اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

9 دستگاه عجیب و متفاوت فروش خودکار



اخبار گوناگون - 9 دستگاه عجیب و متفاوت فروش خودکار

افراد نوآور زیادی در سراسر دنیا در زمینه دستگاه های خودکار ابتکاراتی به خرج داده اند و امکان خرید طیف وسیعی از محصولات از کتاب دست دوم و اساب بازی گرفته تا سمبوسه و حتی ابزار مصرف مواد مخدر را فراهم ساخته اند.

سالها است که دستگاه های خودکار فروش در مراکز پر تردد عمومی نظیر ایستگاه های مترو و یا ساختمان های عمومی نصب شده اند. با اینکه شاید تصویری که از چنین دستگاه هایی داریم تنها به امکان خرید خوراکی محدود می شود، اما افراد نوآور زیادی در سراسر دنیا در این زمینه ابتکاراتی به خرج داده اند و امکان خرید طیف وسیعی از محصولات از کتاب دست دوم و اساب بازی گرفته تا سمبوسه و حتی ابزار مصرف مواد مخدر را فراهم می کنند.

1- دستگاه فروش سالاد

یک مخترع 27 ساله نخستین دستگاه فروش خودکار سالاد را راه اندازی کرد. این دستگاه از جنس چوب است و در اطراف آن هم گل و گیاه زینتی قرار داده شده هر روز محصولات مختلف را در قالب سالاد و خوراکی های ارگانیک به مشتریان عرضه می کند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش سالاد


2- دستگاه فروش کتابخوان آمازون

یکی از محصولات محبوب سایت آمازون، تبلت آن است که «کیندل فایر» نام دارد. آمازون به منظور فروش هر چه بیشتر، چندین دستگاه فروش کیندل فایر و نیز دستگاه کتابخوان الکترونیکی و حتی شارژر و پوشش پلاستیکی روی آن را در چندین شهر ایالات متحده فراهم کرده است.
این کیوسک ها از نوامبر 2013 شروع به کار کرده اند و در مکانهایی نظیر مراکز خرید و فرودگاه ها نصب شده اند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش کتابخوان آمازون


3- دستگاه معاوضه پایاپای

شکی نیست که برای خرید از یک دستگاه فروش خودکار باید ابتدا مبلغی را وارد آن کرد. اما یک فرد نوآور ایده ای کاملاً متفاوت را برای این دستگاه ها عملی کرده است. هدف از طراحی این دستگاه که Swap-O-Matic نام دارد، کاستن از فشار مصرف¬گرایی افراطی و تشویق مردم به اهدای وسایل اضافی و کار کرده است.

هر قدر پس از وارد کردن ایمیل خود و سپس وسیله دست دومی که دیگر به آن نیاز ندارد می تواند بین اهدای آن (در عوض دریافت امتیاز) و یا دریافت چیزی دیگر کالاهای دست دوم موجود در ماشین دست به انتخاب بزند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه معاوضه پایاپای


4- دستگاه فروش کتاب دست دوم

در بسیاری از کشورهای دنیا دستگاه فروش خودکار کتاب موجود است. اما در این میان یک فرد نوآور با نام دانا کلارک دستگاه فروش کتاب دست دوم را طراحی کرده است.
هر فرد می تواند به ازای پرداخت مبلغ 2 دلار به ماشین یک کتاب دست دوم دریافت کند. نکته جالب اینکه همان فرد می تواند دوباره کتاب خوانده شده را به ماشین برگرداند. درآمد حاصله از این شیوه صرف برنامه های آموزشی و ساخت مدرسه در آفریقا می شود.
آقای کلارک قصد دارد این پروژه را گسترش داده و دستگاه هایی این چنینی را در ایستگاه های قطار، پایانه های اتوبوس و بیمارستان های کانادا نصب کند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش کتاب دست دوم


5- دستگاه فروش بوریتو

نخستین دستگاه فروش بوریتو (نوعی ساندویچ مکزیکی شبیه به سمبوسه خودمان!) برای نخستین بار در ایالت کالیفرنیا نصب شده است. پس از وارد کردن مبلغ سه دلار به این دستگاه، ظرف 60 ثانیه یک بوریتوی داغ را تحویل خواهید گرفت. همچنین امکان انتخاب بین پنج نوع مختلف از این نوع غذا هم وجود دارد. این دستگاه سس های مختلف بسته بندی شده را نیز به مشتریان به صورت خودکار عرضه می کند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش بوریتو


6- دستگاه فروش آثار هنری

در سال 1997 هنرمندی به نام کلارک وایتینگتون برای نخستین بار توانست یک ماشین خودکار فروش سیگار را به دستگاه فروش اثار هنری تبدیل کند. وی نام این دستگاه را Art-O-Mat نهاد. این دستگاه ها آثار مختلف هنری را به مشتریان عرضه می کردند.
در حال حاضر حدود 100 نمونه از این دستگاه ها در سراسر ایالات متحده وجود دارد و نقاشی هایی در ابعاد یک پاکت سیگار را به افراد عرضه می کنند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش آثار هنری


7- دستگاه فروش کلاه ایمنی دوچرخه سواری

در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا ایستگاه های کرایه دوچرخه وجود دارد. مسئولان شهری برای حفظ سلامت و ایمنی افراید که دوچرخه کرایه می کنند به طرحی نواورانه روی آوردند و نخستین دستگاه فروش کلاه ایمنی دوچرخه سواری را راه اندازی کردند. در حال حاضر 14 نمونه از این دستگاهها در ایستگاه ها ی مختلف کرایه دوچرخه شهر بوستون نصب شده است.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش کلاه ایمنی دوچرخه سواری


8- دستگاه فروش لِگو

شرکت معروف اسباب بازی لِگو نخستین دستگاه فروش خود را در ایستگاه قطار شهر مونیخ آلمان راه اندازی کرده است. والدینی که نمی دانند چگونه فرزند خود را در سفرهای طولانی سرگرم کنند میتوانند از میان ساباب بازی های مختلف موجود در این دستگاه دست به انتخاب زده و با خرید اسباب بازی مورد علاقه کودک خود، او را در طول سفر سرگرم کنند.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش لِگو


9-فروش لوله ویژه مصرف کراک

یک موسسه غیرانتفاعی در کانادا برای جلوگیری از شیوع ایدز و هپاتیت در میان معتادین دست به ابتکار جالبی زد و یک دستگاه فروش پایپ برای مصرف مواد مخدر در شهر ونکوور نصب کرد. البته این اقدام با سروصدا و اعتراضات زیادی هم روبرو شد.


هر یک از این دستگاه ها میتواند تا 200 لوله را در خود جای داده و به مشتریان ارائه دهد. قیمت هر لوله نیز نیز 25 سنت است.

بسیاری از معتادین به طور معمول لوله های شیشه ای را از فروشگاه های معمولی خریداری و با آن به مصرف مواد می پردازند. با این حال شکسته شدن شیشه و احتمال زخمی شدن بدن می تواند احتمال انتقال ویروس HIV را بین افراد معتاد به شدت افزایش دهد.

اخبار ,اخبار گوناگون,دستگاه های عجیب فروش خودکار,دستگاه فروش لوله ویژه مصرف کراک

اخبار گوناگون - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
دستگاه فروش خودکار خودرو !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین دستگاه خودکار فروش دارو در بریتانیا



نخستین دستگاه خودکار فروش دارو در بریتانیا

نخستین دستگاه اتوماتیک که اجازه می‌دهد بدون مراجعه به داروخانه، دارو خریداری کرد را در یک روستای کوچک در بریتانیا مستقرکردند.

نخستین دستگاه اتوماتیک که اجازه می‌دهد بدون مراجعه به داروخانه، دارو خریداری کرد را در یک روستای کوچک در بریتانیا مستقرکردند.
به نقل از خبرگزاری لیکار. اینفو (likar.info) کاربر، امکان کسب راهنمایی از یک دکتر داروساز از طریق دوربین وب را دارد، پس از آن داروی لازم را خریداری می‌کند.

علاوه بر این، برای کاربر، سرویس‌هایی که داروخانه‌های معمولی، برای مثال: سرویس برای دریافت داروهای رایگان را پیشنهاد می‌کنند نیز قابل دسترسی است.

این سیستم توسط کارکنان دانشگاه آبردین طراحی شده است.

آنها معتقدند اینگونه دستگاه‌های خودکار عرضه کننده دارو به ساکنان مناطق روستایی کمک خواهد کرد که از سفر به داروخانه‌هایی که معمولا در شهرها واقع هستند، اجتناب کنند.

کریستین باند سرپرست این آزمایش توضیح داد: افرادی که در مناطق روستایی ساکن هستند، مجبورند برای رساندن خود به داروخانه و خرید دارو مسافت نسبتاً زیادی را طی کنند، در ضمن احتمال اینکه آنها قبل از کسب راهنمایی از یک متخصص، دارو خریداری کنند، بالا است.

کریستین باند اعلام می کند: این تحقیق، به خرید امن هم داروهای با نسخه و هم داروهای بدون نسخه اختصاص داده شده است.

دیوید گرین، رئیس شرکت Atos  در اسکاتلند، این روش ارائه شده را "راه حل موثر" برای مشکلات شناخته شده در سیستم سلامت درمناطق روستایی خواند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران