلِّمٌ بِذلِكَ، راضٍ بِما رَضیتَ بِهِ، یارَبِّ، أُریدُ بِهِ [وَجْهَكَ الْكَریمَ وَ] الدّارَ الْآخِرَةَ مَرْهُوباً وَ مَرْغُوباً إِلَیْكَ فیهِ، فَأَحْیِنى عَلى ذلِكَ وَ أَمِتْنى إِذا أَمَتَّنى عَلى ذلِكَ، وَ ابْعَثْنى عَلى ذلِكَ. وَ إِنْ كانَ مِنّى تَقْصیرٌ فیما مَضى، فَإِنّى أَتُوبُ إِلَیْكَ، وَأَرْغَبُ إِلَیْكَ فیما عِنْدَكَ، وَ أَسْأَلُكَ أَنْ تَعْصِمَنى بِوِلایَتِكَ عَنْ مَعْصِیَتِكَ، وَ لا تَكِلْنى إِلى نَفْسى طَرْفَةَ عَیْنٍ أَبَداً وَ لا أَقَلَّ مِنْ ذلِكَ وَ لا أَكْثَرَ، إِنَّ النَّفْسَ لاََمّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلّا ما رَحِمْتَ، یا أَرْحَمَ الرّاحِمینَ، وَ أَسْأَلُكَ بِحُرْمَةِ وَجْهِكَ الْكَریمِ وَ بِحُرْمَةِ اسْمِكَ الْعَظیمِ وَ بِحُرْمَةِ رَسُولِ اللَّهِ (صلى الله على و آله و سلم) وَ بِحُرْمَةِ أَهْلِ بَیْتِ رَسُولِكَ (علیهم‏السلام) و آن بزرگواران را [یك به یك‏] نام مى‏ برى – أَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَنْ تَفْعَلُ بى كَذا وَ كَذا.

خدایا، من به طاعت و ولایت و دوستى تو ولایت رسولت و ولایت امامان از اوّل تابه آخرشان، از تو اطاعت نموده و مى‏پرستمت. خداوندا، من به واسطه‏ى اطاعت و ولایت و دوستى آنان، و خشنودى از آنچه كه ایشان را به آن برترى دادى، بدون اینكه تكبّر نموده [یا: انكار نموده‏] و یا گردنكشى نمایم، بر اساس آنچه كه در كتابت فرو فرستادى، و بر اساس احكام و حدودى كه در آن به ما رسیده و یا نرسیده، از تو اطاعت نموده و مى‏پرستمت. و به آن ایمان آورده و معترف و تسلیم آن هستم، و به هرچه كه تو بدان خشنودى، خرسندم، پروردگارا، مقصودم از این [روى و اسماء و صفات – گرامى‏ات و رضاى تو و ]دار آخرت مى‏باشد، در حالى كه در این باره هم از تو هراسانم و هم به سوى تمایل و رغبت دارم. پس مرا بر همین [اعتقاد] زنده‏بدار، و هنگامى كه مى‏ میرانى بر همان بمیرانم، و بر همان [در قیامت‏] مبعوثم بدار، و اگر در گذشته تقصیر و كوتاهى از من سرزده [از آن‏] به سوى تو توبه مى‏نمایم، و نسبت به آنچه در نزد توست میل و رغبت دارم، و از تو درخواست مى ‏كنم كه مرا به سرپرستى خود از نافرمانى‏ات نگاه دارى، و هیچگاه به اندازه‏ى چشم برهم زدنى مرا به خود وامگذار، نه كمتر از این و نه بیشتر از آن، زیرا نفس بسیار بدفرماست، مگر اینكه تو رحم آرى. اى مهربانترین مهربانان، و از تو درخواست مى‏نمایم به حرمت روى [و اسماء وصفات ]گرامى‏ات، و به احترام اسم بزرگت، و به حرمت رسول خدا (صلى الله على و آله و سلم) و به احترام اهل بیت رسولت (علیهم‏السلام) – و ایشان را نام مى ‏برى – اینكه بر محمّد و آل او درود فرستى، و به من چنین و چنان كنى.


به جاى این لفظ چنین و چنان كن حوایج خویش را ذكر مى‏كنى كه إِنْ شاءَ اللَّه. برآورده مى‏شود.

(فلاح السائل ص 169)

دعای برآورده شدن حاجت,دعای برآورده شدن حاجت سریع

 دعای برآورده شدن حاجت سریع

ذکر "یا سمیع" برای برآورده شدن حاجات
بخواند "یا سَمیعُ یا بَصیر"هرگز به هیچ چیز محتاج نشود و رسوا نگردد و دعاهای او مستجاب شود و صفای باطن او را حاصل گردد.
برای استجابت دعا قبل از اذان صبح یا بعد از  نمازنافله صبح (بعد از اذان) 180 مرتبه ذکر "یا سمیع" خوانده شود.
تعداد  کبیر این ذکر 180 و تعداد وسیط آن 18 وتعداد صغیر آن 9 می‌باشد.

اگر کسی اسم مبارک "یا سمیع" راروز  پنجشنبه بعد از نماز 500 بار بخواند هر دعا و حاجتی که خواهد روا گردد. و اگرقاری به این قیام کند مستجاب الدوةگردد.
و هرروز به طریق اوراد چهارصد و دو نوبت بخواند "یا سَمیعُ یا بَصیر"هرگز به هیچ چیز محتاج نشود و رسوا نگردد و دعاهای او مستجاب شود و صفای باطن او را حاصل گردد.

 

دعای برآورده شدن حاجت,دعای برآورده شدن حاجت سریع

دعای سریع الاجابه

دعا جهت رفع حاجت :
از سید کائنات رسول گرامی اسلام محمد مصطفی صل الله علیه و آله نقل شده است که اگر کسی را مشکلی پیش آید و دو رکعت نماز بخواند و بعد از آن سر به سجده گذارد و سی مرتبه بگوید :
بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْعَظِیم َ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ الَّذی إِذَا دُعِیتَ بِهِ أَجَبْتَ وَ إِذَا سُئِلْتَ بِهِ أَعْطَیْتَ أَنْ تَقْضِیَ حَاجَتِی بِحُرمَةِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ فاطِمَةَ وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین
حاجتش برآورده شود .
 (راهنمای گرفتاران ص 349)

 

 دعای برآورده شدن حاجت,دعای برآورده شدن حاجت سریع

 دعای رفع جاجت

 

ذکر «یا وهاب» برای برآورده شدن حاجت
 اگر کسی بعداز فراغ از نماز دستها را بردارد و هفت نوبت این اسم  مبارک "یا وهاب" رابخواند و حاجت بخواهد البته دعای او مستجاب است.

 

 گردآوری:بخش مذهبی صبح بخیر

 

منبع:

 salat.irib.ir

douavazekr.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
ذکر پیش از دعا برای برآورده شدن حاجات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعا جهت ابطال سحر بزرگ



 

 

دعا

 

 

یا محمد! به راستی که جادو همیشه از قدیم بوده و چنان نیست که به چیزی ضرر زند. جز به اجازه من، پس هر کس دوست دارد از اهل عافیت از جادو باشد به او ضرر نزند باید بخواند:

 

 

«اللهم رب موسی و خاصه بکلامه و هازم من کاده بسحره بعصاه و معیدها بهذا العود ثعبانا و ملقفها افک اهل الافک و مفسد عمل الساحرین و مبطل کید اهل الفساد من کادنی بسحرا و بضر عامدا او غیر عامد اعلمه او لا اعلمه و اخافه او لا اخافه فاقطع من اسباب السموات عمله حتی ترجعه عنی غیر نافذو لا ضارلی و لا شامت بی انی ادرء بعظمتک فی نحور الاعداء فکن لی منهم مدافعا احسن مدافعه و اتمها یا کریم»

 

 

پس زمانی که او اینها را بگوید، او رانه سحر جادوگر جنی و نه انسی، هرگز زیان نزند.