اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش میزان اجاره‌ نشینی در کشور


میزان اجاره‌ نشینی در تیر ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود 3.4 درصد و نسبت به خرداد 9 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایسنا: براساس بررسی‌های آماری طی چهار ماهه امسال از 735 هزار و 191 معامله انجام شده در بازار مسکن بیش از 248 هزار مورد مربوط به قراردادهای اجاره خانه بوده است.

همچنین میزان قراردادهای منعقد شده در بخش اجاره در تیر ماه امسال حدود 79 هزار مورد بوده نسبت به ماه قبلش - خرداد - با افزایش 9 درصدی مواجه شده است.

طبق آمارهای کمیسیون تخصصی املاک میزان اجاره‌نشینی در تیر امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل 3.4 درصد افزایش یافته است.

بعد از بالا رفتن قیمت خانه در سال‌های اخیرو در پی آن کاهش قدرت خرید مردم از یک سو و افزایش جمعیت و تقاضای مسکن از سوی دیگر بازار اجاره پرتقاضاتر شده است و اکنون هم با آغاز فصل تابستان که طبق روال هر ساله زمان جابجایی مسکن است بازار این بخش گرم شده است.


ویدیو مرتبط :
وضعیت بازار مسکن و اجاره نشینی در کشور | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت كاهش خرید خانه و افزایش اجاره‌نشینی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,علت كاهش خرید خانه و افزایش اجاره‌نشینی

اخبار اقتصادی - علت كاهش خرید خانه و افزایش اجاره‌نشینی

از سال 91 قیمت خانه با جهش و پس از آن با ركود مواجه شد و سرمایه‌گذاران نیز سرمایه‌های خود را از بازار مسكن بیرون كشیدند

از سال 91 قیمت خانه با جهش و پس از آن با ركود مواجه شد و سرمایه‌گذاران نیز سرمایه‌های خود را از بازار مسكن بیرون كشیدند و از سوی دیگر به دلیل بالا بودن قیمت خانه و كاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای اجاره مسكن بالا رفته است.

 

مصطفی قلی‌خسروی، سرپرست كمیسیون تخصصی املاك در گفت‌وگو با ایسنا درباره علت كاهش خرید خانه و افزایش اجاره‌نشینی در سال گذشته اظهار كرد: در سال 91 با جهش قیمتی بالا در بازار مسكن روبه‌رو بودیم و پس از سال 91 به ركود رسیدیم كه سرمایه‌داران ترجیح دادند سرمایه‌های خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری كنند و سرمایه‌هایشان را از بازار مسكن بیرون كشیدند.

 

وی افزود: این عامل به ضرر مشاوران املاك است و سعی كردیم جلوی جهش قیمت‌ها را بگیریم چون به این ترتیب خرید و فروش در بازار كم می‌شود و این عامل مشاوران املاك را هم متضرر می‌كند.

 

سرپرست كمیسیون تخصصی املاك خاطرنشان كرد: به طور كلی روند داخل و خارج شدن سرمایه در بازار از سال 86 به همین روال پیش رفته است، به طوری كه سال 86 هم شاخص بورس سقوط كرد و سرمایه‌داران سرمایه‌های خود را به بازار مسكن وارد كردند.

 

قلی‌خسروی با بیان اینكه همه شاخص‌های آماری نشان‌دهنده این است كه مردم قدرت خرید كمی دارند، تصریح كرد: به دلیل بالا بودن قیمت خانه و كاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای اجاره مسكن بالا رفته است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا