اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

82,000,000,000,000 ریال فقط برای یک «طرح»!/



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بار مالی بر گردن دولت بعدی و یا ... ؟

82,000,000,000,000 ریال فقط برای یک «طرح»!

سوال اینجاست که این مساله چگونه هنوز «طرح» نامیده می شود و اگر هنوز «طرح» است ، چگونه با چنین رقمی اجرایی می شود؟ مسئول نظارت بر گردش مالی این بودجه نجومی کیست و چه کسی باید بر آن نظارت کند تا به سرنوشت فساد مالی اخیر و یا سواستفاده مالی در بندر شهید رجایی دچار نشود؟

 

 اعتدال:  وزارت راه در دو ماه پایانی سال 90 ،  اوراق مشارکت 4 ساله طرح احداث زیربناهای حمل و نقل کشور با مبلغ سرسام آور 40000 میلیارد ریال و با سود سالیانه 20% عرضه نمود که به گفته مسئولان این وزارتخانه مردم استقبال خوبی از آن داشتند و حدود 80 درصد از اوراق به فروش رفت ؛ امسال نیز احمد صادقی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از انتشار 4200 میلیارد تومان اوراق مشارکت با نرخ سود 18 درصد خبر داده و گفته است: مرحله اول انتشار این اوراق از اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

 

در این بین اما آنچه که مغفول مانده این است که وزارت راه و شهرسازی در حالی اقدام به انتشار و فروش 82000 میلیارد ریال (معادل سه برابر مبلغ فساد مالی اخیر) نموده که این پروژه عظیم ، به استناد تصاویر اوراق و نام آن ، تنها یک «طرح» است! و از سویی 82,000,000,000,000 ریال در حالی در شرکت زیر ساخت برای یک «طرح» اختصاص یافته که بودجه سالیانه شرکت زیرساخت ، که معمولا نیمی از آن محقق می شود نزدیک به سی هزار میلیارد ریال است!

 

لازم به ذکر است که «طرح» باید تبدیل به «برنامه» شده و سپس تبدیل به مصوبه قانونی شود ، البته این «طرح» به استناد بند 48 قانون بودجه سال 1390 و مجوز شماره 90/270426 مورخ 1390/11/12 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اجرایی شده، ولی کماکان سوال اینجاست که چگونه هنوز «طرح» نامیده می شود و اگر هنوز «طرح» است ، چگونه با چنین رقمی اجرایی می شود؟ مسئول نظارت بر گردش مالی این بودجه نجومی کیست و چه کسی باید بر آن نظارت کند تا به سرنوشت فساد مالی اخیر و یا سواستفاده مالی در بندر شهید رجایی دچار نشود؟

 

از سوی دیگر رقم افسانه ای تخصیص داده شده به این امر در حالیست که علیرغم فروش 40000 میلیارد ریال اوراق در سال گذشته ، هنوز گزارشی از روند هزینه کرد این مبلغ کلان در راه های کشور و خصوصا بزرگراه تهران – شمال ، اطلاع رسانی نشده است و در صورتی که هنوز اقدامی صورت نگرفته باشد ، تعهد بار مالی 82 هزار میلیاردی به دولت بعد منتقل خواهد شد!

 

به باور برخی کارشناسان ، انتشار گسترده  اوراق مشارکت که مجوز آن از سوی مجلس برای بخش های دولتی صادر شده تا کمکی به حل مشکلات بازار طلا و ارز نموده و نقدینگی را سامان ببخشد ، به مفری برای دولت تبدیل شده تا در یک سال پایانی بخش عمده ای از کسری بودجه خود را جبران نماید و تعهدات آن را به دولت و یا دولتهای بعدی منتقل نماید.

 

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 91به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجازه دادند تا سقف 150 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی خود اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود منتشر کند. همچنین در بند دیگری به دولت مجوز دادند تا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن به منظور اجرای طرح‌های انتفاعی خود منتشر کند؛ از همین رو نظارت جدی مجلس ، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی بر اجرای این امر در سال 91 مساله ای بسیار ضروری است تا بدهی و تعهدات عظیم بر گردن دولت های بعدی ، نظام و مردم تحمیل نشود./اعتدال


ویدیو مرتبط :
مستند8/000/000 معتاد و تولدسالانه بیش از 3/000 کودک عقب مانده در آلمان حاصل مشروبات الکلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدون محدودیت در هر ساعت حداقل 1.000.000 ریال برنده شوید



اخبار,اخبار اجتماعی,سایت نوعروس

 

به گزارش خبرنگار صبح بخیر، وب سایت انجمن های نوعروس، به عنوان اولین و بزرگترین سایت مراسم عروسی در نظر دارد تا به مناسبت پنجمین سال تاسیس خود جشنواره ای به مدت 5 روز برگزار نماید که در طی این پنج روز، هر ساعت بیش از 1.000.000 ریال جایزه نقدی به کاربران اهدا نماید.


مدیر روابط عمومی نوعروس در مصاحبه با خبرنگار صبح بخیر اعلام کرد که به پاس 5 سال حمایت کاربران، اینک در آستانه تولد 5 سالگی سایت، میخواهیم سایت مملو از جایزه و شادی باشد. از این رو این طرح با مشارکت اسپانسرهای قوی برگزار گردیده و امیدواریم که کاربران از آن لذت ببرند.


وی در ادامه روش شرکت در قرعه کشی را بدین نحو اعلام نمود:
کاربرانی که عضو سایت نیستند ابتدا لازم است تا در سایت عضو شده و لینک ایمیل فعالسازی خود را کلیک نمایند تا کاربری ایشان فعال شود.


سپس در هر روز از جشنواره، بر اساس موضوع اعلام شده آن روز، کافیست یک جمله بنویسند تا در قرعه کشی شرکت داده شوند.


هر کاربر می تواند در طی همه این 5 روز و در همه ساعات شبانه روز در قرعه کشی شرکت نماید.


هیچ محدودیتی وجود ندارد.


در ایام جشنواره، ما در تمام ساعات شبانه روز قرعه کشی خواهیم داشت و همان لحظه جایزه به حساب برنده واریز می گردد.

 
به غیر از جوایز نقدی، جوایز غیرنقدی و سوپرایزهایی هم وجود دارد که پیشنهاد میکنم برای اطلاع از همه آنها به سایت نوعروس مراجعه نمایید
www.nowaroos.com


اگر هنوز عضو انجمن های نوعروس نشده اید ، همین حالا از طریق این لینک عضو شوید
http://www.nowaroos.com/member.php?action=register

 

برای شرکت در جشنواره جوایز انجمن های نوعروس از این لینک میتوانید وارد شوید
http://goo.gl/13f8oN