اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

Iran دوست داشتنی ترین مکان جهان


گراهام دیوید هاگز" جهانگرد و فیلمساز 34 ساله بریتانیایی که از سال 2009 رکورد سفر بدون هواپیما به 201 کشور جهان را دارد، ایران را جزء یکی از 10 کشور برگزیده خود و دوست داشتنی ترین کشوری خواند که تا کنون از آن دیدار کرده است.

عصر ایران: گراهام  دیوید هاگز" جهانگرد و فیلمساز 34 ساله بریتانیایی که از سال 2009 رکورد سفر بدون هواپیما به 201 کشور جهان را دارد، ایران را جزء یکی از 10 کشور برگزیده خود و دوست داشتنی ترین کشوری خواند که تا کنون از آن دیدار کرده است.

 این مرد بریتانیایی اهل لیور پول نخستین سفر خود را در سال 2009 با سفر به اروگوئه آغاز کرد و سپس پس از 4 سال به تمامی کشورهای جهان  بدون  هواپیما سفر کرده است.



نخستین مُهر گذرنامه گراهام  در  اول ژانویه 2009 در کشور اروگوئه ثبت شده و آخرین آن به عنوان پایان سفرش به همه کشورهای دنیا در جزیره "سیشلز" در اقیانوس هند ثبت شده است.

 پاسپورت هاگز به دلیل پر شدن مهرهای ورود و خروج به کشورها در 4 سال گذشته ، 4 بار تعویض شده است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان فردی که به تمامی کشورهای جهان بدون استفاده از هواپیما سفر کرده ، ثبت شده است.

وی اخیرا ویدئویی 201 ثانیه ای از 201 کشوری که به آن سفر کرده است روی شبکه یوتیوب قرار داده است.

گراهام اخیرا در مصاحبه با شبکه " Esquire" درباره سفر به ایران خاطره ای جالب تعریف کرده است.



هاگز در تهران

این مرد بریتانیایی در این باره در پاسخ به سوالی که چه درسی از سفرهایش به کشورهای جهان گرفته است، گفت :"   درس اصلی که گرفتم  این بود که هیچگاه ملتی را بخاطر دولت آن قضاوت نکنم. دوستانه ترین کشوری که دیدم ایران بود و اصلا انتظارش را نداشتم.

وی به خاطره خود از سفر به ایران اشاره می کند و می افزاید:" سوار در یک اتوبوس بین شهری بودم و پیر زنی کوچک جثه در مقابلم نشسته بود و با موبایلش صحبت میکرد. ناگهان رو به من کرد و با ایما و اشاره گوشی خود را به من داد. من که نمی دانستم چه می خواهد، گوشی را گرفتم و گفتم "Hello"! صدای مردی جوان را شنیدم که خیلی روان انگلیسی صحبت می کرد.



وی گفت که مادربزرگش نگران من است که نکند جایی را نداشته باشم که چیزی بخورم. او می خواست تا مرا به خانه اش ببرد تا برایم صبحانه درست کند. این بود که دوباره به انسانیت ایمان آوردم و دانستم که مردم چه خوبند. روحیه بزرگمنشی همه جا هست و شاید هم من خوش شانس ترین آدم زمینم!"

وی ایران را جزء ده کشور سرآمدی دانست که تجربه سفر به آن را یافته است و از آرش جوان ایرانی که در سفارت هند به او پیشنهاد سفر به ایران را داد و خانواده او در ایران که به او در جریان سفر کمک فراوانی کرده اند،تشکر کرد.


ویدیو مرتبط :
بچه گربه ی دوست داشتنی (IRAN)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

7 بندر زیبا و دوست داشتنی جهان



7 روز رویایی در 7 بندر زیبا و دوست داشتنی
 دریا، دریاچه ها، بنادر و سواحل جزء پرطرفدارترین مکان های گردشگری هستند که افراد زیادی را در فصول مختلف سال به خود جذب می کنند. در این مطلب نگاهی اجمالی داریم به 7 بندر رویایی که شاید شما هم برای گذران تعطیلات خود به آنها سفر کنید.
1. بندر تریست، اسلوونی (Trieste)
این بندر که در کنار دریاچه بلد قرار دارد با ماشین 1 ساعت از لیوبلیانا فاصله دارد. از جاذبه های این بندر بازدید از دهکده قدیمی و بازار لیوبلیانا، قایق سواری در دریاچه بلد، بازدید از پوستونیا، سواری با قطار و بازدید از غار پوستونیا و بازگشت با کشتی می توان اشاره کرد.

 زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

  2. بندر مونت کارلو، فرانسه (Monte Carlo)
این بندر در جنوب فرانسه واقع شده است. در سفر به این بندر می توانید از شهرهای نیس و سنت پل دو ونس هم دیدن کنید. در نیس از کاخ لاسکاریس و دهکده قدیمی بازدید کنید. کلیسای ماتیس، مرکز شهر مونت کارلو و قایق سواری لذت ببرید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 3. بندر مالاگا، اسپانیا (Málaga)
در سیر و سیاحت این بندر می توانید از گرانادا و الهامبرا دیدن کنید. از این بندر تا کلیسای سلطنتی با ماشین 45 دقیقه راه است. حتی می توانید از مرکز ماساژ و اسپا در نزدیکی این بندر بهره ببرید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 4. بندر سیویتاوکیا، ایتالیا (Civitavecchia)
با قطار تا سان پیترو و با تاکسی تا کولوسیوم یک ساعت و نیم راه است. می توانید در رم باستان قدم بزنید و در تاورنا رومانا ناهار بخورید. دو ساعت در رم رنسانس و باروک پیاده روی کنید. با تاکسی تا کلیسای سلطنتی سنت پیترز 15 دقیقه راه است. از ایستگاه سان پیترو با قطار تا این بندر 1 ساعت راه است.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 5. کوش آداسی، ترکیه (Kuşadasi)
افسوس، سلچوک و سیرینجه در نزدیکی این بندر هستند. به افسوس بروید و 2 ساعت از آنجا دیدن کنید.تا سیرینجه 20 دقیقه راه است. ناهار را در سیرینجه بخورید. تا سلچوک هم 10 دقیقه راه است. از موزه افسوس، معبد آرتمیس و خانه مریم مقدس دیدن کنید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 6. سنت پترزبورگ، روسیه (St. Petersburg)
از خاکریز انگلیسی ها تا هرمیتاژ 5 دقیقه پیاده روی دارد. 2 ساعت از هرمیتاژ دیدن کنید. ناهار را همان حوالی در رستورانی بخورید و تا قلعه پیتر و پل با تاکسی بروید. از آن قلعه دیدن کنید. سپس به بازدید استرلکا و کلیسای سنت آیزاک و کاخ یوسوپو بروید. در نوسکی پروسپکت قدم بزنید. از کانال، تئاتر مارینسکی و پشت صحنه آن دیدن کنید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

 7. بندر میکونوس، یونان (Mykonos)
سوار قایق خصوصی یا عمومی شوید و به سمت دلوس بروید. از دلوس دیدن کنید. تا رینیا بروید و با قایق باری به میکونوس برگردید. می توانید ناهار و عصرانه را در ساحل رینیا یا پسارو بخورید. از چورا دیدن کنید و با کشتی یا قایق برگردید.

  زیباترین بندرهای جهان, زیباترین مکان های گردشگری

  منبع:bartarinha.ir