اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

500 هزار دفترچه ویژه طرح پزشك خانواده صادر شد


تهران-سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: بیش از 500 هزار دفترچه بیمه ویژه طرح پزشك خانواده در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری صادر و توزیع شده است.




به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، 'صمدالله فیروزی' افزود: این طرح هم اكنون به صورت پایلوت - آزمایشی - در برخی از استان‌ها در حال اجرا است.
وی گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هر كدام در اجرای طرح پزشك خانواده به ترتیب 65 درصد و 35 درصد از اعتبارات این طرح را تامین می‌كنند و تعامل خوبی نیز باهم دارند.
سرپرست معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی بیان داشت: در آینده نزدیك و با رفع نواقص طرح پزشك خانواده، این طرح به صورت كشوری اجرا خواهد شد و بسیاری از هزینه‌های درمانی كاهش می یابد.
فیروزی افزود: سازمان‌های بیمه‌گر در اجرای طرح پزشك خانواده نقش موثری را در ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی خواهند داشت.

منبع : خبرگزاری ایرنا


ویدیو مرتبط :
کشف گنج 3 هزار و 500 ساله در یونان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان به طرح‌های مترو در كشور



 

 

اختصاص بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان به طرح‌های مترو در كشور

 

تهران - رییس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: در پنج سال گذشته دولت بیش از سه‌ هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه مترو در پروژه قطارهای شهری كشور اختصاص داده كه این میزان بیش از هفت برابر سال‌های پیش از آن در دولت‌های سابق است.

 

'محمد رویانیان'روز چهارشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد منابع تخصیصی به این شركت، اظهار داشت: این امر نشان‌دهنده آن است كه دولت در امر توسعه مترو جدی است و اراده لازم را دارد، ضمن آنكه مترو تهران نیز تاكنون بیشترین كمك‌ها را از دولت در مقایسه با مترو سایر شهرهای كشور دریافت كرده است.

مدیرعامل شركت حمل و نقل ریلی كشور ادامه داد: بیش از 30 درصد از مجموع سه هزار و 500 میلیارد تومان یادشده به مترو تهران اختصاص داده شده و این در حالی است كه در پنج سال گذشته بیش از پنج برابر سال‌های قبل از آن دولت به مترو تهران كمك مالی كرده است.

رویانیان خاطرنشان كرد: بیش از پنج میلیارد دلار فاینانس خارجی برای توسعه مترو در كشور نیز در دست اقدام است كه خوشبختانه دست یافتن به آن امكان‌پذیر است و این امر به همراه سه هزار و 500 میلیارد تومان یادشده موجب ایجاد جهش در توسعه مترو در كشور خواهد شد.

وی افزود: در مترو تهران نیز بیش از سه هزار و 700 میلیارد تومان از مجموع فاینانس یادشده با ضمانت دولت صورت خواهد گرفت اما تنها مشكلی كه هم اكنون در این زمینه با آن مواجه هستیم بدهی شهرداری به بانك‌های كشور است.

این مقام مسوول تاكید كرد: تاكنون مسوولان دولتی از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی و خود بنده با مسوولان بانك‌ها برای رفع مشكل شهرداری تهران در این زمینه صحبت كرده‌ایم كه امیدواریم این مشكل نیز بزودی برطرف شود.

رویانیان گفت: 50 درصد از مسیر فاینانس یادشده طی شده و 50 درصد باقی‌مانده آن به مشكلات داخلی و نواقص اداری مربوط است كه در حال رفع آن هستیم.

وی اظهار داشت: مترو تهران از قدیم با كشور چین قرارداد دارد و تجهیزات خود را از شزكت‌ های چینی تامین كرده و ناگزیر در فاینانس‌های جدید خود نیز با طرف چینی وارد مذاكره می شود.

رویانیان افزود: تمام نیازهای مترو تهران تا خط هفتم آن در فاینانس یادشده تامین می شود و هم اكنون منتظریم تا شهرداری تهران بدهی خود را به نوعی با بانك‌ها تهاتر كند.... / تحلیل :ایرنا