اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

6 کشته در حادثه رانندگی اتوبان قم


معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: برخورد 2 خودرو پژو و نیسان در اتوبان تهران - قم، جان 6 نفر از سرنشینان پژو را گرفت.

خبرگزاری ایرنا: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: برخورد 2 خودرو پژو و نیسان در اتوبان تهران - قم، جان 6 نفر از سرنشینان پژو را گرفت.

مهدی فراهانی به جزییات این تصادف تلخ اشاره کرد و افزود: در این حادثه که ساعت پنج و 53 دقیقه صبح امروز در کیلومتر حدود 112 اتوبان تهران به قم رخ داد، یک دستگاه خودروی پژو با یک دستگاه نیسان بشدت با هم برخورد کردند.

وی ادامه داد: در این سانحه، خودروی پژو دچار آتش سوزی شد و 6 تن از سرنشینان آن شامل 2 خانم، 2 آقا و 2 کودک در آتش سوختند.

وی اظهار داشت: در این حادثه 2 سرنشین نیسان نیز مجروح و به صورت سرپایی در محل حادثه توسط پرسنل اورژانس 115 درمان شدند.

فراهانی، زمان رسیدن نخستین آمبولانس اورژانس به محل حادثه را ساعت پنج و 58 دقیقه صبح، بعد از نخستین تماس با این مرکز اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در حادثه واژگونی یک دستگاه پراید که عصر شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در اتوبان قم - کاشان رخ داد، یک مرد 48 ساله جان باخت و سه نفر از سرنشینان پراید نیز مجروح شدند که پس از انجام اقدامات اولیه توسط 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شدند.

شنبه شب دوازدهم اردیبهشت نیز برخورد 2 خودروی ال 90 و پراید در اتوبان قم - تهران، پنج مجروح برجای گذاشت که حادثه دیدگان توسط 2 آمبولانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.


ویدیو مرتبط :
حادثه رانندگی به کشته شدن ده نفر انجامید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ختم پرونده متوفیان و مصدومان یزد در حادثه اتوبان قم/20 کشته سهم یزد از سفری بی‌پایان



ختم پرونده متوفیان و مصدومان یزد در حادثه اتوبان قم/20 کشته سهم یزد از سفری بی‌پایان

از زمانی که حادثه اتوبان قم رخ داد، تأثیری تلخ بر فضای استان یزد حاکم شد و امروز با روشن شدن تکلیف متوفیان و مصدومان و از آنها مهم‌تر، خانواده‌های نگران و غصه‌دار آنها، پرونده این حادثه نیز در یزد بسته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، پس از آنکه حادثه اتوبان قم و برخورد دو اتوبوس اصفهان - تهران و تهران - یزد رقم خورد و 44 کشته بر جای ماند، پیگیری‌های مسئولان استان یزد به صورت شبانه‌روزی آغاز شد.

از برگزاری جلسات متعدد برای امدادرسانی به مصدومان حادثه، پیگیری مراجعات خانواده‌های مصدومان و متوفیان و ... تا اعلام دو روز عزای عمومی در استان یزد، پیگیری‌های مسئولان استان بود.

این حادثه نه تنها خانواده‌های بسیاری را درگیر کرد بلکه تقریبا همه مسئولان استان از استاندار و معاونانش گرفته تا مدیرکلان راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌های استان، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد حوادث غیرمترقبه استان و .... را درگیر کرد.

پای صحبت هر خانواده‌ای که می‌نشستی داستانی غم‌انگیز از این سفر داشت؛ امیرحسین 6 ساله‌ای که با سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند و چند سال پیش پدرش را از دست داده بود و حالا در این تصادف، با فداکاری مادرش، زنده مانده بود، اما مادر را نیز از دست داد تا برای همیشه تنها بماند، خانواده‌ای که برای گرفتن پرونده تحصیلی فرزندشان و انتقال آن به رشت به یزد سفر کردند و دو بار سفر خود را در نیمه راه با خودروی شخصی لغو کردند و سرانجام قسمت شد در اتوبوس مرگ بنشینند یا خانواده‌ای که چند روز قبل از این حادثه دو عضو خود را در تصادفی در مشهد از دست داده بود و این بار دو عضو دیگر را در قم.

همه اینها اکنون تنها داغی بر دل خانواده‌هاست و چند صبای دیگر، این حادثه نیز مانند بسیاری حوادث دیگر به دست فراموشی سپرده می‌شود.

* آمار کشته‌شدگان یزد؛ 20 نفر/ مصدومان راهی خانه شدند
اما اینکه سرانجام متوفیان و مصدومان به کجا انجامید، موضوعی است که خبرنگار فارس در گفت‌وگو با مدیرکل مدیریت بحران استان یزد جویای آن شده است.

غلامرضا برزگری، رئیس ستاد بحران استان یزد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: تاکنون از میان کشته‌شدگان این حادثه، 14 نفر به طور کامل شناسایی، تحویل خانواده‌ها و تشییع شدند.

وی افزود: پنج نفر دیگر نیز شامل یک آقا و پنج خانم، یزدی بودن آنها قطعی شده و تا آخر وقت امروز با اعلام نتیجه آزمایش DNA هویت آنها مشخص و تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند.

رئیس ستاد بحران استان یزد ادامه داد: در این حادثه دو نفر دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند که یکی از آنها به طور قطع اصفهانی است و یکی دیگر با ادعای فردی که خود را فرزند او معرفی می‌کند، فاقد بلیط و مسافر بین راهی اتوبوس یزد بوده که امروز نتیجه آن نیز با آزمایش DNA مشخص می‌شود.

وی در مورد مصدومان حادثه نیز عنوان کرد: همه مصدومان به جز دو مصدومی که هنوز در بیمارستان علی‌ابن ابیطالب قم هستند، معالجه و از بیمارستان مرخص شدند.

برزگری عنوان کرد: خدمات بیمارستانی بسیار خوب انجام شد و خوشبختانه هیچ‌یک از مصدومان در طول مدت درمان جان خود را از دست ندادند و به بهترین نحو درمان شدند.

* شناسایی؛ مشکل‌ترین قسمت اقدامات پس از حادثه/ صدور بلیط ها غیراصولی است
وی افزود: مشکل‌ترین بحث در این حادثه، شناسایی افراد بود زیرا صدور بلیط اصولی انجام نمی‌شود و با مراجعه یک نفر، بلیط برای تمام افراد خانواده صادر می‌شود که این امر شناسایی هویت مسافران را با مشکل مواجه می‌کند.

اما پیگیری‌های فارس از سایر مسئولان استان نیز در مباحث مختلف ادامه یافت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد عنوان کرد: همه مسافران بیمه بوده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محمدرضا بشیری افزود: هزینه بیمارستان و درمان حادثه دیدگان و مسئله دیه بر اساس کروکی پلیس و اداره مستندات و رای دادگاه پرداخت می‌شود و هیچ نگرانی از لحاظ بیمه وجود ندارد.

به گزارش فارس، از آنجا برخی منابع اعلام می‌کنند، پلیس، کارخانه تولیدکننده اسکانیا را به دلیل عدم توجه به موارد ایمنی در ساخت، 50 درصد مقصر اعلام کرده است، خانواده‌های متوفیان می‌توانند اقدامات قانونی در این زمینه انجام دهند.

امید که روزی فرا برسد که کارخانه‌های تولید خودرو، رانندگان و جاده‌ها به نحوی برای سفرها آماده‌سازی شوند که دیگر شاهد بروز چنین حوادث دردناکی در جاده‌های کشور نباشیم.

فارس