اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"خزر" 21 تن را تنها در دو روز بلعید



دلفین‌های عجیب , دلفین‌ ,  نهنگ‌های سفید

فرمانده دریابانی استان مازندران از مرگ 21 تن در آب‌های این استان در تعطیلات دو روزه عید فطر خبر داد.
سرهنگ هوشنگ حسینی در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: در طول تعطیلات دو روزه عید سعید فطر كه منجر به ازدیاد حجم سفر به استان‌های شمالی كشور شد، 21 تن در آب‌های استان دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این كه دو تن از غرق‌شدگان زن و مابقی آنان مرد بودند به ایسنا گفت: تمامی این افراد در نقاط خارج از طرح سالم‌سازی دریا دچار حادثه شده‌ بودند.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اعلام خبر نجات جان 12 مسافر و شهروندانی كه برای تفریح به دریا رفته بودند، از غرق‌شدگی و مرگ حتمی اظهار كرد: عمده این افراد نیز در نقاط خارج از طرح دریا دچار حادثه شدند.

حسینی با بیان اینكه اغلب حادثه‌دیدگان را افراد غیربومی و مسافران به این استان شامل می‌شوند، از شهروندان و كسانی كه سواحل خزر را برای گذراندن دوران مسافرت انتخاب می‌كنند خواست از شنا در محدوده‌های خارج از طرح سالم‌سازی جدا خودداری كرده و در طرح‌های سالم‌سازی دریا نیز به توصیه‌ها و هشدارهای نیروهای نجات غریق و انتظامی مستقر در محل توجه كنند.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سواحل مازندران، مرگبارترین سواحل كشور/خزر در 6ماه، 307 تن را بلعید



سواحل مازندران، مرگبارترین سواحل كشور

خزر در 6ماه، 307 تن را بلعید/ مردان بیشترین قربانیان دریا

سازمان پزشكی قانونی از مرگ 307 تن بر اثر غرق‌شدگی در آب‌های سه استان شمالی در 6 ماه خبرداد.

در تابستان امسال 222 تن در سواحل دریای خرز به‌دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد جان‌باختگان غرق‌شدگی در این سه استان 154 تن بود، 44.1 درصد افزایش یافته‌ است.

همچنین از كل غرق‌‌شدگان تابستان امسال در سه استان گیلان، مازندران و گلستان 200 مرد و 22 دیگر زن بودند و در این مدت بیشترین میزان غرق‌شدگی با 104 فوتی در مرداد ماه ثبت شده‌ است.

از نظر محل غرق‌شدگی نیز بیشترین موارد غرق‌‌شدگی تابستان امسال استان مازندران با 42 مورد در سواحل محمودآباد،‌ استان گیلان با 20 مورد در سواحل رشت و استان گلستان با شش مورد در سواحل بندرتركمن اتفاق افتاده‌ است.

رشد 44 درصدی غرق‌شدگی سه استان در شش ماه

مرگ و میر ناشی از غرق‌شدگی در شش ماهه امسال نیز در سه استان گیلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش یافته است.

در نیمه اول امسال 307 تن در سه استان گیلان، مازندران وگلستان بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی 210 تن بود،‌ 46.1 درصد افزایش یافته‌ است.

بر اساس این گزارش از كل فوتی‌های غرق‌شدگی در شش ماهه اول امسال 275 تن مرد و 32 تن زن بودند، همچنین 109 تن از افراد فوت شده در سن 21 تا 30 سال قرار داشتند كه 35.5 درصد كل غرق‌شدگان را دربر می‌گیرد.

در شش ماهه امسال استان مازندران با 182 فوتی بیشترین میزان مرگ ناشی از غرق‌شدگی را دارد و استان‌های گیلان با 92 فوتی و گلستان با 33 فوتی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

در نیمه اول امسال میزان غرق‌شدگی در مرداد ماه با ثبت 104 فوتی بیش از دیگر ماه‌های سال بوده كه 70 تن آنان در سواحل استان مازندارن، 28 تن در سواحل استان گیلان و شش تن در سواحل استان گلستان غرق شده‌اند./ایسنا