اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

50 ایرانی در ارمنستان گرو گرفته شدند!



اخبار,اخبار اجتماعی ,کلاهبرداری آژانس گردشگری

 

اخبار اجتماعی - 50 ایرانی در ارمنستان گرو گرفته شدند!

پس از ماجرای کلاهبرداری یک آژانس گردشگری و آوارگی ۱۷۰ ایرانی در ترکیه، این بار یک هتلدار در ارمنستان ۵۰ نفر ایرانی را یه دلیل عدم تسویه حساب آژانس گردشگری، گرو نگه داشت.

پیش از نوروز امسال بمباران تبلیغات آژانس‌های گردشگری برای سفرهای خارجی، عده‌ای از مردم را برای سفر به کشورهای حاشیه ایران ترغیب کرد سفر به ترکیه، ارمنستان، امارات و ...

اما ظاهراً تفاوت قیمت نه چندان زیاد این تورهای خارجی با تورهای داخلی بی علت نبوده، چنانکه از ابتدای امسال، طبق اخباری که به دست آمده است اوضاع ایرانی‌ها در این تورهای خارجی با توجه به خدماتی که دریافت می‌کنند، تأسف آور و قابل تأمل است.

در هفته نخست تعطیلات نوروزی امسال 170 ایرانی به دلیل عدم انجام تعهدات آژانس گردشگری در آنتالیا آواره شدند و برای بازگشت به ایران به مشکلاتی برخوردند که در نهایت نیز با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با دادستان تهران، شعبه کشیک دادسرای عمومی و انقلاب تهران و رئیس کل دادگستری استان تهران مکاتباتی برای ممانعت از خروج مدیر عامل و اعضای هیات مدیره آژانس متخلف الیزه پرواز از کشور و مسدود کردن حساب بانکی شرکت و اعضای هیئت مدیره انجام شد.

این بار نیز 50 نفر از مسافران مشهد که برای تور ارمنستان ثبت نام کرده بودند نیمه نخست تعطیلات نوروز به ارمنستان سفر می‌کنند اما زمان پایان سفر و هنگام خروج از هتل توسط هتلدار ارمنستانی گرو نگه داشته می‌شوند تا آژانس گردشگری، هزینه هتل را به طور کامل پرداخت کند.

طبق اطلاعات به دست آمده ظاهراً آژانس گردشگری ایرانی با نفر سومی در ارمنستان قرارداد بسته بوده تا مبلغ هتل را واریز کند که این اقدام انجام نشده بوده و مسافران ایرانی دچار مشکل می‌شوند.

سفر این 50 نفر هموطن مشهدی به ارمنستان بیست و نهم اسفندماه انجام شد که ناهماهنگی‌ها و قراردادهای آژانس گردشگری با افراد فاقد صلاحیت، مانع از به جا ماندن خاطره خوشی برای آنها شد.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
نوروز در ارمنستان با ایرانی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس



 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس

 

قرار گرفتن نام 50 مقام ایرانی در لیست سیاه برای ورود به امریکا، کانادا و انگلیس/ اسامی را اعلام نمی کنیم!

گاردین نوشت: انگلیس، امریکا و کانادا بر سر دور تازه ای از اعمال محدویت ها بر روی دولت ایران توافق کرده اند که بر اساس آن برخی از مقامات ایران در لیست سیاه برای ورود به این کشورها قرار گرفتند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس در همین باره منتشر کرده اشاره شده است که این کشور بنا ندارد نام ۵۰ نفر هدف تحریم‌های تازه را منتشر کند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

آن طور که در این بیانیه آمده است، برخی از این افراد دارای هویت‌های چندگانه و نام‌های مختلف هستند.

ویلیام هیگ در این باره گفت: «انگلیس در حال همکاری تنگاتنگ با متحدان خود است تا از ورود طیف وسیعی از افراد مرتبط با برنامه‌‌های غنی‌سازی اورانیوم و تسلیحاتی ایران به خاک خود و متحدانش جلوگیری کند.»

وی همچنین افزود: «این افراد دانشمندان، مهندسان و عناصری را شامل می‌شوند که در تامین مواد و تجهیزات لازم برای برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی ایران مشارکت دارند.»

در همین حال در بیانیه وزارت خارجه انگلیستان تاکید شده است که در فهرست تازه این کشور علاوه بر افراد مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نام افرادی نیز هست که حقوق بشر در ایران را «جداً زیر پا گذاشته‌اند».

در این بیانیه، به وزرای دولت محمود احمدی‌نژاد، مقامات قوه قضاییه و مقامات زندان‌ها به عنوان ناقض حقوق بشر در ایران اشاره شده است!..../تحلیل:انتخاب