اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

6 بسته نظام سلامت برای سرمایه‌ گذاران خارجی/ بیمارستان‌های دهان و دندان، در دستورکار



 اخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی, وزارت بهداشت

وزیر بهداشت شش بسته نظام سلامت برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تشریح کرد و گفت: وزارت بهداشت این اختیار را دارد که در صورت سرمایه گذاری در حوزه تجهیزاتی بیمارستان‌های دولتی، 15 درصد سود بازرگانی و حقوق گمرکی را دریافت نکند.

به گزارش ایسنا ، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه سلامت در قالب بسته‌های شش گانه در پنل‌های این همایش معرفی می‌شوند، گفت: تصور من این است که با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت آقای روحانی موضوع سلامت است، بنابراین فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی عدم وجود زیرساخت‌های مناسب از سوی شرکای داخلی است. براین اساس باید بپذیریم که تحریم‌ها بخشی از این زیرساخت‌ها را تخریب کرده است و ساختن آن نیاز به زمان دارد، اما مطمئن هستم در کوتاه‌ترین زمان با کمک دولت و وزارت بهداشت می‌توانیم شرکای خوبی ایجاد کنیم و در یک اقدام مشترک هم فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد کرد و هم شاهد رفع نیازهای سلامت در ایران باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: براین اساس امیدوارم این فرصت 1.5 روزه مناسب باشد و بتوانیم به خوبی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای شما تبیین کنیم.

هاشمی با بیان اینکه دولت مسوولیت سرمایه‌گذاری خارجی را برعهده دارد، گفت: شش حوزه ساخت بیمارستان، تصویربرداری، آزمایشگاه، مراکز جامع بیماران سرطانی، بیمارستان‌های دهان و دندان و بحث دیالیز و حمایت از بیماران کلیوی، از حوزه‌هایی است که در سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه است و در پنل‌ها تشریح می‌شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 900 بیمارستان در کشور، ادامه داد: 570 بیمارستان دولتی در ایران وجود دارد و خریدار عمده سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز فعلا دولت است.

هاشمی به شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره و اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش تجهیزات و وسایل پزشکی در بیمارستان‌های دولتی مشمول 15 درصد کاهش سود بازرگانی و حقوق گمرکی است. یعنی وزارت بهداشت این اختیار را دارد که در صورت سرمایه گذاری در حوزه تجهیزاتی بیمارستان‌های دولتی، 15 درصد سود بازرگانی و حقوق گمرکی را دریافت نکند.
 


ویدیو مرتبط :
افزایش ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرش قرمز برای سرمایه گذاران خارجی می گسترانیم



 

 

فرش قرمز برای سرمایه گذاران خارجی می گسترانیم

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران فرش قرمز می گسترانیم، گفت: ما آنها را شهروندان افتخاری ایران تلقی می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسینی امروز در همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری در ایران که با حضور ۲۵۰ شرکت از ۲۵ کشور جهان در حال برگزاری است، گفت: افزایش مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی در عرصه های سرمایه گذاری و همچنین مالکیت و مدیریت اقتصادی از اولویت های ایران محسوب می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴ و قوانین مربوط به آن را از ویژگی های مهم تلاش برای رونق سرمایه گذاری برشمرد و تصویب برنامه پنجم توسعه را دلیلی بر عزم ایران برای گسترش فعالیتهای اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید دانست.

حسینی با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در همه حوزه ها و صدور مجوزهای سرمایه گذاری گفت: هم اکنون شیوه های حضور از فاینانس تا سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشور فراهم شده است.

وی از دورریختن نگاه انحصار دولتی در سرمایه گذاری های جدید و حذف قوانین محدود کننده خبر داد و بیان داشت: صندوق توسعه ملی در حال حاضر ۲۷ میلیارد دلار ذخیره دارد و پیش بینی شده است تا ۲۰ درصد این منابع صرف اعطای تسهیلات برای سرمایه گذاری در کشور شود.

وزیر اقتصاد تشویق و تجهیز سرمایه گذاری را از اولویت های این بخش برشمرد و تاکید کرد: ما سرمایه گذاران خارجی را شهروندان افتخاری کشور محسوب می کنیم و برای آنها فرش قرمز می گسترانیم.

حسینی با تاکید بر جمعیت ۷۵ میلیونی ایران و وجود موقعیت های کم نظیر مواصلاتی در کشور تاکید کرد: موقعیت مناسب کشور باعث شده تا کشورهای همسایه ایران را به عنوان یک مسیر ترانزیتی مهم و قابل توجه بشناسند.

سخنگوی اقتصادی دولت از وجود ذخایر غنی نفت و گاز و معادن در کشور سخن گفت و بیان داشت: طراز تجاری مثبت و ثبات سیاسی و همچنین ریسک پایین اقتصادی موقعیت کم نظیری را برای کشور به وجود آورده است به نحوی که ایران می تواند ۵ برابر ذخایر تعهد شده بالفعل خود را ذخیره کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به رشد ۱۲۴ درصدی سرمایه گذاری خارجی جذب شده در ایران در فاصله ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ گفت: بازار سرمایه در ۶ سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد یافته است و این نشان می دهد که هم اکنون موقعیت های کم نظیری در ایران برای حضور سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها امروز در مرز ورشکستنگی قرار گرفته اند گفت: با این حال کل بدهی های خارجی ایران کمتر از ۵ درصد جی بی پی آن است و ذخایر خارجی نیز ۵ برابر تعهدات خارجی است. رویکرد ایران در این همایش شراکت ایرانیان با خارجیان خواهد بود.../مهر