اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"گزینه‌های پیشنهادی مجمع تهران برای استانداری تهران"



انتخاب استاندارتهران,گزینه‌های پیشنهادی مجمع تهران برای استانداری تهران

در جلسه شب گذشته نمایندگان با رحمانی‌فضلی مطرح شد:
"گزینه‌های پیشنهادی مجمع تهران برای استانداری تهران"

یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران از پیشنهاد هشت گزینه این مجمع به وزیر کشور برای تصدی سمت استانداری تهران خبرداد.

حسین گروسی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح مباحث مطرح شده در جلسه شب گذشته وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان تهران، افزود: عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه دیدارهایش با اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گفته وی، سید حسین هاشمی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم، علی افراشته معاون اجرایی رییس مجلس، مرتضی بختیاری وزیر سابق دادگستری، موسی‌پور معاون سابق قوه قضاییه، اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان و کردستان، ‌صلاحی استاندار خراسان، میرزاپور معاون سابق آموزش و پرورش و تقی‌پور مدیر اداره کل آموزش و پرورش از گزینه‌های پیشنهادی مجمع برای استانداری تهران هستند.

نماینده مردم شهریار دیدار شب گذشته وزیر کشور و اعضای مجمع تهران را در دو سطح ملی و استانی دانست و افزود: اجرای طرح آمایش سرزمین و توسعه استان‌ها در گرو هماهنگی دستگاه‌ها از طریق وزارت کشور است. با توجه جدی به این موضوع و شناسایی توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان‌ها و هدایت منابع مالی به زودی شاهد توسعه استان‌های کشور خواهیم بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به چالش‌های مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی استان تهران، گفت: حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت 12 میلیون نفری استان تهران در شهرستان‌های استان و 8.5 میلیون نفر در شهر تهران ساکن هستند بنابراین اولین اقدام وزارت کشور باید توزیع متوازن امکانات و اعتبارات بین شهرستان‌های استان تهران باشد.

گروسی با ابراز تاسف از پروژه‌های نیمه تمام استان تهران،‌ گفت: در حالی که می‌توان با مدیریت صحیح امکانات و اعتبارات بین شهرستان‌های استان جهت به اتمام رسیدن پروژه‌های نیمه کاره اقدام کرد، بسیاری از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی در حاشیه پایتخت به حال خود رها شده است.

نماینده مردم شهریار با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای برقراری امنیت شهر تهران، گفت: تشکیل دو ستاد فرماندهی ویژه غرب و شرق در استان‌ تهران موجب افزایش نظارت و بهبود امنیت در استان و تهران بزرگ شده است. درخواست اعضای مجمع از وزیر کشور استقرار سایر ادارات دولتی در غرب و شرق استان با هدف تسریع در امور اجرایی مردم و کاهش هزینه‌های پرداختی از سوی مردم،‌ کاهش سفرهای بین شهری و مهار ترافیک شهر تهران بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب مدیران باتجربه و متخصص به چالش‌های استان تهران را نظر قطعی مجمع نمایندگان تهران عنوان کرد و افزود: مباحث فرهنگی و توسعه‌ای تهران از مباحثی بود که در جلسه دیشب مورد تاکید اعضای مجمع قرار گرفت. نمایندگان تاکید داشتند وزارت کشور با هماهنگی‌ و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌ها و ادارات کل شهرستان‌های استان زمینه انتخاب مدیران توانمند و کاربلد را فراهم کند.

وی جلوگیری از منازعات سیاسی را دیگر درخواست اعضای مجمع تهران از وزیر کشور عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها نباید اصل را فدای حاشیه‌ها کنند. اصل و متن خدمت به مردم با رفتارهای سیاسی مدیران نباید به حاشیه رود.

گروسی محرومیت برخی شهرستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: باورش برای مردم مشکل است اما در استان تهران، شهرستان‌هایی وجود دارد که محرومیت آنها بیشتر از شهرستان‌ها در استان‌های محروم است. عمران و آبادانی و شهرسازی در شهرستان‌های تهران بسیار بدتر از شهرستان‌های محروم است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات قیمت پیشنهادی انواع نان در جلسه دیشب استانداری تهران



 

 

جزئیات قیمت پیشنهادی انواع نان در جلسه دیشب استانداری تهران

خبرگزاری فارس: یك مقام آگاه آخرین قیمت پیشنهادی انواع نان را در تهران كه شب گذشته در جلسه استانداری بررسی شد و هنوز نهایی نشده است، اعلام كرد.

 

 

یك منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینكه قیمت نان پس از هدفمندی یارانه آرد و نان 20 درصد ارزان‌تر از واحدهای آزادپز خواهد بود، آخرین قیمت‌های پیشنهادی انواع نان كه در جلسه شب گذشته استانداری تهران بر روی آن بحث شده بود را به شرح زیر اعلام كرد:

 

نوع نان----------------وزن چانه/گرم-----------------قیمت نان/ریال

لواش --------------------- 160 ------------------------- 1000

سنگك--------------------- 650 ------------------------- 4000

تافتون---------------------- 300 ------------------------- 2000

بربری---------------------- 600 ------------------------- 3500

وی افزود: این قیمت ها در جلسه دیشب استانداری تهران نهایی نشده است و قرار بر این شده تا امروز در جلسه ای با فرمانداران قیمت ها نهایی و به وزیر بازرگانی اعلام شود.

این منبع آگاه گفت: قیمت نان با هدفمندی یارانه ها در شهرستان های استان تهران متفاوت خواهد بود.

 

به گزارش فارس، سالانه در حدود 4 هزار میلیارد تومان به گندم و آرد یارانه دولتی تخصیص داده می شود كه هزار و 300 میلیارد تومان آن در راستای حمایت از كشاورز و در حدود 2هزار و 500 تا 2هزار و 700 میلیارد تومان به مصرف كنندگان نهایی پرداخت می شود.

در ابتدا برای هدفمند كردن یارانه‌ آرد و نان 3 سناریو وجود داشت. سناریوی اول ادامه وضع موجود سناریوی دوم پرداخت كل یارانه به مصرف‌كننده و سناریوی سوم كه یك سناریوی بینابین و تلفیقی بود در راستای حمایت از كشاورز و مصرف‌كننده بود كه به تصویب رسید و دو سناریوی اول در كارگروه تحول اقتصادی رای نیاورد.

در طرح هدفمندی یارانه ها و بر اساس سناریوی سوم (سناریوی تلفیقی)، یارانه حمایت از كشاورز گندم كار در جای خود باقی می ماند و تنها یارانه مصرف كننده نهایی هدفمند و با باز توزیع یارانه ها پرداخت می شود تا قدرت خرید خود را ازدست ندهد.

 

به گزارش فارس قیمت انواع نان هم اكنون با آرد دولتی و آزاد پز پیش از هدفمندی یارانه ها در استان تهران به شرح زیر است:

 

الف: دولتی

 

نوع نان----قیمت آرد/ریال-------وزن چانه/گرم--------قیمت نان/ریال

لواش------- 75--------------------- 190------------------- 300

لواش------- 450--------------------- 210-------------------350

بربری------- 75-------------------- 650 ------------------- 1200

بربری------- 450-------------------- 750 -------------------1500

تافتون------ 75-------------------- 225 --------------------400

تافتون------ 450------------------- 500--------------------- 900

سنگك----- 75-------------------- 750---------------------1500

سنگك----- 450------------------- 750 ------------------- 1750

 

ب: آزاد

 

نوع نان---- وزن چانه/گرم----------- قیمت نان/ریال

سنگك-------- 750------------------- 5000

تافتون--------300-------------------- 2000

بربری--------650--------------------3000

منبع:خبرگزاری فارس