اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5+1 پیشنهاد جدیدی برای ایران ندارد


«مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) پیشنهاد تازه‌ای برای دور جدید مذاکرات با ایران ندارد.

خبرگزاری فارس: «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) پیشنهاد تازه‌ای برای دور جدید مذاکرات با ایران ندارد.

وی اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر ارائه پیشنهادهای جدید به ایران برای ترغیب تهران به کار گذاشتن غنی‌سازی اورانیوم کاملاً جعلی است.

مان ادامه داد: پیشنهاد ما برای ایران همان پیشنهادی است که در آلماتی ارائه کردیم.

 یک روزنامه روز دوشنبه به نقل از مصاحبه روزنامه «عکاظ» عربستان با اشتون گزارش کرد که 1+5 پیشنهادات جدیدی برای تهران دارد.

سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد که کاترین اشتون روز جمعه گذشته در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، برای دیدار و گفت‌وگو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
کشتی ایران(عباس جدیدی)وآمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کلینتون: 1+5 مدالیته جدیدی را در نشست مسكو به ایران پیشنهاد می‌كند



 

هیلاری کلینتون اعلام کرد: راه‌حل سازش‌کارانه ای که توسط گروه "1+5" پیشنهاد شده، عبارت از صرف نظر از همه برنامه‌های هسته‌یی توسط ایران و تدوین "نقشه راه" دقیق برای انجام بازرسی‌ها در این کشور است.

هیلاری کلینتون اعلام کرد كه گروه 1+5 درصدد است مدالیته جدید همکاری با تهران را پیشنهاد کند که بر صرف نظر از همه برنامه‌های هسته‌یی توسط این کشور و ایجاد شرایطی برای کنترل رعایت این مدالیته مبتنی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری نووستی با اعلام این خبر به نقل از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا كه در موسسه "بروکینگز" در واشنگتن سخنرانی می‌كرد، گزارش داد: راه‌حل سازش‌کارانه ای که توسط گروه "1+5" پیشنهاد شده، عبارت از صرف نظر از همه برنامه‌های هسته‌یی توسط ایران و تدوین "نقشه راه" دقیق برای انجام بازرسی‌ها در این کشور است.

نشست ایران و گروه "1+5" قرار است هفته آینده در مسکو برگزار شود. در این مذاکرات کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب ریاست هیات‌های 5+1 و ایران را به عهده خواهند داشت.

وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی خود افزود: تنها شرط لازم برای تدوین این مدالیته، علاقمندی ایران به حل دیپلماتیک مساله هسته‌یی است.

این در حالی است كه ایران همواره از حقوق هسته‌یی خود دفاع كرده و اعلام كرده است از این حقوق صرف‌نظر نخواهد كرد.../عصرایران