اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"اگر صداوسیما بهتر اطلاع رسانی می کرد تلفات کمتر می شد"



کشته‌ها بیش از آمار اعلام شده است

حتی استاندار آذربایجان شرقی نیز دیروز در محل حادثه حاضر نشد/همه به خاطر داریم که پس از زلزله چند سال گذشته در اردبیل آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران بلافاصله در محل زلزله حاضر شد/ تعداد مجروحان بیش از ۲۰۰۰ نفر است.

ایلنا: نماینده سابق اهر و هریس اعلام کرد: تعداد کشته‌ها بیش از ۲۵۰ نفر است و آمار اعلام شده تنها مربوط به کشته‌هایی است که در پزشکی قانونی ثبت شده است.

غلامحسین مسعودی ریحان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به زلزله روز گذشته در آذربایجان شرقی گفت: همانطور که مطلع هستید روز گذشته حوالی ساعت ۱۶ زلزله‌ای به بزرگی ۶. ۲ ریشتر شهرستان اهر و حدود ساعت ۱۷ شهرستان ورزقان را لرزاند که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ پس لرزه داشته است.

وی ادامه داد: طبق آنچه اخبار اعلام می‌کند حدود ۳۰۰ نفر در این زلزله کشته شده‌اند اما مشاهدات ما و اظهارات محلیان حاکی از این است که چیزی حدود ۱۰۰۰ نفر تاکنون در این زلزله جان خود را از دست داده‌اند و آمار ۲۵۰ نفر مربوط به کشته‌هایی است که در پزشکی قانونی ثبت شده‌اند در حالی که بسیاری از اجساد بدون انتقال به پزشکی قانونی و در روستا‌ها دفن شده‌اند.

مسعودی ریحان با بیان اینکه تعداد مجروحان بیش از ۲۰۰۰ نفر است و اغلب آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: متاسفانه در این زلزله برخی روستا‌ها ۸۰ درصد و قریب به ۱۰ روستا صد در صد تخریب شدند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان یادآور شد: همه ما به خاطر داریم که پس از زلزله چند سال گذشته در اردبیل آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران بلافاصله در محل زلزله حاضر شد و مساله پرسش مهر را مطرح کرد اما متاسفانه از دیروز بعد از ظهر که این حادثه رخ داده است تا امروز صبح نه رئیس جمهور و نه هیچ یک از وزرای وی وارد محل حادثه نشدند.

نماینده سابق اهر و هریس با بیان اینکه حتی استاندار آذربایجان شرقی نیز دیروز در محل حادثه حاضر نشد، تصریح کرد: شب گذشته تمام اهالی مناطق زلزله زده شب را بیرون از خانه‌های خود و در خیابان سپری کردند همچنین روز گذشته حتی به یک روستا نیز غذا و چادر ارسال نشد که البته امروز این اقدام نسبت به برخی از روستا‌ها صورت گرفته است اما نباید فراموش کرد که مردم یک شب را بدون اینکه کسی به آن‌ها رسیدگی کند، گذراندند و برخی مادران به تنهایی شب را در کنار جسد فرزندان خود سپری کردند.

وی افزود: شب گذشته اگرچه مردم در خیابان‌ها بودند اما همواره فکر بازگشت دوباره خود به خانه‌هایشان بودند بنابراین خسارتی که به ساختمان‌ها وارد شده باید توسط کارگروهی هر چه سریع‌تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

مسعودی ریحان با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت احمدی‌نژاد نیز همچون خاتمی تاکنون از مناطق زلزله زده بازدید کند، یادآور شد: متاسفانه رئیس جمهور در سفرهای یک روزه خود حتی برای افتتاح یک گاوداری نیز به استان‌های دیگر سفر می‌کند اما هنوز وارد مناطق زلزله زده نشده است.

وی با بیان اینکه دیروز حتی یک بالگرد نیز برای کمک به مجروحان وارد مناطق زلزله زده نشد، گفت: در صورت وجود بالگرد تعداد تلفات کاهش پیدا می‌کرد چراکه براثر ریزش کوه راه‌ها بسته شده بود و از طریق بالگرد می‌توانستیم مجروحان را هر چه سریع‌تر به تبریز منتقل کنیم.

نماینده سابق اهر و هریس همچنین در ادامه ضمن انتقاد از پوشش اخبار مربوط به زلزله عنوان کرد: تنها یک خبرنگار در شهرستان اهر مختصر گزارشی از این حادثه داده بود در حالیکه رسانه‌هایی ماهواره‌ای خیلی بهتر از رسانه ملی توانستند اخبار زلزله را پیش از رسانه‌های ایران منعکس کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم آنطور که شایسته است از بازماندگان این حادثه دلجویی صورت گیرد تا تسلی خاطری برای آن‌ها باشد./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: هر کس به ولایتمداری مشایی کمتر از 20 بدهد جفاکار است



 

 

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: هر کس به ولایتمداری مشایی کمتر از 20 بدهد جفاکار است

 

سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با حضور معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و جمعی از مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدحسن صالحی مرام، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در این نشست در سخنانی با ادعای صورت گرفتن هجمه‌های سازمان‌یافته علیه دولت در مراسم های گرامی داشت سالگرد حماسه تاریخی 9 دی اظهار داشت: متاسفانه این روزها شاهد حملات ناجوانمردانه علیه دولت خدمتگزار هستیم در سالروز 9 دی هم در برخی از مراسمات تعرضات عجیبی علیه دولت و آقای رحیم مشایی صورت گرفت در حالی که آقای مشایی خود را سرباز کوچک ولایت فقیه می داند و می گوید؛ اگر کسی به وی در ولایتمداری نمره‌ای کمتر از 20 بدهد در حق او جفا کرده است. عده ای اصرار دارند ایشان را در مقابل نظام قرار دهند. هر کس قلم سیاه بر روی اسم ارادتمندان نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بکشد، خیانت کرده است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور خطاب به مدیران روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی افزود: تبلیغات منفی و هجمه علیه دولت را باید با هوشیاری بیشتری رصد کرد زیرا یک گروه چند نفره از مدعیان دروغین اصولگرایی به‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در پرداختن به مسایل کلیدی و هوشیاری در شناخت دشمن، در پی طرح مسایل فرعی و انحرافی کذب و خیال پردازانه هستند و از این راه تبرئه سران فتنه را دنبال می‌کنند و همچنین تلاش می کنند که بدنه فعال حامیان جوان دولت را ناامید و جدا کنند این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها خدمات دولت خدمتگزار را بی‌نظیر توصیف فرموده و عملکرد آن را مورد تایید قرار داده‌اند....../تحلیل:عصرایران