اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5000 نفر در​ دام ​یک کلاهبردار



اخبار ,اخبار حوادث ,شرکت فروش خودرو تقلبی

 

اخبار حوادث - 5000 نفر در​ دام ​یک کلاهبردار

مردی که با راه‌اندازی شرکت فروش خودرو از 5000 نفر در تهران کلاهبرداری کرده بود، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انــقلاب ناحیه 2 تهران، از مدیر یک شرکت بازرگانی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: قصد خرید یک خودروی پژو را داشتم و از طریق آگهی روزنامه ای، به دفتر یک شرکت که در زمینه فروش خودروهای اقساطی فعالیت می کرد، مراجعه کردم.

وی اضافه کرد: پس از توافق با مدیر شرکت، هشت میلیون تومان به حساب وی واریز کردم و قرار شد بقیه را پس از تحویل خودرو، اقساطی پرداخت کنم.

شاکی اضافه کرد: با گذشت دو ماه، خبری از تحویل خودرو نشد و وقتی برای بررسی موضوع به دفتر شرکت رفتم، مشاهده کردم افراد مختلفی مقابل دفتر شرکت تجمع کرده اند که آنها نیز موفق به دریافت خودروهای خود نشده اند.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد صاحب شرکت از چندی پیش به بهانه فروش خودروهای اقساطی و تبلیغات گسترده در یک محل اجاره ای، مردم را فریب داده و تاکنون از 5000 نفر صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده و فراری است.

تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری متهم فراری در حالی ادامه دارد که ماموران متوجه شدند آگهی این شرکت تقلبی همچنان در یکی از روزنامه ها منتشر می شود و افراد بسیاری به حساب شرکت پول واریز می کنند.

بنا بر این گزارش، روز گذشته دستور قضایی برای دستگیری متهم و توقف انتشار این آگهی در یکی از روزنامه​ها صادر شد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبردار اینترنتی به دام افتاد ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلاهبردار 2میلیاردی در دام پلیس



کلاهبردار 2میلیاردی در دام پلیس

 سرهنگ ناصر اصلانی از دستگیری فردی که با جعل 33 فقره جواز کسب و اسناد بانکی اقدام به کلاهبرداری از مردم و دریافت وامهای کلان از بانک به واسطه جواز کسب های مجعول جمعا به مبلغ دو میلیارد تومان كرده بود، خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران گفت: در پی ورود یک پرونده تحت عنوان نیابت قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی این فرماندهی مبنی بر جلب و دستگیری متهم بنام «علی – ق» دایر بر صدور یک فقره چک بلامحل به مبلغ 250 میلیون ریال و جعل 33 فقره جواز کسب و دریافت وام کلان از بانک ملی به واسطه جواز کسب های مجعول و تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه تحقیقات با توجه به شکایت شاکی و گواهی عدم پرداخت وجه چک و استعلام های واصله از وزارت صنایع و معادن و بانک ملی ایران برای متهم قرار بازداشت موقت صادر گردید که بلافاصله ماموران این پلیس با توجه به اینکه احتمال فرار متهم متصور بود بلافاصله از طریق شماره تلفن متهم موقعیت نامبرده را از طریق اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی شناسایی و رد گیری کرده ، نهایتا پس از انجام تحقیقات بی وقفه و تیز هوشی ماموران پلیس، مخفیگاه متهم نامبرده شناسایی و تحت تعقیب قرار داده که نهایتا در ساعت 16 روز چهارشنبه متهم در یک موقعیت مکانی مناسب در شهریار، شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اضافه كرد: متهم پس از دلالت به پلیس آگاهی و تحقیقات فنی و پلیسی ،نسبت به بزه ارتکابی اعتراف نموده بیان داشت از این طریق حدودا دو میلیارد تومان وام گرفته و جواز کسب های مجعول توسط دامادش بنام «اسمعیل – ش» صورت گرفته است

سرهنگ اصلانی اظهارداشت: متهم اعلام كرد حاضر به عودت پول به بانک ملی می باشد و داماد متهم نیز تحت تعقیب قرار داشته موضوع تحت رسیدگی و ارجاع به مراجع قضایی می باشد./جام جم آنلاین