اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

9 پرونده با 1500 میلیارد تومان بدهی درسیستم بانكی



 

 

9 پرونده با 1500 میلیارد تومان بدهی درسیستم بانكی

 

الیاس نادران گزارش قرائت شده در مورد مطالبات شبكه بانكی كشور را فاقد شفافیت و كارشناسی لازم و نیز فاقد كارشناسی لازم برای حل مشكلات كشور دانست.

به گزارش ایسنا، الیاس نادران نماینده مردم تهران و رییس كمیته تهیه این گزارش در كمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این مطلب كه یك بار این گزارش در آستانه قرائت در مجلس قرار گرفت كه با تذكر بنده دوباره به كمیسیون بازگشت،‌ افزود: گزارش قرائت شده دارای تناقضات متعدد و از منظر مدیریت بانك‌های دولتی و تطهیر آنها تهیه شده است و نه از منظر حل مشكل سیستم بانكی كشور.

وی هم‌چنین بخش‌هایی از این گزارش را با توجه به برخی اقدامات كنترل شده عنوان كرد و در مورد معوقات بانكی كشور، گفت: در بخشی از گزارش آمده كه معوقات بانكی در سال 88، 8/29 درصد بوده كه در شهریور ماه 1/11 درصد رشد داشته است.

نادران هم‌چنین بخش‌های دیگری از این گزارش را مورد انتقاد قرار داد كه در خصوص عوامل فرابانكی در مورد معوقات بانكی پرداخته شده است.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح این مسئله گفت: در بخشی از گزارش 20 عامل فرابانكی در مورد معوقات به سیستم بانكی معرفی شده كه هفت مورد مربوط به قوه قضاییه و سه مورد در مورد نرخ تورم، نقدینگی و تغییرات قیمت ارز و دو مورد نیز در مورد بحران اقتصادی جهانی است.

وی تصریح كرد: در این گزارش هیچ اشاره‌ای به نقش دولت و عوامل ذی‌نفوذ در دولت كه همه ابزارهای پولی و اعمال قدرت را در اختیار دارند، اشاره‌ای نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان این‌كه اگر قرار بود معوقات سیستم بانكی به درستی بسته شود باید بدهی افراد مختلف به سیستم بانكی طبقه‌بندی و میزان آن اعلام می‌شد، اضافه كرد: قرار بود كمیته‌ای در كمیسیون اقتصادی این گزارش را منقح كند اما این كمیته بدون هماهنگی بنده این كار را انجام داد.

نادران اضافه كرد: از مجموع معوقات بانكی هفت میلیون نفر بدهی‌هایشان حدود یك و نیم میلیون تومان است و این در حالی است كه 9 پرونده وجود دارد كه با هزار و 500 میلیارد تومان بدهی به سیستم بانكی مواجهند و تنها معوقات دو پرونده وصول شده است. باید این گزارش اعلام می‌كرد كه هفت نفر باقیمانده چه كسانی هستند و چرا بدهی‌های خود را نمی‌پردازند.

به گزارش ایسنا، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به وی، گفت: برخی از اشكالات گفته شده را باید در كمیسیون اقتصادی بررسی می‌كردند و از لحاظ شكلی و نه محتوایی این گزارش بر اساس بند شش ماده 33 آیین‌نامه داخلی مجلس تنظیم شده و اكنون نمی‌توان كاری درباره آن انجام داد.

وی افزود: اگر بر اساس بند 3 ماده 33 تهیه می‌شد شش نفر می‌توانستند درباره آن صحبت كنند.

جواد جهانگیرزاده و قاضی‌پور نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با نیز انتقاد از روند این گزارش خواستار پاسخگویی كمیسیون به سوالات نمایندگان و سوالات موجود در گزارش شدند كه لاریجانی مجددا بر بحث تنظیم گزارش بر اساس بند شش ماده 33 تاكید كرد.

در پایان محمدكاظم دلخوش نایب رییس كمیسیون اقتصادی مجلس با دفاع از این گزارش، گفت: در تهیه این گزارش همه اعضای كمیسیون در مدت زمان موجود با حضور مركز پژوهش‌ها و مسوولین موضوع را بررسی كردند كه آقای نادران نیز مسوولیت كمیته را برعهده داشت.

وی افزود: بنا نیست كه در گزارشی 5 - 6 صفحه‌ای مشكلات عالم اسلام حل شود. باید این مسائل در كمیسیون مطرح می‌شد و اگر ایرادی بود همانجا می‌گفتیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، از رییس مجلس خواست تا اجازه ارایه تذكر ندهد.... / تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
رسیدگی به پرونده بدهی بانکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیست كامل 500 میلیارد تومان بدهی بانكی حسین هدایتی + سند



اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی

اسنادی که یک سال قبل از حسین هدایتی منتشر شد، نشان می‌دهد مالک فعلی استیل آذین فقط به یکی از بانک‌های کشور 500 میلیارد تومان بدهکار است.

 رد صلاحیت شرکت استیل آذین ایرانیان برای خرید باشگاه پرسپولیس، باعث شد دوباره پرونده بدهی‌های بانکی حسین هدایتی در رسانه‌ها مطرح شود.

 مسئولان شرکت استیل آذین ادعا کرده بودند هیچکدام از سهامداران‌شان بدهی بانکی ندارند. ادعایی که با توجه به انتقال سهام شرکت چند روز قبل از مزایده به فرزندان هدایتی حقیقت داشت اما سازمان خصوصی‌سازی هدایتی را به عنوان مالک اصلی شرکت می‌شناخت.

بررسی اسنادی که یک سال قبل منتشر شده، نشان می‌دهد خریدار فعلی سرخپوشان، فقط 500 میلیارد تومان به بانک پارسیان بدهکار است. گزارشی كه سال پیش در این خصوص منتشر شد را در ادامه می خوانید:

 بانک مرکزی اقدام به انتشار اسامی بدهکاران کلان بانکی کرده است. از مهم ترین بدهکاران کلان بانکی می توان به "حسین هدایتی دولابی" اشاره کرد که از طریق خرید صوری کارخانجات تولیدی زیان ده و به بهانه تولید اقدام به اخذ وام های چند صد میلیاردی بدون وثایق کافی و نامطمئن کرده است.

 هدایتی با سوء استفاده از فساد بانکی در دولت قبل و با عناوینی چونت مشارکت مدنی، تولید، ضمانتنامه، ال سی و مضاربه از بانک های پارسیان، اقتصاد نوین و ملی اقدام به ایجاد یک ثروت کلان کرده است.


 وی نه تنها این پول ها را وارد سیستم تولید نکرده است بلکه با استفاده از این پولها اقدام به خرید املاک به صورت قسطی کرده است. همچنین با استفاده از تزریق بخشی از این پول ها به سیستم ناسالم فوتبال، از خود یک چهره ورزش دوست و فرهنگی ساخته است.

بدهی وی در حال حاضر به فقط بانک پارسیان، 500 میلیارد تومان (5 هزار میلیارد ریال) است.

بخشی از فعالیت های وی در ادامه می آیند:


  برای دیدن اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید.

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی

 

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی

 

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی


حسین هدایتی دولابی تا سال 1386 اقدام به خرید ملک از افراد مختلف با شیوه ای خاص می کرد. وی با پرداخت حداکثر 25 درصد از ارزش ملک اقدام به نوشتن مبایعه نامه می کرد و بقیه ارزش ملک را به صورت قسطی و در قالب چک های بلند مدت پرداخت می کرد.

وی با نفوذی که در سیستم بانکی داشت پس از عقد مبایعه نامه بلافاصله آن ملک را در رهن بانک قرار می داد و بر اساس آن وام های ملانی دریافت می کرد.

 در واقع هدایتی با جعل عنوان تولید و با ترهین املاکی که هنوز پول آنها را کامل دریافت نکرده است وام هایی را با بهره های کم دریافت می کرد.

از دیگر اقدامات جالب توجه هدایتی فروش مجدد املاک در رهن بانک به افراد غیر می باشد. وی با استفاده از برخی اقدامات، اقدام به فروش این املاک به افراد دیگر می کند و بدون باز پرداخت اقساط، وام های دریافتی را صرف خرید املاک جدید با همین روش و فعالیت های تجاری می کند.
 

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی


هدایتی با پرداخت نکردن اقساط بانک و پس از سررسید وام با اعمال نفوذ و سایر روش های خود اقدام به عقب انداختن اقدام قانونی بانک ها می کند و از فعالیت بانک در جهت مصادره اموال قبلی خود جلوگیری می کند.

 در حال حاضر عمده بدهی های بانکی هدایتی مربوط به بانک پارسیان، اقتصاد نوین و ملی است که بر طبق اسناد تنها بخشی از بدهی وی به بانک پارسیان بیش از 500 میلیارد تومان (تا تاریخ 92.02.31) می باشد.


در حال حاضر ادارات حقوقی بانک های طلبکار از هدایتی و بعضی از افرادی که با هدایتی معامله کرده اند از وی شکایت کرده اند.
 

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی


هدایتی بواسطه این شکایت ها چند بار نیز بازداشت شده است که هر بار از زندان آزاد شود.

 در یکی از این پرونده ها، هدایتی اقدام به خرید پنت هاوس و یک واحد در برج دیپلمات در فرمانیه، دیباجی شمالی خیابان سنبل می کند و بلافاصله آنرا در رهن بانک قرار می دهد و پس از مدتی که از موعد چک های وی می گذرد و با فشار طلبکاران 2 واحد مسکونی را در نیاوران خیابان بوکان به عنوان بدهی خود به مالک تحویل می دهد. اما هر باز از سند زدن این آپارتمان ها طفره می رود و بدین ترتیب مالک جدید و قدیم و مستاجران را وارد یک چرخه فرسایشی و زیان ده می کند.

 جالب تر اینکه مالک جدید قبل از اینکه ملک خود را به طور کامل دریافت کند در تاریخ 24/03/91 با اخطاریه هایی از طرف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر بدهی ملک و قیمتگذاری برای مصادره آن روبرو می شود. (اسناد فروش، تعویض و ترهین این املاک موجود می باشد.)

همچنین لیست بعضی از املاک در رهن بانک وی در ادامه آمده است:

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی

 

اخبار,اخبارورزشی , بدهی بانکی  حسین هدایتی


 
حال به جز سئوالات مختلفی که از مسئولین این بانک ها می توان داشت، باید پرسید که چگونه هدایتی که در حا حاضر ادعای خرید باشگاه های خارجی و تزریق پول به باشگاه پرسپولیس را دارد، ادعا می کند که پولی برای پرداخت بدهی خود به سیستم بانکی و سایر افراد ندارد؟
 
آیا ورود وی به چرخه فوتبال کشور در جهت ایجاد یک برند برای جولان دادن بیشتر وی در چرخه بانکی معیوب که میراث دولت قبل است؟

 اخبار ورزشی  -  آی اسپورت