اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رفسنجانی: نتیجه زحمات امروز معلمان فردایی روشن برای کشور است



دیدار فانی با هاشمی, رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

رفسنجانی: نتیجه زحمات امروز معلمان فردایی روشن برای کشور است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: پرهیز از روزمرّگی و دوری از شتابزدگی در ترسیم دورنما و برنامه‌ریزی مدوّن، از ضروریات اداره درست آموزش و پرورش است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونین و مشاورین این وزارتخانه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به‌مناسبت بازگشایی مدارس با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، دانش‌آموز و معلّم را دو قشر با یک هدف مشترک خواند و اظهارداشت: نتیجه زحمات امروز معلمین، فردایی روشن برای کشور است که دانش‌آموزان رقم خواهند زد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سیاست‌های کلی نظام در ارتباط با آموزش و پرورش گفت: پرهیز از روزمرّگی و دوری از شتابزدگی در ترسیم دورنما و برنامه‌ریزی مدوّن برای آموزش و پرورش از ضرورت‌های مدیریتی برای اداره درست آنست و الحمدلله آقای فانی از ابتدای انقلاب اسلامی در جریان مسائل آموزش و پرورش بوده است.

وی با یادآوری برنامه‌های دولت سازندگی برای آموزش و پرورش و ابداع روش‌هایی برای مشارکت بیشتر مردم در این امر، افزود: باید از اقیانوس عظیم مردمی برای تعلیم و تربیت فرزندان این مملکت استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح سؤالاتی درباره مدارس فنی و حرفه‌ای، مدارس شبانه‌روزی و مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی و شنیدن پاسخ‌های هر یک از معاونین و مسئولین مربوطه، با تأکید بر اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و اشتراک آن اهداف با آرمان‌های شهدا و ایثارگران، گفت: آموزش فرزندان ایران که مردمی پیرو مکتب اهل بیت(ع) دارد، یکی از زیربنایی‌ترین کارهاست و هزینه‌های آموزش و پرورش، حتی حقوق معلمین هزینه جاری نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همزمانی شروع مدارس و هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و متذکر شد: باید کودکان، نوجوانان و جوانان را با تاریخ مشعشع دفاع مقدس و نقش دانش‌آموزان و معلمان شهید در حفاظت از انقلاب آشنا کرد.

در آغاز این دیدار، علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش و هر یک از معاونین و مشاورین وی گزارشی از آخرین وضعیت‌های آموزش و پرورش و مشکلات معلمین و دانش‌آموزان ارائه کردند.

فانی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت برای تعلیم و تربیت، گفت: سند تحول آموزش و پرورش، جامع سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است./فارس

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از تجمع سراسری معلمان در کشور


شمار زیادی از معلمان در تهران و دیگر شهرهای ایران روز یکشنبه تجمعات اعتراض آمیزی را به صورت مسالمت آمیز برگزار کردند.