اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

700 هزار تومان کدام خانواده را تامین می کند؟


نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون کشور را دو مسئله ناکارآمدی و تحریم اقتصادی آزار می دهد و ناکارآمدی چون سندان و تحریم اقتصادی چون پتک است که زندگی مردم را میان سندان و پتک قرار داده است.

خبرگزاری مهر: محسن رضایی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع مردم اصفهان و در مسجد سید این شهر افزود: باید واقعیت ها را به مردم بگوییم و اینکه فقط خوبی ها را بیان کرده و اخبار بد را در کشو های خود قرار دهیم درست نیست و اگر می خواهیم فقر و گرانی را حل کنیم باید اخبار را بیان کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه خود آورده اند که مراقب باشید که حکومت در دست نااهلان و نامحرمان نیفتد.

وی ادامه داد: در واقع نا اهلان کسانی هستند که توان اداره ندارند و افراد نامحرم کسانی هستند که تخصص دارند اما برای انقلاب دلسوز نمی باشند و از تخصص و کارآمدی خود استفاده نمی کنند.

رضایی بیان داشت: در 25 الی 26 سال گذشته با وجودی که دولتها درست بوده اند اما افراد نامحرم و نااهل به دولت خسارت زده اند.

این نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هرچه در گذشته بوده است بس است و نباید آن را تکرار کنیم و باید دولت را دست کسانی بدهیم که اهل و محرم است و اقتصاد و سیاست را بشناسند و صادق باشند.

رضایی ادامه داد: اکنون در کشور مسئله ناکارآمدی و تحریم اقتصادی مردم را آزار می دهد و اکنون این سوال مطرح می شود که آیا دولتها می توانند بدون مردم کشور را اداره کنند و آیا مردم می توانند بدون اینکه موضوعات را بدانند مشکل کشور را حل کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران از تحریم اقتصادی و ناکارآمدی در خطر است

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در خطر است که این موضوع از ناحیه کارآمدی و تحریم اقتصادی است.

این کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هم زندگی مردم و هم نظام جمهوری اسلامی ایران از ناحیه ناکارآمدی و تحریم اقتصادی در خطر است و راه حل این است که با یک دست تحریم اقتصادی را کنار زده و با دست دیگر کارآمدی را درست کنیم و کشور را پر قدرت اداره کنیم.

جوانان ما در دفاع مقدس معجزه آفرینی کردند

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جوانان ما در دفاع مقدس معجزه آفرینی کرده اند و اما امروز پر و بال آنها بسته شده است.

وی تصریح کرد: پشتوانه من بعد از خدا همین جوانان هستند و ما با آنها می توانیم کویرهای ایران را تبدیل به بهشت کنیم.

شیوه من جهادی است نه انجمنی

به گزارش مهر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شیوه ما جهادی است و نه انجمنی و اگر فرهنگ انجمنی جواب می داد تا کنون جواب گرفته بودیم و ما به فرهنگ جهادی نیاز داریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: خاصیت فرهنگ جهادی این است که اگر یک جوان در صحنه دفاع حاضر شود با آن حال و هوای جهادی و مسئولیت، ره صد ساله را یک شبه پیش خواهد برد.

رضایی با بیان اینکه فرهنگ انجمنی نیز خوب است تاکید کرد: اما می گویم معجزه با فرهنگ جهادی است و در فرهنگ جهادی نفاق نیست و ظاهر و باطن یکی است اما ممکن است در فرهنگ انجمنی این گونه نباشد.

پنج میلیون کار خانگی ایجاد خواهم کرد

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در عرصه اقتصاد، صنعت و کشاورزی نیز برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار دارم و برای مردم نزدیک به پنج میلیون کار خانگی ایجاد خواهم کرد.

رضایی گفت: در واقع من برای هر خانه ای آن را تبدیل به تولید ثروت می کنم.

وی بیان داشت: در ادامه سخنان خود گفت: ما فرهنگ قرآنی، جهادی، عاشورایی و ابوالفضلی را قبول داریم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: من از علما و مراجع تقلید تقاضا می کنم در ساختن فرهنگ جهاد اقتصادی و فرهنگ جهادی به ما کمک کنند و اجازه ندهند عده ای با افکار خود به ما فرهنگ بدهند.

اقتصاد ایران بهترین اقتصاد منطقه خواهد شد

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت: درست است فشار و سختی وجود دارد ولی اینکه چگونه در تحریم اقتصادی آن راآاب کنیم مهم است و علاوه بر کنار زدن تحریم اقتصادی اقتصاد ایران را نیز شکوفا کنیم.

رضایی گفت: اقتصاد ایران به بهترین اقتصاد منطقه تبدیل خواهد شد.

با 700 هزار تومان مخارج چه خانواده ای تامین می شود

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امروز با 400 هزار تومان و یا حتی حقوق 700 هزار تومانی کجای مخارج یک خانواده را تامین می کند بیان داشت: من دوباره مردم را به صحنه اداره کشور، اقتصاد و فرهنگ با ارزش های امام و اصول انقلاب می آورم.

رضایی همچنین در ادامه به سهام عدالت نیز اشاره کرد و گفت: سهام عدالت را آزاد می کنم و بدهی ها را خواهم بخشید و به بقیه کارگران نیز سهام عدالت خواهم داد.

یارانه سبز یکی از برنامه های من است

وی بیان داشت: یکی از برنامه های من یارانه سبز است که به کشاورزان، زارعین و کسانی که بخواهند کشت خود را صنعتی کنند یارانه سبز خواهم داد.

رضایی همچنین به صندوق حمایت از فرهنگ، هنر، ورزش و رسانه نیز اشاره نمود و گفت: نیم درصد از پول نفت را به این صندوق خواهم ریخت که زیر نظر صندوق توسعه ملی اداره می شود.


ویدیو مرتبط :
اختصاص هزار میلیارد تومان برای تامین نقدینگی صنایع کوچک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 700 هزار تومان تصویب شد



افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی,افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 700 هزار تومان تصویب شد

پس از مشروط کردن افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی به تصویب افزایش حداقل حقوق بازنشستگان، دبیر هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از تصویب حداقل حقوق بازنشستگان به 700 هزار تومان در جلسه شب گذشته هیات امنای این سازمان خبر داد.

حسن اعتمادزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هفته گذشته در جلسه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700 هزار تومان مطرح شد، گفت: افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به صورت تلویحی مورد موافقت هیات امنا قرار گرفت، اما به دلیل ارائه نشدن مصوبه مربوط به آن، نمی‌توانستیم مصوبه کتبی صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند برخلاف مصوبه دولت مطلبی را بیان و یا حذف کند، خاطر نشان کرد: هیات امنا به مصوبه هیات دولت نیاز داشت تا بتواند بر روی آن مصوبه‌، مصوبه‌ای صادر کند و چون هفته گذشته این مصوبه را در اختیار نداشتیم، تنها به صورت تلویحی موافقت خود را با این موضوع اعلام کردیم.

به گفته اعتمادزاده، هیات امنای این سازمان با کلیات افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حداقل حقوق بازنشستگان به 700 هزار تومان، مخالفتی نداشته و تنها نیازمند مصوبه کتبی هیات دولت است.

وی در مورد مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به 700 هزار تومان، خاطر نشان کرد: بر اساس این مصوبه، قرار است بازنشستگانی که 30 سال به طور کامل حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوقشان به 700 هزار تومان افزایش یابد.

دبیرهیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی موافقت خود را با این دو موضوع اعلام و عنوان کرد که سازمان می‌تواند افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و نیز افزایش حقوق بازنشستگان را به 700 هزار تومان اجرایی کند و تنها خواستار در اختیار قرار گرفتن مصوبه هیات دولت شد تا این موضوع کتبا نیز اعلام شود.

اعتمادزاده با اشاره به اینکه صحبت‌های زیادی در مورد مشروط شدن افزایش 25 درصدی حقوق مستمری‌بگیران به تصویب افزایش حداقل حقوق بازنشستگان شده بود، عنوان کرد: بعضی از دوستان سمتی ندارند یا با سمت مجعول اظهارنظر می‌کنند، آن هم با عناوینی که سه سال پیش با توجه به قوانین مجلس از بین رفته است.

وی افزود: قبلا هم تذکراتی به بعضی از این افراد داده شد، اما این از نظر قانونی دارای مشکل است و نباید با این سمت اظهارنظر کرد./ایسنا