اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

BBC این بار به یادگار امام حمله کرد


خبرسازی رسانه دولتی انگلیس در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تنها به این بزرگورا محدود نشد و بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را هم دربرگرفت.

پایگاه خبری انتخاب: خبرسازی رسانه دولتی انگلیس در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تنها به این بزرگورا محدود نشد و بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی را هم دربرگرفت.

به گزارش شبکه مجازی آستان، اندکی پس از آن که بی بی سی فارسی به دروغ مدعی دو بار ارتباط امام(ره) با روسای جمهور وقت آمریکا پیش از انقلاب شده بود، همین رسانه موجی تخریبی علیه نوه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی را هم آغاز کرد.

بر این اساس، بی بی سی با برجسته سازی یک خبر در راستای سیاست های خود مدعی شده است که حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، از "اعدام‌های دهه شصت" دفاع کرده است. استناد بی بی سی به این جمله یادگار حضرت امام (ره) است که گفته بود: "امروز یک عده‌ای برای منافقین دل می‌سوزانند که چرا اعدام کردید؟ آنها کسانی بودند که در مقابل حکومت ایستادند و جنایاتی کردند که داعش آنها را نمی کرد. آنان رئیس جمهور، نخست وزیر و بسیاری از بزرگان کشور را ترور کردند." نکته قابل تامل در ادعای رسانه سلطنتی انگلیس آن است که آنچه آنها از آن با عنوان "اعدام‌های دهه شصت" یاد می کنند، با آنچه در واقعیت رخ داده، بسیار متفاوت است. بی بی سی بلافاصله این ادعای خود را یادآوری کرده است که "بیش از ۱۵ هزار نفر از مخالفان جمهوری اسلامی، عمدتا از هواداران گروه‌های چپگرا و مجاهدین خلق، در دهه شصت اعدام شدند. چند هزار نفر از آنان افرادی بودند که حکم حبس خود را می‌گذراندند اما در سال ۱۳۶۷ به دستور آیت‌الله خمینی به طور دسته‌جمعی اعدام و دفن شدند." رسانه های دولتی و وابسته غربی سال هاست که این ادعاها را مطرح کرده و آن را بازنشر داده اند.

آمار و ارقام آنها و نیز دلایل ادعایی آنها در مورد اعدام های دهه شصت کاملا دروغین و بی پایه و اساس است. گروه منافقین یا مجاهدین خلق پس از انقلاب به صراحت عیله نظام جمهوری اسلامی سلاح به دست گرفتند و در مواردی علنا به کشتار مردم و مسئولان بلندپایه نظام پرداختند. طبیعی است که چنین وضعیتی مورد تحمل هیچ حکومتی نیست. کدام کشور در دنیا، علیه دشمنان خود که سلاح به دست گرفته و زبانی جز ترور را نمی دانند، مدارا می کند؟ با این وجود نظام نوپای جمهوری اسلامی با رهبری هوشمندانه حضرت امام (ره) با همین گروه جانی نیز مدارا کرد و تا حد امکان به آنها اجازه توبه و بازگشت داد. در این بین، برخی از دشمنان قسم خورده مردم نیز پس از صدور حکم دادگاهشان اعدام شده اند. جالب است که نکته ای که حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی به آن اشاره کرده، دقیقا در سیاست بی بی سی دیده می شود؛ یعنی "دلسوزی برای منافقین که جنایاتی بدتر از داعش مرتکب شده اند.

" بی بی سی به تبعیت از سیاست های دولت انگلیس که دروغ اخیر آنها درباره امام (ره) نیز با واکنش هوشمندانه رهبر انقلاب مواجه شد، مشی مظلوم نمایی برای مخالفان نظام را در پیش گرفته است؛ سوالی که آنها پاسخی به آن نداده اند این است که اگر منافقین چنین مستحق مظلوم نمایی هستند، چرا دولت متبوع خود آنها – یعنی انگلیس – داعش را مستحق بمباران و کشتار جمعی می داند؟ سیاست های منافقین در ایران، اقدام آنها به ترور ناجوانمردانه مقامات جمهوری اسلامی و کشتار مردم و حتی جنگ رودررو با کشور پس از قطعنامه 598 سازمان ملل، اگر بیشتر و وحشیانه تر از داعش نباشد، بی تردید کمتر از آن نیست؛ پس چگونه است که یکی دوست و دیگری دشمن – البته در ظاهر - تلقی می شود؟ سیاست اخیر رسانه سلطنتی انگلیس نشان از نقشه ای حساب شده برای تخزیب امام (ره) و بیت ایشان در سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی دارد و چه بسا در روزهای آینده ابعاد دیگری از این نقشه شوم رونمایی شود.


ویدیو مرتبط :
به یاد یادگار امام (سالگرد ارتحال یادگار امام تسلیت باد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات درگیری جباری و قلعه نویی در تونل ورزشگاه یادگار امام



 

 

 

استقلال , تراکتورسازی

 

 

هافبک تیم استقلال در پاسخ به حرف های تند سرمربی سابق خود گفت: «ما نان بازویمان را می خوریم!»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، درگیری شماره 8 های امروز و دیروز آبی مساله جدیدی نیست. داستان از همان روزی آغاز شد که مجتبی جباری در آغاز فصل 85-84 از ابومسلم راه پایتخت را پیش گرفت و به همراه دایی خود به ساختمان قدیمی باشگاه استقلال در خیابان فلسطین رفت و به تیمی پیوست که دوران حضور موفقی را در تیم های جوانان و امید آن سپری کرده بود.

قرارداد جباری با استقلال با دردسرهای فراوان به امضا رسید، او برای خود در تفاهم نامه اش تبصره و بندهای فراوانی خواستار شد و از همان زمان زمزمه های کنتاکت میان جباری با سرمربی وقت استقلال بر سر زبان ها افتاد.

او اما از همان سال درخشش را آغاز کرد و وقتی در روز اول اردیبهشت 85، قهرمانی لیگ برتر را در کنار هم تیمی هایش جشن گرفت، تولد یک هافبک بزرگ در فوتبال ایران با قابلیت های فراتر از آسیا را نوید داد، هر چند کمی بعدتر با توجه به یک مصدومیت نا به هنگام فرصت عالی حضور در جام جهانی 2006 را از دست داد.

قلعه نویی از استقلال رفت و جباری همچنان مصدوم بود اما این دو بار دیگر در واپسین روزهای بهار 87 به هم رسیدند و یک جام دیگر را در کنار هم فتح کردند. جام حذفی و بازی فینال مقابل پگاه گیلان. همان مسابقه ای که مصادف شد با درگذشت پدر مجتبی و او لباس قهرمانی را ساعتی بعد با رخت عزا عوض کرد.

او اما ماه ها بعد برگشت. در مرور روزهای گذشته به شبی می رسیم که استقلال در عربستان به الاتحاد باخت. جباری باید تعویض می شد و وقتی آرش برهانی به کناره زمین رفت تا به جایش به زمین برود، حرکت عجیبی از شماره 8 جدید استقلال سر زد که باعث شد شماره 8 دیروز که حالا سرمربی استقلال شده بود، او را تا مدت ها از تمرین با استقلال محروم کند.

این مصادف شد با یک مصاحبه جنجالی از سوی جباری تا کینه ها بیشتر و بیشتر هم بشود.

استقلال آن فصل در یک بازی هیجان انگیز در مشهد در روز 6 اردیبهشت 88 قهرمان لیگ برتر شد اما در تصاویر قهرمانی این بار خبری از مجتبی جباری نبود. قلعه نویی دوباره از استقلال رفت اما باز هم جباری ماند و البته در این مدت مصدومیت های دیگری را هم تجربه کرد.

طرفین سعی می کردند پس از آن روز کمتر اختلافات را علنی کنند و حتی در برخی رویارویی ها در مقابل فلاش دوربین ها هم عکس های یادگاری گرفتند اما 9 بهمن 90، روزی بود که دوباره اختلافات رخ نمود و امیر و مجتبی را مقابل هم قرار داد.

پایان نیمه اول بازی تراکتور با استقلال بود که امیر قلعه نویی به شدت نسبت به عملکرد داور بازی و اتقاقات رخ داده در وقت نخست گلایه داشت و در حالی که به سمت رختکن تیمش می رفت با صدای بلند گلایه می کرد.

او در بخشی از حرف هایش گفت که برخی برای قهرمانی استقلال و ناکامی تراکتور تلاش می کنند که در اینجا بود که مجتبی جباری از پشت خودش را رساند و طوری که کادر فنی تراکتور و مربی سابقش متوجه شوند گفت که ما عادت داریم نان بازویمان را بخوریم.

و این آغاز درگیری لفظی شدید طرفین بود. قلعه نویی که بر آشفته بود و انتظار مداخله جباری در حرف هایی که او داشت با کادرش می زد را نداشت به تندی پاسخ او را داد و کاپیتان استقلال هم فریاد زد: خودتی!

در این میان همه درگیری ها در شرایطی رخ داد که پرویز مظلومی و منصور پورحیدری در متن ماجرا حضور نداشتند و به رختکن رفته بودند اما ستار همدانی و بهتاش فریبا شاهد اتفاقات بودند و اولی در حمایت از قلعه نویی و دومی در آرام کردن جباری کوشیدند.

گویا درگیری شماره 8 های آبی را در آسمان نوشته اند.

ستار همدانی می گوید مجتبی جباری به امیر قلعه نویی توهین کرده است. در بین دو نیمه بازی استقلال و تراکتورسازی و در تونل منتهی به رختکن اتفاقات عجیبی رخ می دهد. بازیکنان استقلال پیشاپیش کادر فنی تراکتور به سمت رختکن می روند که امیر قلعه نویی و کادرش به شدت از داوری گلایه می کردند.

لفظی مطرح می شود که برایش می توان از ... استفاده کرد. حرف های تراکتوری ها مفهومش این است که داور تعمدی و به خواست استقلالی ها اینگونه قضاوت کرده است چون می خواهند تیم تهرانی قهرمان شود. حرف تراکتوری ها که خطاب به استقلالی ها بوده را جباری می شنود و به تندی پاسخ قلعه نویی و همراهانش را می دهد: «زر نزن ...» و حرف های دیگر!

ستار همدانی تصمیم به برخورد با جباری می گیرد و جباری هم کوتاه نمی آید. کار دارد به جاهای باریک می کشد که مظلومی هم وسط بازی می آید. حرف ها به شدت بالای 18 سال است.

یک شب بعد از بازی در برنامه 90، ستار همدانی به شدت از جباری انتقاد می کند و می گوید این مصداق بازیکن سالاری است. می گوید باید با جباری برخورد شود چون بی دلیل به قلعه نویی توهین کرده. او خود را فدایی قلعه نویی می داند و اینکه احترام به پیشکسوت واجب است.

مظلومی اما در همین برنامه تاکید دارد که حتما حرفی به قلعه نویی زده شده و او اینچنین برآشفته شده است.