اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

90 درصد برنامه ماهواره فاسد و مخرب است


حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که امروزه ابزار گناه از هر زمان دیگری بییشتر شده است، گفت: امروزه ماهواره ها، شبکه های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می کنند و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد برنامه های مفید دارند و نود درصد برنامه های آنان فاسد و مخرب است.

خبرگزاری رسا: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار معاون تبلیغ حوزه های علمیه و مدیران این معاونت با تبریک سالروز بعثت حضرت رسول اکرم(ص) از فعالیت های ارزنده معاونت تبلیغ حوزه های علمیه تقدیر کرد. این مرجع تقلید گسترش سفیران هدایت را قابل تقدیر و اثر گذار دانست و یادآورشد: فعالیت شما عزیزان ذخیره یوم العماد است و باید قدر تلاش و کار خود را بدانید. 

 90درصد برنامه ماهواره ها فاسد است


حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان این که امروزه ابزار گناه از هر زمان دیگری بییشتر شده است، گفت: امروزه ماهواره ها، شبکه های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می کنند و در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد برنامه های مفید دارند و نود درصد برنامه های آنان فاسد و مخرب است.

 این مرجع تقلید با تاکید بر این که امروز ما در برابر هجمه همه جانبه ای قرار گرفته ایم و باید در برابر آن بایستیم، گفت: باید برای مقابله با فرهنگ غرب که جوانان و جامعه ما را هدف قرار داده چاره اندیشی کنیم. وی یادآورشد: با وجود این هجمه گسترده، ما مبانی و فرهنگ دینی بسیار قوی داریم و با تبیین آن می توانیم در برابر فرهنگ غرب ایستادگی کنیم.

متاسفانه روی آزادی هایی کار می شود که بیشتر شبیه آزادی غربی و مصداق بی بندوباری است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان معاونت تبلیغ حوزه با تاکید بر این که باید گروهی برای آسیب شناسی مشکلات اخلاقی جوانان داشته باشید، گفت: متاسفانه امروز روی آزادی هایی کار می کنند که بیشتر شبیه آزادی های غربی است و ما اسم آن را بی بندوباری می گذاریم.

 این مرجع تقلید با تاکید بر این که مسؤولان معاونت تبلیغ حوزه و اداره های وابسته به موفقیت های بدست آمده، بسنده نکنند، خاطرنشان کرد: برای واگذاری مدارس تربیت معلم به حوزه های علمیه باید رایزنی لازم با مجلس شورای اسلامی که نسبت به این امور توجه لازم را دارد صورت گیرد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم اطلاع رسانی فعالیت ها و اقدامات معاونت تبلیغ حوزه از سوی مسؤولان این معاونت تاکید خاطرنشان کرد: امروزه حوزه در بخش های مختلف از جمله عرصه تبلیغ فعال است و جامعه باید بداند حوزه و حوزویان چه تلاش های ارزنده ای را انجام می دهند.

مردم دنیا از مادی گرایی و زورمداران خسته شده اند

وی یادآورشد: هر تشکیلاتی که خبر رسانی و اطلاع رسانی قوی تری و بهتری داشته باشد، میزان موفقیت آن نیز بیشتر است. این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر این که امروز گوش های شنوا برای شنیدن پیام اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بسیار است، گفت: امروز مردم از زورمداران دنیا و مادی گرایی خسته شده اند و به سوی مذهب روی آورده اند؛ از سویی دیگر تکفیری ها با اقدامات دور از عقل و منطقی که انجام می دهند، منفور هستند و پیروان مکتب اهل بیت(ع) باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
اثرات مخرب ماهواره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

90 درصد برنامه‌ های ماهواره فاسد است


آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی‌ها به نظام اسلامی خرده می‌گیرند که چرا نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌ اقدام می‌شود در پاسخ به این افراد باید گفت که 90 درصد برنامه‌های ماهواره فاسد است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی بامداد یکشنبه در مراسم احیا شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، خداوند متعال را به دلیل درک مجدد شب قدر شکر کرد و ادامه داد: در این شب رحمت خداوند شامل حال مسلمانان می‌شوند و امیدواریم که بتوانیم فضایل شب‌های قدر را به درستی درک کنیم.

وی تقارن شب‌های قدر با ایام شهادت حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: این تقارن بهترین فرصت است که برای آمرزش امام علی(ع) را نزد پروردگار به عنوان شفیع قرار دهیم.

این مرجع تقلید توبه، توجه به قرآن و احادیث اهل بیت و دعا کردن برای حل مشکلات مسلمین را از جمله بهترین اعمال در شب قدر دانست و گفت:‌ رحمت پروردگار عالم بی‌منتها است و هر کس می‌تواند با توجه به استعداد و ظرفیت خود از این رحمت بهره‌مند شود.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) به کمیل بن زیاد مبنی بر اینکه انسان‌ها سه گروه هستند، خاطرنشان کرد: گروه نخست علمای ربانی به شمار می‌روند که جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گروه دوم را کسانی دانست که در مکتب علما و دانشمندان حضور یافته و از هدایت‌های ایشان بهره‌مند می‌شوند.

وی در توضیح گروه سوم انسان‌ها در دیدگاه امام علی(ع) بیان کرد: اگر انسان جزو یکی از این گروه‌ها نباشد در گروه افراد نادان قرار گرفته و از تکیه گاه محکمی برخوردار نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز نیز این حدیث در جامعه ما مصداق دارد بیان کرد: امروز هم شاهد هستیم برخی‌ها با هر صدایی که بلند می‌شود همراه می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از ماهواره، اینترنت و فیلم‌های مستهجن تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به عواقب استفاده از ماهواره هوشیار بوده و مراقب جوانان خود باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی‌ها به نظام اسلامی خرده می‌گیرند که چرا نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌ اقدام می‌شود در پاسخ به این افراد باید گفت که 90 درصد برنامه‌های ماهواره فاسد است.

وی نسبت به تشدید فعالیت مکاتب انحرافی هشدار داد و افزود: امروز شیطان‌پرستی به دنبال این است که نسل جوان را منحرف کند و برخی از اقداماتی که شیطان پرستان انجام می‌دهند واقعاً شرم آور است و امکان بیان کردن آن نیست.

استاد حوزه علمیه قم آثار سوء مکاتب انحرافی را مورد توجه قرار داد و افزود: انسان باید در زندگی به قرآن و اهل بیت تمسک کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های زندگی پیشوای نخست شیعیان، بیان کرد: امام علی(ع) در اوج قدرت زندگی بسیار ساده‌ای داشته و حامی ایتام و محرومان بودند و هیچ حاکمی در طول تاریخ همانند ایشان با مردم رفتار نکرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مفتخریم که مولا و پیشوای ما امیرالمؤمنین علی(ع) است که به ما درس گرفتن حق ظالم از مظلوم، ساده زیستی، سرپرستی یتیمان، عبادت خالصانه و شجاعت را آموخت.