اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 کشته در اثر حمله داعش به سامرا


منابع امنیتی عراق اعلام کردند که اعضای گروه تروریستی داعش امروز (پنجشنبه) دست به انفجاری انتحاری در سامرا واقع در شمال بغداد زدند.

ایسنا: منابع امنیتی عراق اعلام کردند، در حمله انتحاری نیروهای داعش علیه نیروهای امنیتی و مردمی،‌ چندین تن کشته و زخمی شدند.

این منابع اعلام کردند، یک خودروی بمب گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می‌کرد در میان نیروهای امنیتی و تجمع مردم در غرب سامرا منفجر شد که در نتیجه این انفجار و درگیری‌های مسلحانه 5 تن از نیروهای عراقی و مردمی کشته و 41 تن دیگر زخمی شدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این پنجمین انفجار انتحاری در سامراست و نیروهای امنیتی در محل حادثه کمربند امنیتی تشکیل دادند و آمبولانس‌های حاضر در منطقه مجروحان را به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل کردند.

همچنین درگیری‌هایی میان نیروهای عراقی و اعضای داعش در منطقه مکیشیفه در سامرا رخ داده است.

فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در استان الانبار نیز اعلام کرد که توانسته‌اند تنها پلی که ناحیه البغدادی را به روستاهای شمال شرق منطقه متصل می‌کند، آزاد کنند که در این حین 15 تن از اعضای داعش کشته و دو خودروی متعلق به آنان منفجر شد.

این فرماندهی اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از فرار اعضای داعش کنترل کامل این پل را به دست گرفته‌اند.

یک منبع در مرکز پلیس عراق نیز اعلام کرد که در جریان حمله انتحاری به ایست بازرسی امنیتی در جنوب بغداد، چندین تن کشته و زخمی شدند.

پادگانی نظامی دیبکة در فاصله 50 کیلومتری غرب اربیل یکی از پادگان‌هایی است که دولت عراق با هماهنگی با اقلیم کردستان به منظور آموزش نظامی عشایر و همکاری آن‌ها با ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ تاسیس کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، صدها تن از داوطلبان مردمی و عشایر در این پادگان به منظور افزایش مهارت خود تحت آموزش‌های نظامی کامل قرار گرفتند.

یک داوطلب 18 ساله به نام جاسم الحمدانی اعلام کرد که حدود سه ماه پیش برای گذراندن آموزش نظامی و استفاده از سلاح به طور داوطلبانه به این پادگان آمده است.

این نوجوان اهل استان حویجه اعلام کرد: ما برای آزادسازی مناطق خود که تحت سیطره داعشی‌ها قرار دارد به این پادگان آمده‌ایم.

نیروهای حاضر در این پادگان همگی از عشایر مناطق الجبور، ابوحمدان، العبید، السبعاویه، النعیم و اللهیب هستند.

این نوجوان گفت: داعش هم اکنون از این مناطق عقب نشینی کرده و ما با همکاری نیروهای پیشمرگ دیگر روستاهای منطقه را طی چند روز آتی آزاد خواهیم کرد.

یکی از مسئولان نظامی که داوطلبان را آموزش می‌دهد اظهار کرد: ما از تمام داوطلبان استقبال می‌کنیم و تا کنون تعداد زیادی از داوطلبان به این پادگان آمده‌اند.

وی افزود:‌ داوطلبان تحت آموزش نظامی و چگونگی استفاده از سلاح قرار گرفته‌اند و در چندین مبارزه در مناطق مختلف کشور شرکت کرده و هم اکنون این نیروها آماده‌اند تا برای آزادسازی شهرستان الشرقاط به سمت استان صلاح الدین بروند.

یکی دیگر از داوطلبان این پادگان گفت: به پادگان ما حدود 40 اسلحه کلاشنیکف رسیده اما این مقدار برای مقابله با داعشی که سلاح‌های پیشرفته در اختیار دارد کافی نیست بلکه ما از نخست وزیر می‌خواهیم برای آزاد سازی مناطق ما را به سلاح بیشتری مجهز کند.

کمیته هیات مردمی به ریاست حمید الشطری اعلام کرد: دولت مرکزی در حمایت از عشایر و مسلح کردن آن‌ها کاملا جدی است چرا که ما با حمایت‌های مداوم خود توانستیم چندین منطقه را آزاد کنیم.

وی افزود: ما در آینده نزدیک تمام سلاح‌های مورد نیاز را به دست داوطلبان خواهیم رساند.


ویدیو مرتبط :
دهها کشته بر اثر دو حمله انتحاری داعش در مسجد شیعیان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی در حمله داعش/ کاخ سفید: تهدید داعش را با پرونده هسته‌ای ایران مبادله نمی‌ کنیم



اخبار, گروه تکفیری داعش


اخبار بین الملل -  کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی در حمله تکفیری‌های داعش

حملات عناصر تکفیری داعش به نیروهای ارتش عراق به کشته شدن ۴۰ سرباز عراقی و ناپدید شدن ۶۸ نفر دیگر انجامید. .

به گزارش فارس به نقل از «آسوشیتد پرس»، 40 سرباز ارتش عراق در درگیری با افراد مسلح وابسته به گروه تکفیری داعش کشته شدند.

در این گزارش آمده است که 68 نفر از سربازان عراقی در این درگیری ها نیز ناپدید شدند.

از سوی دیگر، حمله هوایی امروز ارتش عراق به مواضع تکفیری‌های داعش در استان دیاله در شرق عراق منجر به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن 50 تن دیگر شد.

 

------------------------

 

اخبار بین الملل- واشنگتن: داعش زنان عراقی را به ازدواج با اعضایش مجبور کرده است

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید که تروریست‌های داعش تاکنون تعداد بیشماری از زنان عراقی را ربوده، مورد تجاوز قرار داده و به ازدواج با اعضای این گروه مجبور کرده‌اند.

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه گفت که تروریست‌های داعش تاکنون تعداد بیشماری از زنان عراقی را ربوده، مورد تجاوز قرار داده و به ازدواج با اعضای این گروه مجبور کرده‌اند.

جان کری گفت: «خشونت جنسی ایده تمدن بشری را به چالش کشیده و از احترام آن می‌کاهد، دنیای متمدن باید در برابر این مسئله موضع بگیرد. »

وی حملات تروریستی داعش را یک جنگ‌ جنسی خواند و گفت: «وظیفه داریم که به دختران عراقی برای حفظ امنیت و شأن خود کمک کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «در دنیای متمدن جایی برای مرتکبین خشونت جنسی وجود ندارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در سخنانی تأمل‌برانگیر که به گونه‌ای از وجود اتباع آمریکایی در داعش خبر می‌داد گفت: «کسانی که در درگیری‌های مسلحانه، خشونت جنسی و یا جنایت علیه بشریت مرتکب می‌شوند در ایالات متحده آمریکا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.»

 

------------------------

 

کاخ سفید: تهدید داعش را با پرونده هسته‌ای ایران مبادله نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که دولت آمریکا در موقعیتی نیست که موضوع پرونده هسته‌ای ایران را با مسئله تهدید داعش مبادله کند. . .

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از نشریه بلومبرگ، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز دوشنبه گفت که دولت آمریکا در موقعیتی نیست که موضوع پرونده هسته‌ای ایران را با مسئله تهدید داعش مبادله کند.

وی که در کنفرانس خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت مدعی شد که پیشنهاد این کار از سوی مقامات ایرانی مطرح شده ولی کاخ سفید آن را رد کرده است.

آقای ارنست در ادامه باز هم به این موضوع پرداخت و گفت: گفت‌وگو با ایران در خصوص تهدید داعش و گفت‌وگو با این کشور در خصوص پرونده هسته‌ای، دو امر کاملا مجزا است.

سخنگوی کاخ سفید به حادثه امنیت جمعه و شنبه این مکان دولتی نیز پرداخت و گفت: «رئیس‌جمهور گزارش کاملی در این خصوص دریافت کرده، وی از بابت این حادثه امنیتی نگران است.»

جمعه شب یک کهنه‌سرباز آمریکایی در حالی که به یک چاقوی 10 سانتیمتری مسلح بود، با پریدن از روی حصار، وارد محوطه کاخ سفید شد.

فردای آن روز، یک مرد دیگر قصد داشت با خودرو از موانع امنیتی گذشته و وارد محوطه محل زندگی رئیس‌جمهور آمریکا شود که پس از رویارویی با مأموران امنیتی، متوقف شد.

این دو حادثه به تعطیلی موقت کاخ سفید منجر شد.

اخبار بین الملل - فارس