اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

60 سالگی پرافتخارترین کارگردان آسیا


«آنگ لی»، کارگردان سرشناس سینمای آسیا و برنده‌ی سه جایزه‌ اسکار، دو جایزه شیر طلای ونیز و دو جایزه خرس طلایی برلین 60 ساله شد.

ایسنا: «آنگ لی»، کارگردان سرشناس سینمای آسیا و برنده‌ی سه جایزه‌ اسکار، دو جایزه شیر طلای ونیز و دو جایزه خرس طلایی برلین 60 ساله شد.

«آنگ لی»، کارگردان سرشناس تایوانی متولد 23 اکتبر 1954 است که «چشمه باکرگی» اینگمار برگمن (1960) الهام‌بخش او برای ورود به دنیای سینمای بود.

وی پس از پایان دوران سربازی در ارتش چین، در سال 1979 به آمریکا رفت و یک سال بعد از دانشگاه «ایلینویز» در رشته‌ تئاتر فارغ‌التحصیل شد؛ جایی‌که با «اسپایک لی» در یک کلاس بود.

وی اولین‌بار فیلم کوتاه «سایه‌های رودخانه» را در سال 1982 مقابل دوربین برد که در تایوان موفق به دریافت جایزه شد.

آنگ لی در سال 1993 با ساخت فیلم «حس و حساسیت» به شهرت جهانی دست یافت. این فیلم جایزه‌ خرس طلای جشنواره‌ برلین و جایزه‌ بهترین فیلم بافتا را به‌دست آورد و در جوایز فیلم آلمان در سال 1997 بهترین فیلم خارجی شناخته شد.

وی پس از آن دو فیلم «توفان یخی» و «با شیطان سوار ‌شو» را ساخت تا این‌که در سال 2000 با فیلم «ببر خیزان، اژدهای پنهان» باردیگر چشم‌ها را خیره کرد. این فیلم نامزد جایزه‌ اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جوایز اسکار شد و در جوایز بافتا انگلیس دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی و جایزه دیوید لین را کسب کرد.

این فیلم در جوایز گلدن گلوب و جشنواره‌ تورنتو جایزه‌ بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

دو فیلم «استخدام» و «هالک» مقدمه‌ای برای درخشش دوباره آنگ‌ لی در سال 2005 با فیلم «کوهستان بروک بک» بودند. این فیلم جایزه‌ اسکار بهترین فیلم خارجی، شیر طلای ونیز، جایزه‌ دیوید لین در بافتا و جایزه‌ گلدن گلوب بهترین فیلم را کسب کرد و ازسوی انجمن‌های منتقدین فیلم لس‌آنجلس نیویورک، لندن و بوستون عنوان بهترین فیلم سال 2005 را کسب کرد.

آنگ لی در سال 2007 با فیلم «توجه، شهرت» برای دومین‌بار شیر طلای جشنواره‌ی ونیز را کسب کرد. وی دو جایزه بهترین فیلم از جشنواره آسیا پاسیفیک و دو جایزه خرس طلای برلین را در کارنامه افتخارات خود دارد.

این کارگردان تایوانی در سال 2013 با ساخت فیلمی براساس رمان برنده بوکر «زندگی پی»‌ موفق به کسب جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. این رمان که در سال 2002 موفق به کسب جایزه ادبی معتبر بوکر شد، نوشته «یان مارتل» است و داستان آن درباره پسر نوجوانی است که به‌همراه چند حیوان روی آب‌های دریا است. در یک دهه گذشته کارگردانان سرشناسی ازجمله ««شیامالان» به‌دنبال ساخت فیلمی براساس این کتاب بوده‌اند، اما این اتفاق هرگز نیفتاده است.

«آنگ لی» قصد دارد فیلم جدیدش را براساس کتاب پرفروشی از «بن فاونتین» با عنوان «پیاده‌روی نیمه‌کاره طولانی‌مدت بیلی لین» که جایزه حلقه منتقدین کتاب ملی آمریکا را کسب کرده مقابل دوربین ببرد که داستان آن درباره گروهی از سربازان جنگ عراق است که پیش از اعزام جشن پیروزی در آمریکا برپا می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
پرافتخارترین کشور ادوار جام ملت های آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران چهارم شد، تاریخ‌سازی کامل نشد/ شاگردان کواچ پرافتخارترین تیم آسیا در لیگ جهانی



اخبار,تیم ملی والیبال ایران

اخبار ورزشی - مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال 2014 - فلورانس
ایران چهارم شد، تاریخ‌سازی کامل نشد/ شاگردان کواچ پرافتخارترین تیم آسیا در لیگ جهانی

تیم ملی والیبال ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی 2014 برابر ایتالیای میزبان مغلوب شد و عنوان چهارم را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی والیبال 2014 از ساعت 20 امشب در سالن نلسون ماندلا به مصاف لاجوردی‌پوشان ایتالیا رفت و با قبول شکست برابر این تیم عنوان چهارمی رقابت‌های امسال را کسب کرد و تاریخ‌ساز شد. شاگردان کواچ در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر (25  - 22  ، 25 - 18 ، 25 - 22 ) مقابل شاگردان بروتو مغلوب شدند.

این هفتمین بازی دو تیم در تاریخ لیگ جهانی بود درحالی که پیروزی‌های شش بازی گذشته‌اش به تساوی میان دو تیم تقسیم شده بود؛ این بار ایتالیای میزبان موفق به کسب پیروزی شد.

پیش از این استرالیا مثل ژاپن (سه بار)، کره‌جنوبی و چین (هر کدام یک‌بار) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافته بود، در جای ششم رقابت‌ها قرار گرفت و ایران با راه یافتن به مرحله نیمه نهایی حالا موفق‌ترین آسیایی حاضر در تاریخ لیگ جهانی نام گرفت.

ایتالیا؛ دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ جهانی (8 طلا،3 نقره،3 برنز) که سال گذشته هم برنز لیگ جهانی را به گردن آویخت، برای دومین بار بود که در میزبانی مرحله نهایی، برگزارکننده بازی رده‌بندی شد. از پنج سالی که ایتالیایی‌ها میزبان این مرحله بوده‌اند تنها سال 1998 فینالیست نشدند که آن سال هم بازی رده‌بندی را به هلند واگذار کرده و چهارم شدند.

آتزوری‌ها همسن ایرانی‌ها (26 سال و 3 ماه)، اما 5 سانتی‌متر بلندقامت‌تر هستند. به اندازه 18 بازی ملی بین‌المللی هم از ایرانی‌ها با تجربه‌ترند (83 به 45). در حمله، دفاع و سرویس تیمی رده‌های دوم، سوم و دوم را میان چهار تیم برتر رقابت‌ها دارند. کم اشتباه‌ترین تیم این مرحله هم هستند. (ایران در هر چهار فاکتور چهارم است).

ایتالیا امسال آمده بود تا پس از 14 سال دوباره طلای لیگ جهانی را به گردن آویزد اما نشد. حالا می‌خواست پیش چشم هوادارانش اعاده حیثیت کند و لااقل برنزی شود تا شاید کمی از درد شکست تحقیرآمیز شب گذشته‌اش مقابل برزیل کاهش یابد که همین‌گونه هم شد.

در مقابل، ایران که تا همین‌جا هم همه رکوردهای خود و آسیا را ارتقا داده، چشم به کسب یک افتخار تاریخی دیگر داشت؛ شاگردان کواچ با تمام توان میدان رفتند تا خود و آسیا را صاحب اولین مدال تاریخ 25 ساله لیگ جهانی کنند که این امر محقق نشد.

مدال‌های 24 سال برگزاری لیگ جهانی تنها میان 9 کشور (برزیل، ایتالیا، روسیه، کوبا، هلند، آمریکا، لهستان، صربستان و فرانسه) تقسیم شده و تنها با مدال‌آوری ایران این تعداد دو رقمی شده و به عدد 10‌ می‌رسید، اما ایتالیا اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.

در دیدار پایانی هم تیم‌های ملی والیبال آمریکا و برزیل به مصاف هم خواهند رفت.
اخبار ورزشی- فارس