اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

650 میلیون فوتبالیست، در انتظار یک تصمیم


عضو اردنی کمیته اجرایی فیفا امیدوار است که پذیرش این طرح به 650 میلیون زن محجبه امکان دهد جایی در فوتبال داشته باشند.

تابناک: قوانین موجود علیه حجاب فوتبالیست‌های زن مسلمان، آنها را از فوتبال دور می‌کند.

 رویترز به نقل از شاهزاده علی، عضو اردنی کمیته اجرایی فیفا گفته است که ممنوعیت حجاب زنان فوتبالیست، زنان را از فوتبال دور می‌کند و اگر قانون‌گذاران فیفا در مورد این مساله تصمیم جدیدی نگیرند، وضعیت بدتر می‌شود.



در حالی که در بعضی ورزش‌های المپیکی مثل راگبی و تکواندو که تحرک بالایی نیز دارند، زنان اجازه داشتن حجاب را دارند، در فوتبال به بهانه دلایل ایمنی جلوی حجاب گرفته شده است.

سال گذشته، تیم ملی فوتبال زنان ایران، از انجام مسابقه در برابر تیم اردن! منع شد زیرا بازیکنان ایران نپذیرفتند که قبل از شروع بازی، حجابشان را بر دارند.

ایران در دور مقدماتی المپیک و بدون باخت در صدر گروه خود قرار داشت، ولی به خاطر مخالفت با حجاب این تیم، نتیجه چهار بازی دور دوم باخت 3 – 0 به ضرر تیم ایران اعلام شد و امیدهای این تیم برای صعود به المپیک بر باد رفت.



شاهزاده 36 ساله اردنی که جوان‌ترین عضو کمیته قدرتمند اجرایی فیفا است گفته است که هر کسی باید حق داشته باشد فوتبال بازی کند و قوانین فیفا در این مورد باید اصلاح شود.

 به همین خاطر است که اصلاح این قانون در ماه آینده در اجلاس هیات بین‌المللی فوتبال (IFAB) پیگیری خواهد شد.


این هیات بین‌المللی که در سال 1886 تشکیل شده و مرجع نهایی تصمیم‌گیری در مورد قوانین فوتبال محسوب می‌شود از 4 عضو فیفا و 4 عضو از اتحادیه فوتبال بریتانیا تشکیل می‌شود. تغییر قوانین نیازمند رای 6 عضو این هیات است.

فیفا نگرانی از ایمنی فوتبالیست‌های زن را دلیل مخالفت با روسری کامل آنها دانسته است و به همین خاطر تاکنون تنها پوشیدن یک کلاه کوتاه که گردن را نمی‌پوشاند از سوی آن مورد پذیرش قرار گرفته است. بسیاری این امر را سخت‌گیری بی مورد فیفا می‌دانند.

در جلسه‌ای که در سوم ماه مارس (نیمه اسفند) در انگلیس برگزار می‌شود، قرار است حجاب طراحی شده به این منظور در هلند ارائه شود. عضو اردنی کمیته اجرایی فیفا امیدوار است که پذیرش این طرح به 650 میلیون زن محجبه امکان دهد جایی در فوتبال داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
فوتبالیست ها(650)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصولات لبنی در انتظار یك تصمیم؛مصرف كنندگان شوكه خواهند شد؟



 

مصرف كنندگان , محصولات‌ لبنی

 

بر اساس اعلام قیمت تمام شده دامداران، قیمت شیر خام نسبت به مصوبه قبلی خود كه در تیر ماه تعیین شده بود ۵۰ درصد افزایش قیمت دارد كه اگر به درخواست صنایع لبنی این افزایش قیمت با ضریب ۷۰ درصدی در نرخ شیر پاستوریزه و انواع فرآورده های لبنی محاسبه شود، بازار مصرف دچار شوك خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیر ماه پس از حذف یارانه ی شیر، طبق مصوبه ی ستاد هدفمندی یارانه ها، قیمت خرید هر كیلو شیرخام از دامدار۵۲۰ تومان اعلام شد اما درپی افزایش قیمت علوفه، نرخ شیرخام مجددا افزایش یافت و براساس اعلام كارگروه تنظیم بازار هر كیلو شیر درجه یك كیلویی ۶۰۰ تومان باید فروخته شود؛ نه بیشتر.

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان كلیه ی كارخانه ها علاوه بر خودداری از خرید شیرخام بالاتر از قیمت ۶۰۰ تومان، در صورت استنكاف واحد های دامداری، اسناد و مدارك به همراه نشانی واحد های فروشنده به معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان ارسال تا اقدامات قانونی لازم معمول شود اما هم اكنون نه تنها شیرخام درجه یك در برخی نقاط بیش از ۶۰۰ تومان فروخته می شود بلكه برخی صنایع لبنی به عنوان خرید شیر خام گران از سوم دی ماه ۱۰ درصد به قیمت انواع محصولات خود افزوده اند.

علیرغم اینكه اخطار سازمان حمایت برای بازگردان قیمت ها به حالت قبلی و برخورد با متخلفان، هیچ برخوردی در این راستا نشده و همچنان شیر بیش از ۶۰۰ تومان و محصولات لبنی با ۱۰ درصد افزایش غیرقانونی فروخته می شود.

از سوی دیگر قرار بود دامداران و صنایع لبنی آنالیز قیمت تمام شده محصولاتشان را اعلام كنند تا در این زمینه تصمیم گیری شود كه قیمت ها به سازمان حمایت اعلام شده و برای بررسی و تعیین آن منتظر تشكیل كارگروه تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهوری است.

طبق اعلام دامداران قیمت تمام شده هر كیلو شیرخام ۷۱۵ تومان است كه با احتساب ۱۰ درصد سود، به ۷۹۰ تومان می رسد. بدین معنا كه قیمت شیرخام نسبت به مصوبه ی قبلی كه كیلویی ۵۲۰ تومان تعیین شده بود۵۰ درصد افزایش قیمت دارد.

طبق گفته مسئولان صنایع لبنی این افزایش قیمت با ضریب ۷۰ درصدی در نرخ فرآورده های لبنی لحاظ خواهد شد. در این میان جای سوال است كه آیا مصرف كنندگان كشش و قدرت خرید محصولات با این نرخ را دارند؟

در سال جاری در سه مرحله قیمت محصولات لبنی افزایش داشته است؛ تیرماه ۱۰ درصد افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه های هدفمندی یارانه ها، ابتدای مهرماه هشت درصد افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ شیر اعمال شده است و از ابتدای دی ماه نیز افزایش ۱۰ درصدی خودسرانه قیمت محصولات لبنی اعمال شده و علی رغم هشدار سازمان حمایت مبنی بر برخورد با گران فروشان هنوز هم به قیمت های قبلی بازنگشته است.

باید منتظر ماند و دید كارگروه تنظیم بازار چه تصمیمی برای قیمت شیرخام و محصولات خواهد گرفت..... /   خبرگزارى ایسنا