اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

7 استانی که امروز کسب و کار در آنها تعطیل است + جزئیات



اخبار,اخبار اجتماعی,تعطیلی مدارس استان ها


اخبار اجتماعی - 7 استانی که امروز کسب و کار در آنها تعطیل است + جزئیات

کسب و کار و مدارس در برخی از شهرستانها در 7 استان کشور امروز به دلیل سرمای شدید و کولاک و سرما تعطیل است.

به گزارش صبحانه، در حالی که سارمان هواشناسی از اواخر هفته گذشته نسبت به ورود یک سامانه سرمایی شدید به کشور هشدار داده بود، این سامانه با به ارمغان آوردن برف زیاد، برودت دما و لغزندگی معابر امروز موجب اختلال در کسب و کار برخی شهرستانهای سردسیر کشور و تعطیلی مدارس و دانشگاهها شد.


در استان همدان پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی،‌ دوره اول و دوم متوسطه در نواحی یک و دو شهر همدان، ‌شهرستانهای اسدآباد ، رزن ، فامنین ،‌ کبودراهنگ ،‌ بهار ، لالجین ، قهاوند ، گل تپه ، قروه درجزین، سردرور در نوبت صبح تعطیل شد.


در استان اصفهان هم تمام مدارس دوره های ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه شهرستان بویین میاندشت و مدارس روستایی شهرستان فریدن تعطیل اعلام شد.


همچنین مدارس ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه شهرستان فریدون‌شهر در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز تعطیل است.

در چهار محال وبختیاری مدارس دوره های ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در بازفت، دوآب صمصامی و دهستان موگویی در نوبت صبح امروز و فردا تعطیل است.

در استان اردبیل پیش دبستانی ها، مدارس ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه در شهرهای اردبیل، خلخال، مشگین شهر، نمین، بیله سوار، پارس آباد، نیر، سرعین، اصلاندوز ، شاهرود، جعفرآباد، هشجین و هیر در نوبت صبح تعطیل است.


آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی هم اعلام کرد:تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی نوبت صبح و بعدازظهر شهرستان ارومیه امروز تعطیل است.همچنین بنا اعلام فرمانداری ارومیه تمام دانشگاههای ارومیه امروز تعطیل است .


در شهرستان اشنویه  و سردشت نیز مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است .


در سلماس مدارس ابتدایی و در مرحمت آباد میاندوآب مدارس ابتدایی نوبت صبح و در چایپاره  مدارس روستایی تعطیل است. همچنین تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در مهاباد تعطیل است .

اخبار اجتماعی - صبحانه

 


ویدیو مرتبط :
رهبری کسب و کار مهارت های عمومی مدیریت شیوه اقناع تبلیغ کسب و کار مجازی تجاری سا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز به کار کمیته های استانی مزد ۹۱



 

 

آغاز به کار کمیته های استانی مزد ۹۱

 

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از افزایش شکاف بین تورم و معیشت خانوار به دلیل رشد نرخ تورم در ماه های گذشته خبر داد و گفت: کمیته های استانی تعیین حداقل مزد سال آینده، آغاز به کار کرده اند.

علی اکبر عیوضی در گفتگو با مهر از تشکیل کمیته های استانی تعیین حداقل دستمزد سال ۹۱ کارگران خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از طریق کانون عالی، کمیته های مزد در استانها تشکیل و آغاز به کار کرده است.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با اشاره به اینکه بررسی سبد هزینه های خانوار و تغییرات قیمتی در این مرحله از کار توسط کمیته ها مورد ارزیابی قرار می گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر استخراج آخرین قیمتها در سبد هزینه های خانوار کارگری شروع شده است.

عیوضی اقلام مهم سبد هزینه های خانوار را مسکن، حمل و نقل، پوشاک، خوراک، درمان و تحصیل دانست و بیان داشت: قرار است پس از اتمام بررسی های کمیته های استانی و شهرستانی در کانون عالی نشست جمع بندی نهایی بررسی ها در مورد سبد هزینه های خانوار قبل از نشستهای پایان سال شورای عالی کار انجام شود.

این مقام مسئول کارگری از تدوین نظرات کارگران از طریق اقدامات کمیته ها خبر داد و تاکید کرد: جمع بندی نظرات و دستاوردهای کمیته ها در سراسر کشور به پیشنهاد نهایی کارگران برای طرح در شورای عالی کار منجر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که توسط نمایندگان کارگران در سراسر کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پیگیری وضعیت نرخ تورم و نوسانات آن است. متاسفانه در حال حاضر نرخهای مختلفی از سوی نهادهای کشور از جمله بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در مورد نرخ تورم ارائه می شود.

به گفته عیوضی، در سالجاری علاوه بر دو شاخص اصلی معیشت خانوار و نرخ تورم موضوع وضعیت بنگاه ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و در تدوین پیشنهاد نهایی موثر خواهد بود.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور در این ارتباط که با توجه به افزایش نرخ تورم به ۱۹.۸درصد در سال جاری آیا امکان جبران افزایش ۹ درصدی حداقل دستمزد سال گذشته وجود دارد؟ گفت: در سال ۸۹ هم بانک مرکزی به فاصله اندکی پس از بهمن ماه، اعلام کرد نرخ تورم افزایش یافته است و این موضوع به زیان کارگران انجامید.

این مقام مسئول کارگری شفاف سازی آماری به ویژه در زمینه نرخ تورم را از الزامات تعیین حداقل دستمزد متناسب با قیمتها و شرایط اقتصادی بنگاهها و همچنین معیشت خانوار کارگری دانست و افزود: در حال حاضر اختلاف و شکاف آماری بین نرخ تورم واقعی و معیشت خانوار با دستمزدها بالا است.

عیوضی با بیان این مطلب که کارگران انتظار ندارند دقیقا براساس محاسبات و تورم واقعی دستمزد بگیرند، تصریح کرد: این موضوع هرچند در شرایط ایده آل باید اتفاق بیافتد اما کارگران با درنظر گرفتن شرایط بنگاه ها به نوعی با تصمیم شورای عالی کار همراهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود توسط دولت حمایت هایی از بنگاه ها و واحدهای تولیدی کشور صورت گیرد که تاکنون انجام نشد، اظهار داشت: در حال حاضر بنگاه ها از این بابت و پس از بالا رفتن هزینه های اداره بنگاه در فشار هستند.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: با همه شرایط نمی توان گفت که ۳۳۰ هزار تومان حداقل دستمزد قادر است هزینه های خانوار کارگری را تامین کند و نه تنها در پایتخت بلکه در شهرستانها نیز این امکان که خانوار ۴ نفره کارگری بتواند با این میزان معیشت خود را تامین کند، وجود ندارد.

این مقام مسئول کارگری خواستار بررسی شورای عالی کار از وضعیت معیشت خانوار و قدرت خرید کارگران شد و افزود: جلوگیری از ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور، تشویق تولیدکننده داخلی و افزایش قدرت خرید کارگر می تواند به رونق اقتصادی منجر شود و این موارد مانند حلقه های زنجیر به هم مرتبط است..... /  گزارش : خبرگزارى مهر