اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"کمیته بازگشت" به ریاست وزیر اخراجی احمدی نژاد



اخبار سیاسی - پشت پرده رسانه های مدعی اصولگرایی چه خبر است
"کمیته بازگشت" به ریاست وزیر اخراجی احمدی نژاد

استدلال این طیف نیز چنین است: اگر روحانی در انتخابات 4 سال آتی رأی بیاورد ، بدین معناست عملکرد موفقی داشته و توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند و لذا خواهد توانست این موفقیت را در 4 سال دوم تثبیت کند و برای 4 یا 8 سال بعد از آن، طیف خود را در قدرت نگه دارد. بنابراین ، باید تمام توان خود را برای شکست او در انتخابات 96 به کار برد زیرا در غیر این صورت ، فراق از قدرت ، دوره ای 16 ساله خواهد داشت.

تعدادی از رسانه های مدعی اصولگرایی با تشکیل کمیته ای ویژه ، تلاش برای تخریب دولت حسن روحانی را در دستور کار خود قرار داده اند.

  به گزارش عصرایران ، ریاست این کمیته با یکی از وزرای اخراجی دولت احمدی نژاد است. در این کمیته ، هر هفته رئوس مطالب و موضوعاتی که باید در رسانه ها کار شود و نیز نحوه پرداختن به مسائل روز ، بررسی و تصویب می شود؛ به همین علت است که در هفته های اخیر ، رسانه های مدعی اصولگرایی،موضوعات و خط سیر مشابهی را همزمان مطرح می کنند.

 

این در حالی است که تا کنون بین رسانه های همین طیف ، اختلاف نظرهای شدید وجود داشت ولی حضور پیروزی روحانی باعث شده آنها بار دیگر دور هم جمع شوند.

اخبار,اخبار سیاسی,اصولگرایی


هدف اصلی این کمیته ، پر رنگ کردن نقاط ضعف دولت و نیز کتمان نمودن یا بی اهمیت جلوه دادن موفقیت های آن است تا مردم رفته رفته نسبت به دولت روحانی بی اعتماد شوند. هدف نهایی کمیته نیز ، بازگشت به دولت است چه آن که این طیف از اصولگرایان ، معتقدند که می توانند با همگرایی درونی از یک سو و ناامید کردن مردم نسبت به دولت از سوی دیگر ، روحانی را در انتخابات 4 سال آینده شکست دهند تا او تنها رئیس جمهوری ایران باشد که تنها یک دوره توانسته رأی بیاورد.

استدلال این طیف نیز چنین است: اگر روحانی در انتخابات 4 سال آتی رأی بیاورد ، بدین معناست عملکرد موفقی داشته و توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند و لذا خواهد توانست این موفقیت را در 4 سال دوم تثبیت کند و برای 4 یا 8 سال بعد از آن، طیف خود را در قدرت نگه دارد. بنابراین ، باید تمام توان خود را برای شکست او در انتخابات 96 به کار برد زیرا در غیر این صورت ، فراق از قدرت ، دوره ای 16 ساله خواهد داشت.
اخبار سیاسی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عزل سیاسی وزیر بهداشت از روی هوای نفس بود/ فتنه حامیان احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری در راه است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

عزل سیاسی وزیر بهداشت از روی هوای نفس بود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دکتر طریقت منفرد سرپرست جدید وزارت بهداشت درحوزه وزارت بهداشت و درمان سابقه اجرایی زیادی ندارد و تنهادر بیمارستان امام حسین مسئولیت داشته است و دیگر مسئولیت ایشان نیز دربیمه‌ها، تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی بوده است.

حسینعلی شهریاری درگفت‌وگو با ایلنا عزل وزیر بهداشت را به مصلحت کشور ندانست و افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موافق عزل وزیر بهداشت نبود و پیش از این تصمیم نیز دفاع جانانه‌ای از ایشان کرده بود.

وی در مورد دلیل عزل وزیر بهداشت گفت: ‌نظر رئیس جمهور بر جابجایی روسای یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی بود که خانم دستجردی این جابجایی را به حق نمی‌دانست و از همین رو زیر بار زور نرفت و حاضر شد خودش کنار برود اما حرف زور را گوش نکند.

شهریاری عزل وزیربهداشت رانه کاری بلکه سیاسی دانست وافزود: ‌ مقطع زمانی مناسبی برای برکناری وزیر بهداشت نبود و رئیس جمهور برای مردم و حفظ سلامت جامعه نباید این کار را می‌کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: متاسفانه هوای نفس همیشه بر انسان‌ها غالب می‌شود و آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که تمایلات درونیشان به آن‌ها می‌گوید.

شهریاری در مورد سرپرست جدید وزارت بهداشت نیز گفت: ایشان درحوزه وزارت بهداشت ودرمان سابقه اجرایی زیادی ندارد و تنها در بیمارستان امام حسین مسئولیت داشته است و دیگر مسئولیت ایشان در تامین اجتماعی و کمیته امداد امام خمینی بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: معاونان وزارتخانه باید به ایشان کمک کنند و انشاالله ایشان از این کمک‌ها استفاده کند تا وضعیت حوزه سلامت از این که هست بد‌تر نشود و ازهم نپاشد.

شهریاری با تاکید براینکه باید دعا کنیم تا سرپرست جدید وزارت بهداشت در عمل موفق باشد، افزود: آرزوی ما این است که ایشان تدبیر کند و از افراد خبره دراین حوزه کمک بگیرد زیرا مدیر خوب کسی است که از تمام نیروهای خبره و کار‌شناس به نحو صحیح استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که با عزل وزیر بهداشت چشم انداز پیش روی این وزارتخانه را چطور می‌بینید، تصریح کرد: چشم انداز کل این دولت را خوب نمی‌بینم. با این ایده‌های که رئیس جمهور در سر دارد و در سخنرانی اخیرشان نیز به آن‌ها پرداخت، که البته خیلی از آن مطالب واقعیت نداشت و یا کار کار‌شناسی بر روی آن انجام نشده بود، به طورکل نگران هستم و به طور حتم در حوزه سلامت نیز این نگرانی‌ها وجود دارد.

شهریاری همچنین در ادامه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران را نابسامان توصیف کرد و افزود: بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مشکلات زیادی ازجمله عدم توان پرداخت حقوق کارکنان خود را دارند و از همین رو تمام روسای دانشگاه‌ها به ما نامه نوشتند و مشکلات خود را اعلام کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خاتمه افزود: خداوند به ما این صبر را بدهد تا رقبایمان را به خاطر مسائل سیاسی و از روی هوای نفس حذف نکنیم.

نماینده اصولگرای مجلس نهم:

فتنه حامیان احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری در راه است

نماینده اصولگرای مجلس نهم اظهار داشت: فتنه حامیان احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در راه است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: از نوع رفتار احمدی‌نژاد در آستانه انتخابات این گونه برمی آید که او برای کشور برنامه‌ای دارد که فوق‌العاده خطرناک است.

وی ادامه داد: ‌ ما حادثه‌ای را در سال ۸۸ به نام فتنه ۸۸ پشت سر گذاشتیم اما آن زمان نمی‌دانستیم که فتنه بزرگتری ممکن است در راه باشد.

حیدرپور تاکید کرد: ‌ حرف‌ها و اقداماتی که احمدی‌نژاد انجام می‌دهد ما را به حادثه‌ای عظیم‌تر از فتنه ۸۸ رهنمود می‌کند.

نماینده شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی اذعان داشت: ‌ اقدامات احمدی‌نژاد در زمینه اقتصادی نهایتا به فروپاشی این حوزه می‌انجامد. احمدی‌نژاد هم یا این قضیه را نمی‌داند و یا اگر می‌فهمد خودش را به ندانستن می‌زند.

وی در توضیح فروپاشی اقتصادی، خاطرنشان کرد: ‌ اینکه آقای رئیس جمهور فرافکنی کند و مشکلات اقتصادی که بوجود آورده به گردن دیگران بیاندازد حرف نادرستی است.

حیدرپور به مصاحبه اخیر احمدی‌نژاد نیز اشاره داشت و گفت: ‌مسائل اقتصادی مسائلی هستند که زیربنای علمی دارند و با شعار و حرف بیخود نمی‌شود کشور را اداره کرد. مثلا در فضای اقتصادی بودجه کشور، از سال ۸۴ تا الان سه برابر و نقدینگی کشور شش برابر شده است. قیمت ارز هم سال‌ها ثابت نگه داری شده بود و در طول سال گذشته تا امسال سه برابر شد و این‌ها عدد و رقم‌هایی نیستند که بشود به راحتی از آن عبور کرد.

وی افزود: ‌بنابراین مجلس اگر اقداماتی را در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها و نقدینگی انجام داده است، برای جلوگیری از یک خطر جدی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: ایشان باید بداند که مجلس برابر رفتارهای غلطش ایستادگی می‌کند چراکه آنچه اکنون در زمینه اقتصادی در کشور حال وقوع است را برای آینده سیاسی کشور بسیار خطرناک می‌دانیم.

حیدرپور در پایان تاکید کرد: ‌باید از انتخابات آتی بسیار مراقبت کرد. ما نیز اجازه نمی‌دهیم که کشور را به سمت نارضایتی اقتصادی بکشانند تا در ‌‌نهایت به هدف خود برسند./ایلنا