اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

60 تکفیری داعش در شرق الرمادی کشته شدند



 اخبار بین الملل  ,خبرهای بین الملل,  داعش

فرماندهی عملیات الانبار از کشته شدن 60 تکفیری داعش در شرق الرمادی و خنثی سازی 56 بمب در این منطقه خبر داد.

به گزارش فارس، فرماندهی عملیات «الانبار»، یکشنبه (امروز) اعلام کرد که یگان‌های زمینی لشگر 10 ارتش عراق موفق شدند که 56 بمب را در شرق منطقه «الحامضیة»، خنثی کنند و یک خمپاره عمل نکرده 60 میلیمتری را کشف و خنثی کنند.

بر اساس این گزارش، «اسماعیل المحلاوی» فرماندهی عملیات الانبار در گفت‌وگو با پایگاه خبری «السومریة نیوز»، اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، مواضع داعش را در شرق منطقه الحامضیه بمباران کردند که طی آن، 60 تکفیری داعش کشته شدند.

وی جمعه گذشته اعلام کرد که منطقه الحامضیه در شرق الرمادی به طور کامل از کنترل داعش خارج شده است و ده‌ها تکفیری در این روند کشته و بیش از 100 بمب طی عملیات آزادسازی این منطقه، منفجر شدند.

 

اخبار  بین الملل  - فارس  


ویدیو مرتبط :
هلاکت تک تیراندازهای داعش در شرق الرمادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عقب نشینی ارتش عراق/ سقوط شهر "الرمادی" به دست داعش / 500 کشته در 2 روز



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

افسر پلیس الرمادی گفت که نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس به صورت کامل از الرمادی عقب نشینی کردند و به منطقه النخیب در جنوب استان الانبار رفتند.

با عقب نشینی نیروهای ارتش و پلیس عراق از شهر الرمادی مرکز استان الانبار،‌ داعش توانست این شهر و مراکز دولتی مهم آن از جمله مقر ستاد عملیات نیروهای مسلح عراق و کاخ دادگستری را تصرف کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها، هم اکنون داعش اکثر بخش های شهر الرمادی را در تصرف خود دارد و همچنان خبرهای ضدونقیضی درباره سقوط شهر به دست داعش منتشر شده است.

بی بی سی به نقل از منبع آگاه در استانداری الانبار اعلام کرد شهر الرمادی (مرکز استان) به دست داعش افتاد و نیروهای نظامی دولتی به طور کامل از شهر عقب نشینی کردند.

با این حال درگیری های پراکنده ای میان داعشی ها و نیروهای امنیتی عراقی در برخی مناطق شهر ادامه دارد.
الانبار بزرگترین استان عراق است و مساحت آن یک سوم مساحت کل عراق را تشکیل می دهد.

گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش بخش های وسیعی از خاک سوریه و عراق را در کنترل خود دارد. داعش هم اکنون شهر موصل مرکز استان نینوا را در تسلط خود دارد.

از ماه ها قبل داعش تلاش می کرد مرکز استان الانبار یعنی شهر الرمادی را نیز تصرف کند.
استان الانبار و مرکز آن الرمادی محل زندگی عرب های سنی است.

در واکنش به این حادثه، حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده عالی نیروهای مسلح عراق از نظامیان این کشور خواست در برابر حملات و پیشروی های داعش، در موقعیت خود ثابت قدم باشند.

نخست وزیر عراق همچنین دستور داد گروه های داوطلب نظامی شیعه نیز برای جنگ با داعش و پس گرفتن استان الانبار از این گروه آماده ورود به این استان شوند.

مقامات عراقی می گویند در حملات دو روز اخیر داعش به شهر الرمادی حدود 500 نفر نظامی و غیرنظامی کشته شدند.

"مهند هیمورن" مشاور و سخنگوی استاندار الانبار به خبرگزاری فرانسه گفت:‌  آمار دقیقی از قربانیان نداریم اما معتقدیم  حداقل 500 نفر نظامی و شهروندان عادی در دو روز گذشته کشته شدند.
 
با وجود اینکه داعش بخش های وسیعی از شهر الرمادی را به کنترل خود در آورده است اما سخنگوی استاندار الانبار گفت که مرکز استان به طور کامل سقوط نکرده و نیروهای امنیتی همچنان در بخش هایی از شهر در حال جنگ هستند.

با این حال "جبار العسافی" افسر پلیس الرمادی گفت که نیروهای امنیتی شامل ارتش و پلیس به صورت کامل از الرمادی عقب نشینی کردند و به منطقه النخیب در جنوب استان الانبار رفتند.

یک مقام ارشد ارتش عراق هم به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از عقب نشینی نیروهای امنیتی عراقی از مراکز نظامی در شهر الرمادی، داعش بر مراکز امنیتی در این شهر سیطره دارد.

 

اخبار بین الملل - عصرایران