مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

الهی! عمر خود بر باد کردم



الهی نامه,مناجات نامه,مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری,راز و نیاز

مناجات نامه

 

الهی! خواندی تأخیر کردم. فرمودی تقصیر کردم.

الهی!  عمر خود بر باد کردم و بر تن خود بیداد کردم.

الهی!  اگر کار به گفتار است بر سر همه تاجم و اگر به کردار است به پشه و مور محتاجم.

الهی!  بیزارم از طاعتی که مرا به عجب آرد. مبارک معصیتی که مرا به عذر آرد.

الهی!  اگر بر دار کنی رواست، مهجور مکن و اگر به دوزخ فرستی رضاست، از خود دور مکن.

الهی!  گناه در جنب کرم تو زبون است، زیرا که کرم تو قدیم و گناه اکنون است.

الهی!  اگر عبدالله را بخواهی سوخت، دوزخی دیگر باید آلایش او را و اگر بخواهی نواخت، بهشتی دیگر باید آسایش او را

الهی!  اگر یکبار گویی بنده من، از عرش بگذرد خنده من.

الهی!  همه از تو ترسند و عبدالله از خود زیرا که از تو همه نیک آید و از عبدالله بد.

الهی!  گفتی کریمم امید برآن تمام است. چون کرم تو در میان است نا امیدی حرام است.

الهی!  اگر امانت را نه امینم، آن روز که امانت می نهادی می دانستی که چنینم.

الهی!  همچو بید می لرزم که مبادا به هیچ نیرزم. فریاد از معرفت رسمی و عبارت عاریتی و عبادت عادتی و حکمت تجربتی و حقیقت حکایتی.

الهی!  اقرار کردم به مفلسی و هیچکسی. ای یگانه ای که از همه چیز مقدسی. چه شود اگر مفلسی را به فریاد رسی.

الهی!  اگر با تو نمی گویم افکار می شوم. چون با تو می گویم سبکبار می شوم.

الهی!  ترسانم از بدی خود بیامرز مرا به خوبی خود.

الهی!  بر تارک ما خاک خجالت نثار مکن و ما را به بلای خود گرفتار مکن. پادشاها گریخته بودیم تو خواندی، ترسان بودیم بر خوان "لاتقنطوا ..." تو نشاندی.

الهی!  بر سر از خجالت گرد داریم و رخ از شرم گناه زرد داریم.

الهی!  اگر دوستی نکردیم، دشمنی هم نکردیم. اگر چه بر گناه مصریم بر یگانگی حضرت تو مقریم.

الهی!  در سر خمار تو داریم و در دل اسرار تو داریم و به زبان استغفار تو داریم.

الهی!  اگر گوییم ثنای تو گوییم و اگر جوییم رضای تو جوییم.

الهی!  بنیاد توحید ما خراب مکن و باغ امید ما را بی آب مکن و به گناه روی ما را سیاه مکن.

الهی!  تقوایی ده که از دنیا ببریم، روحی ده که از عقبی برخوریم. یقینی ده که در آز بر ما باز نشود و قناعتی ده تا صعوه حرص ما باز نشود.

الهی!  دانایی ده که از راه نیفتیم و بینایی ده تا در چاه نیفتیم. دست گیر که دستاویزی نداریم، بپذیر که پای گریزی نداریم.

الهی!  درگذر که بد کرده ایم و آزرم دار که آزرده ایم.

الهی!  مگوی که چه کرده ایم که دردا شویم و مگوی که چه آورده یی که رسوا شویم.

الهی!  توفیق ده تا در دین استوار شویم. عقبی ده تا از دنیا بیزار شویم. بر راه دار تا سرگردان نشویم.

الهی!  بیاموز تا سر دین بدانیم. برفروز تا در تاریکی نمانیم. تلقین کن تا آداب شرع بدانیم. توفیق ده تا خنگ طمع نرانیم. تو نواز که دیگران ندانند، تو ساز که دیگران نتوانند. همه را از خودپرستی رهایی ده. مه را به خود آشنایی ده. همه را از مکر شیطان نگاهدار. همه را از کید نفس آگاه دار.

الهی!  فرمایی که بجوی و می ترسانی که بگریز. می نمایی که بخواه و می گویی که بپرهیز.

الهی!  گریخته بودم تو خواندی. ترسیده بودم بر خوان تو نشاندی. ابتدا می ترسیدم که مرا بگیری به بلای خویش، اکنون می ترسم که مرا بفریبی به عطای خویش.

الهی!  عمر بر باد کردم و بر تن خود بیداد کردم. گفتی و فرمان نکردم. درماندم و درمان نکردم.

الهی!  تو ساز که ازین معلولان شفا نیاید، تو گشای که از این ملولان کاری نگشاید.

الهی!  به صلاح آر که نیک بی سامانیم جمع دار که بد پریشانیم.

الهی!  ظاهری داریم شوریده. باطنی داریم در خواب. سینه ای داریم پر آتش. دیده ای داریم پر آب. گاه در آتش سینه می سوزیم و گاه از آب چشم غرقاب.

الهی!  اگر نه با دوستان تو در رهم، آخر نه چون سگ اصحاب کهف بر درگهم. انتظار را طاقت باید و ما را نیست. صبر را فراغت باید و ما را نیست.


الهی!  مکش این چراغ افروخته را و مسوز این دل سوخته را و مران این بنده آموخته را ...

 

مناجات نامه خواجه عبدالله انصاری


ویدیو مرتبط :
فدای عمر باد جان و تنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاختن بر تقدیر الهی به خاطر عمر آیت الله هاشمی!/ برای مرگ و زندگی دیگران پا در کفش خداوند نکنید!



اخبار,اخبارسیاسی,  هاشمی رفسنجانی

در نامه خود یادآور شده‌اید که آیت‌الله هاشمی با ورود به نهمین دهه از عمرشان به فکر مرگ و آخرت باشند. اولاً مرگ حق است و مرگ و زندگی همه ما اعم از پیر و جوان در دستان خداوند قادر متعال است، ولی حتماً قبول دارید که مرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد. چه پیرانی که به دلیل آرامش قلب و سلامت روح و جسم، بیش از جوانان عمر کنند

چند روز پیش، نامه ای به نقل از یکی از نزدیکان محمود احمدی نژاد  در فضای مجازی خطاب به آیت الله هاشمی منتشر شد که مملو از توهین های تکاندهنده به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

««رضا سلیمانی» در این مورد، یادداشتی در اختیار «انتخاب» قرار داد که متن کامل آن در ادامه می آید:

باسمه تعالی
وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ یَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ یَسْتَقْدِمُونَ (سوره اعراف، آیه 34)
« و براى هر امّتى اجلى است پس چون اجلشان فرا رسد، نه [مى‏توانند] ساعتى آن را پس اندازند و نه پیش.»

اینکه به دلیل سوء تفاهم یا عصبیت ناشی از تعصبی که نسبت به رئیس خود به عنوان رئیس پاک‌ترین!! دولت تاریخ ایران دارید، در نامه‌ای کاملاً بهداشتی و مؤدبانه!! که در ذات جماعت شماست! یک لفظ منفی را به خود گرفته‌اید و بارها اصرار کرده‌اید به خوانندگان این‌گونه القاء کنید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دولت‌های نهم و دهم را به «سگ» تشبیه کرده و یا رئیس این دولت را با حکومت پهلوی در کنار یکدیگر قرار داده است، بسیار جای شگفتی، تعجب و تأمل دارد!!

نگاهی گذرا به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار جمعی از مردم خوزستان و دزفول که اتفاقاً در سایت ایشان قابل رؤیت است، حکایت از آن دارد که ایشان در فرازی از سخنان خود به افزایش نقدینگی در دولت‌های نهم و دهم، از کمتر از صد هزار میلیارد تومان در شروع کار به بیش از هشتصد هزار میلیارد تومان در پایان کار اشاره می‌کند و می‌گوید که این افزایش مانند مرض هاری در اقتصاد کشور سم تزریق کرد. البته این سخن و واقعیت‌های بسیار تلخ‌تر در مورد مسائل اقتصادی و اخلاقی در دولت گذشته، بارها تاکنون از زبان بسیاری از مسؤولان، اقتصاددانان و حتی وزرای مستقل دولت‌های نهم و دهم و البته دوستان دیروز رئیس جناب‌عالی و نمایندگان محترم مجلس و ... به اشکال مختلف بیان شده است که رشد نقدینگی در آن دوران چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آورد که هنوز هم آثار شوم آن باقی است که البته تاکنون نه با چنین حساسیتی واکنش نشان داده‌اید و نه به آن پاسخی.

اتفاقاً لحن عصبانی جناب‌عالی که بارها و بارها از لفظ «هاری و سگ» در نامه سرگشاده خود استفاده کرده‌اید و خودتان حکومت پهلوی و احمدی‌نژاد را در کنار یکدیگر قرار داده‌اید، غیر بهداشتی و ناشی از تعصب کور و نگارش بغض آلود، عجولانه و در عین حال ناشیانه است. در واقع رئیس و دوستانتان باید از شما سؤال کنند که این چگونه دفاع توهین آمیز و ناشیانه‌ای است که از دولت گذشته می‌کنید؟!! مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان.

اخبار,اخبارسیاسی,   رضا سلیمانی

جناب دکتر!
بهتر نبود به جای نامه پراکنی مملو از توهین و افترا که نشان از عمق حقد و کینه جناب‌عالی و یارانتان دارد و خرج کردن از مردمی که اتفاقاً در آخرین انتخابات ریاست جمهوری به دوستان نزدیک رئیس شما به دلیل انتخاب خط اعتدال و حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نه گفتند و به جای توهین حتی به دولت نهم و دهم که بارها و بارها به دروغ در نامه‌تان به آن عمداً یا سهواً لقب هاری و سگ داده‌اید، پاسخی مستدل و علمی به یک انتقاد ساده ولی اساسی در مورد آثار سوء رشد نقدینگی بر اقتصاد کشور در دولت گذشته می‌دادید؟!

در نامه خود یادآور شده‌اید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ورود به نهمین دهه از عمرشان به فکر مرگ و آخرت باشند. اولاً مرگ حق است و مرگ و زندگی همه ما اعم از پیر و جوان در دستان خداوند قادر متعال است، ولی حتماً قبول دارید که مرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد. چه پیرانی که به دلیل آرامش قلب و سلامت روح و جسم، بیش از جوانان عمر کنند. مخصوصاً اگر جوانی مبتلا به عصبیت و قلب آن پر از کینه و حقد و حسد باشد. ثانیاً چه بسا زندگانی که در زمان حیاتشان، مرده‌‌اند و چه بسا کسانی که حتی پس از گذشت سال‌ها از مرگشان به دلیل آثار و برکات علمی، سیاسی، دینی و مجاهدتهایشان، هنوز زنده‌اند و در تاریخ نام آنان، به بزرگی و نیکی یاد می‌شود.

برای مرگ و زندگی دیگران پا در کفش خداوندالبته از جناب‌عالی بعید بود که برای مرگ و زندگی دیگران (نعوذ بالله) پا در کفش خداوند کنید و این‌گونه بر تقدیر خداوندی در خصوص عمر شخصیتی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بتازید، حال اینکه حتماً شنیده‌اید مردان تاریخ ساز هرگز نمی‌میرند و به قول امام عزیز در پیامی که خطاب به «مجاهد متعهد، آقای هاشمی عزیز» داد، نوشته بودند: «مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: به رضاخان بگویید من زنده هستم. مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است، چون نهضت زنده است.» (صحینه امام، جلد 7 . ص6و495)

جای تأسف است که غباری از تعصبات سیاسی و جناحی بر همه سوابق تحصیلی و مدیریتی شما سایه انداخته و به خاطر عصبانیتی که از تحقق پیش‌بینی‌های سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص تشخیص و معرفی جریان انحرافی و گرفتاری کشور در مشکلات اقتصادی دارید، رسالت کاری خویش را دشمنی با شخصیتی مورد وثوق نظام قرار داده‌اید و همه برنامه‌های گفتاری و رفتاری خود را خدمت به خلق می‌دانید.

استفاده از تعابیری چون آهنگرزاده، واتیکانیزاسیون، شبکه سازی اشرافیت بروکراتیک و مهندسی آینده نظام در نظم جهانی سلطه و پیوند دادن آن به نهمین دهه زندگی آیت‌الله هاشمی و آنگاه تأکید بر این نکته که «بسیاری از هم سن و سالان جناب‌عالی اینک روی در نقاب خاک کشیده‌اند»، حکایت از آن دارد که شما و همفکران شما از جایگاه و نفوذ کلام ایشان به شدت در هراسید و هیچ معنایی جز استیصال سیاسی ندارد و نشان می‌دهد که تمام رشته‌های شما و قیل و قال‌های سیاسی شما را یک حرکت در حدّ ثبت‌نام ایشان در وزارت کشور بر هم زد و الان هم خیلی خوب می‌دانید که تنها راه برگشت شما و همفکرانتان به قدرت، نبودن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صحنه سیاسی کشور است و به همین خاطر دست به دعا برداشته‌اید.

امیدوارم که به قول جناب‌عالی در این ایام مبارک رمضان کمی هم بیندیشید و بدانید راه ابدی شما نه با فحاشی و پنجه کشیدن به صورت بزرگان و پیشکسوتان قبل و بعد از انقلاب و خادمان واقعی مردم که تنها با حلالیت طلبی از آنان و جبران مظالمی که در حق ملت ایران روا داشته‌اید، هموار خواهد شد که «ویل لکل همزه لمزه، وای به حال هر طعنه زن عیب جوی»


والسلام

 

 اخبار سیاسی - انتخاب