اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

61 درصد مدارس کشور به ADSL متصل شدند



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , مدارس

آمارهای منتشر شده گویای آن است که تا اواسط سال 1394، 61 درصد از مدارس کشور به اینترنت ADSL متصل شده‌اند.

به گزارش  ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لازم بوده است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام کسب‌وکارهای کشور و 60 درصد خانوارها به اینترنت دسترسی داشته باشند. حال طبق آمارهای اعلام شده ادارات دولتی (مرکزی) به‌طور کامل و 100 درصدی به شبکه اینترنت متصل شده‌اند.

همچنین مروری بر وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی گویای آن است که تمام این مراکز هم به اینترنت و شبکه علمی اتصال پیدا کرده‌اند. در میان کتابخانه‌های عمومی نیز 96.3 درصد آنها به اینترنت پهن باند متصل شده‌اند و سهم دفاتر پستی از اتصال به اینترنت به 90.4 درصد می‌رسد.

همچنین مروری بر وضعیت موزه‌های کشور گویای آن است که در میان موزه‌ها کشور تنها 26 درصد آنها به اینترنت متصل هستند. بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی نیز تا حدود 90 درصد به اینترنت و شبکه سلامت اتصال پیدا کردند.

بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز دیگر مراکزی هستند که به طور کامل و 100 درصدی به شبکه بانکی و اینترنت اتصال دارند. همچنین در خصوص کسب‌وکارهای متصل به اینترنت تاکنون اینگونه اعلام شده که 47 درصد کسب‌وکارها به اینترنت اتصال دارند.

همچنین براساس آمارهای ارائه شده در میان اقلام موجود در آرشیوهای ملی که دیجیتال شده‌اند 9 تا 20 درصد اقلام از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.


  اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آسیاتک برترین ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ADSL کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقوق معلمان ۳۰ درصد افزایش پیدامی کند/ مدارس کشور کهنه باقی می مانند



حقوق معلمان,افزایش حقوق معلمان

حقوق معلمان ۳۰ درصد افزایش پیدامی کند/ مدارس کشور کهنه باقی می مانند

آموزش - بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش یک نکته امیدوار کننده و ده ها نکته نگران کننده دارند.

 افزایش 30 درصدی حقوق معلمان امیدوار کننده و کاهش اعتبارات سازمان نوسازی مدارس نکته نگران کننده ای در بودجه سال 92 وزارت آموزش و پرورش است.

بر اساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تغییرات هزینه عمومی آموزش و پرورش از مقایسه لایحه بودجه سال 1392، با شش‌درصد افزایش نشان می‌دهد که این میزان رشد تحت تاثیر افزایش حقوق مستمر معلمان بوده است.

هرچند افزایش 2/31درصدی حقوق مستمر معلمان در لایجه بودجه سال 1392 به عنوان نکته مثبت این لایحه، احتمال دغدغه‌های مربوط به حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش و فداکار را کاهش می‌دهد، ولی کاهش 9/47درصدی بخش سایر از هزینه عمومی در این سال، انجام بسیاری از فعالیت‌های کیفی و اداری آموزش و پرورش را با موانع جدی مواجه خواهد کرد.

حذف ردیف‌های مستقل سازمان‌های وابسته به آموزش و پرورش که به موجب قانون تاسیس شده‌اند و تجمیع آنها ذیل ردیف بودجه 127500 سبب تمرکز بیشتر سازمانی گردیده و قدرت برنامه‌ریزی، مدیریت و تصمیم‌گیری سازمان‌های تابعه را تضعیف کرده است.

لازم به ذکر است این اقدام این امکان را به دستگاه اجرایی می‌دهد تا با استفاده از اختیارات قانونی مانند ماده (79) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اعتبارات دستگاه‌های زیرمجموعه را در طول سال تغییر دهد. پیشنهاد می‌شود در این خصوص همانند قانون بودجه سال 1391 دستگاه‌ها دارای ردیف مستقل شوند.

انتزاع برخی ردیف‌ها و زیرواحدها و بخش‌های وابسته به دستگاه‌های تابعه سبب پراکندگی و ازهم‌گسیختگی در سازمان‌ها گردیده و ضمن اینکه مقایسه و ارزیابی دو بودجه (قانون سال 1391 و لایحه سال 1392) را دشوار نموده؛ مدیریت و برنامه‌ریزی و نظارت دستگاه مربوط را با مشکل مواجه کرده است.

کاهش 9/47درصدی در کل اعتبار بخش سایر در هزینه عمومی لایحه سال 1392 نسبت به قانون بودجه سال 1391 ناهنجاری‌های زیر را در ارقام این بخش در پی داشته است.

در جدول زیر درصد و میزان کاهش اعتبارات برنامه ها و دستگاه های  آموزش وپرورش در سال 92 را بخوانید

عنوان اعتبار میزان کاهش
57درصد  اعتبار اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
55درصد  سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها
41درصد سازمان‌های مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی
41درصد اعتبار کمک به سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان مناطق روستایی
41درصد  اعتبار کمک به صندوق ذخیره فرهنگیان
33درصد  اعتبار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
33درصد  اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی
26درصد اعتبار دبیرخانه شورایعالی آموزش و پرورش
21درصد اعتبار یارانه دفترچه، تغذیه رایگان و... دانش‌آموزان مناطق محروم
15درصد  اعتبار نهضت سوادآموزی
15 اعتبار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

 

همچنین سهم اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای آموزش و پرورش از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای دولت در لایحه بودجه سال 1392، 83/0درصد است. در حالی که در قانون بودجه سال 1391 این سهم 21/3درصد بوده است.

البته اعتبارات مربوط به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در قانون بودجه سال1391 ذیل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت آموزش و پروش قرار داشت که موجب بال رفتن سهم اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای آموزش و پرورش بوده است./خبرآنلاین