اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"بانک‌ها برج‌ساز شده‌اند"



اخبار,اخبار اقتصادی ,ساختمان سازی

 

اخبار اقتصادی - رییس انجمن نساجی:
"بانک‌ها برج‌ساز شده‌اند"

رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به این‌که بانک‌های کشور به جای حمایت از تولید و صنعت به شرکت‌های برج سازی و ساختمان سازی تبدیل شده‌اند گفت: در بسته خروج از رکود دولت، به روشنی درباره اصلاح نظام بانکی اظهار نظر نشده است.

محمد مروج، درباره نقاط ضعف بسته خروج از رکود دولت توضیح داد:‌دراین بسته توجه چندانی به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی نشده است از سوی دیگر متولی اجرای این بسته نیز مشخص نیست.به عنوان مثال بخشی از مشکلات تولید مربوط به قوه قضاییه می‌شود که مشخص نیست جایگاه این قوه در بسته دولت کجاست.

وی افزود:‌در حال حاضر بیش از 16 میلیون پرونده قضایی درقوه قضاییه وجود دارد که حدود چهار میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف و 11 میلیون پرونده در دادگاه‌ها وجود دارد که بسیاری از این پرونده‌ها مربوط به مسائل اقتصادی می‌شوند که باید برای رفع آنها هر چه زودتر تصمیم گیری شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان این‌که براساس اعلام مسوولان بانک‌ها به جای حمایت از صنعت به شرکت‌های هلدینگی تبدیل شده اند که در پروژه‌های هزار میلیارد تومانی ساختمان سازی مشارکت دارند گفت: این درحالی است که وظیفه بانک‌ها تزریق سپرده‌های مردم به صنعت و تولید به منظور اشتغالزایی و رشد اقتصادی است اما بانک‌ها با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساختمان سازی هم پولشان گیر کرده و هم به پیمانکارانشان بدهکار هستند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر بین مسوولان در زمینه معوقات بانکی تناقض وجود دارد از یک وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده لیست 500 بدهکار بانکی را به قوه قضاییه داده اما از آن سو این قوه اعلام کرده که چیزی به دستش نرسیده است.

وی با بیان این‌که خود بانک‌ها نیز تمایلی به روشن شدن موضوع معوقات بانکی ندارند گفت: این به این دلیل است که در بسیاری از موارد بانک‌ها تخلف کرده‌اند و بابت تسهیلات پرداختی هیچ وثیقه‌ای نگرفته اند و هم اکنون نیز نمی توانند تسهیلات پرداخت شده را دریافت کنند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره شهرک‌های صنعتی گفت: به گفته نعمت زاده 836 شرکت در شهرک های صنعتی توسط بانک ها تصاحب شده اند که از این تعداد 200 شرکت نیمه تعطیل و مابقی تعطیل هستند. در این بین نه بانک به پول خود رسیده و در همین حال سرمایه گذار نیز فراری است و کارگران نیز بیکار شده اند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که قدم اول در توسعه صادرات کشور بهبود روابط خارجی است گفت: نهادهای عمومی غیر دولتی در حال حاضر عملا به رقیب بخش تولید و صنعت تبدیل شده‌اند و دولت باید در بسته خروج از رکود تکلیف محدود کردن این نهادها را مشخص کند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخفیف60میلیاردتومانی شهرداری تهران به یک برج ساز



اخبار,اخباراجتماعی ,برج‌سازان

محسن پیرهادی، عضو کمیسیون نظارت شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با مهر اعلام کرد: کمیسیون نظارت شورا از سال ۹۳ نزدیک به ۷۰ پرونده کلان ساخت و ساز را با همکاری سازمان بازرسی شهرداری بررسی کرده است.

او ادامه داد: بسیاری از این پرونده‌ها نیاز به اصلاح دارد و بیشتر این ساخت‌و‌سازها توسط بخش خصوصی در حال انجام است.


او با بیان اینکه بیشتر تخلفات انجام شده به نحوه محاسبه عوارض بازمی‌گردد، اظهار کرد: در این پروژه‌ها پایین‌ترین نرخ عوارض دریافت شده است، به‌طور مثال تنها در یک مجتمع ۶۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذار تخفیف دادند که با درخواست شورا جواز ساخت این پروژه باطل شد تا مجددا این عوارض محاسبه شود و از جیب مردم تهران پولی به نفع برج‌سازان هزینه نشود.  به گفته پیرهادی بیشتر این پروژه‌ها در مناطق ۱، ۲ و ۳ متمرکز است

 اخبار اجتماعی -    دنیای اقتصاد