اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

50 کشته در انفجارهای تروریستی در سوریه


سخنگوی کردهای سوریه روز جمعه اعلام کرد انفجار کامیون های بمب گذاری شده داعش در شمال شرقی این کشور دستکم 50 کشته و 80 زخمی برجا گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کردهای سوریه روز جمعه اعلام کرد انفجار کامیون های بمب گذاری شده داعش در شمال شرقی این کشور دستکم 50 کشته و 80 زخمی برجا گذاشت.

«ریدور خلیل» سخنگوی کردهای سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق در این خصوص گفت که دستکم 2 بمب گذار انتحاری داعش شامگاه پنجشنبه یک بیمارستان، یک بازار و یک منطقه مسکونی در شهر «تل تمر» واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه را هدف 3 انفجار قرار دادند.

وی افزود:این انفجارها خسارات سنگینی دراین شهر به بار آورد وبین 50 تا 60 نفر در جریان آن کشته شدند که جملگی غیرنظامی بودند.

درهمین حال، خبرگزاری اعماق وابسته به داعش گزارش داد که این گروه پایگاه های کردها درشهر تل تمر را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، شهر تل تمر دراستان حسکه در کنترل یگان های مدافع خلق است که با داعش در حال نبرد هستند.

نیروهای کرد در هفته های گذشته در استان حسکه پیشروی کرده وشهر راهبردی «هول» در این استان را از داعش پس گرفته اند.

با آزادسازی این شهر که در نزدیکی مرز عراق قرار دارد، ارتباط عناصر داعش در دو سوی مرزهای عراق و سوریه برای اولین بار در یک سال و نیم گذشته قطع شده است.

به گفته «شاهین عمر» روزنامه نگار کرد سوری، شهر هول یکی از شهرهای مهم و راهبردی برای داعش به شمار می رفت، زیرا این شهر دارای چاه های نفتی است و به همین دلیل تروریست ها تلاش زیادی داشتند تا شهر سقوط نکند.


ویدیو مرتبط :
حمله تروریستی در دانشکده نظامی حمص سوریه؛ 80 کشته بر جای گذاشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ تبعه ایرانی در انفجارهای تروریستی بلژیک کشته نشده‌/ تنها یک خانم ایرانی مجروح شده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک منبع کنسولی وزارت خارجه ایران
هیچ تبعه ایرانی در انفجارهای تروریستی بلژیک کشته نشده‌/تنها یک خانم ایرانی مجروح شده

یک منبع کنسولی وزارت خارجه کشورمان گفت که در انفجار تروریستی فرودگاه بروکسل فقط یک خانم ایرانی مجروح شده و هیچ یک از اتباع ایرانی در انفجارهای بلژیک کشته نشده‌اند.

به گزارش  فارس، در پی انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها در خصوص احتمال وجود یک قربانی ایرانی در بین قربانیان انفجارهای تروریستی بلژیک یک منبع کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان عنوان کرد: با توجه به انتشار خبری در رسانه‌ها مبنی بر احتمال وجود یک قربانی ایرانی در بین قربانیان انفجارهای تروریستی اخیر بروکسل به اطلاع می‌رساند مطابق بررسی‌های به عمل آمده در انفجار تروریستی فرودگاه بلژیک تنها یک خانم ایرانی مجروح شده و خوشبختانه هیچ یک از اتباع ایران در این انفجارها کشته نشده‌اند.

در انفجارهای انتحاری اخیر در فرودگاه و یکی از ایستگاه‌های مترو بروکسل بیش از 30 نفر کشته و حدود 200 نفر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدامات تروریستی را محکوم و با دولت و ملت بلژیک و همچنین خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز در تماس تلفنی با همتای بلژیکی این اقدامات را محکوم کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس