اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 مقام بلندپایه امنیتی تونس برکنار شدند


نخست وزیر تونس روز گذشته، پنج مقام ارشد امنیتی این کشور را در چارچوب برنامه های اصلاح دستگاه امنیتی این کشور از کار برکنار کرد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر تونس روز گذشته، پنج مقام ارشد امنیتی این کشور را در چارچوب برنامه های اصلاح دستگاه امنیتی این کشور از کار برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک هفته پس از حمله انتحاری به اتوبوسی متعلق به گارد ریاست جمهوری تونس، 'حبیب صید' نخست وزیر این کشور در چارچوب طرح اصلاح دستگاه امنیتی، پنج مسئول بلند پایه امنیتی را برکنار کرد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی تونس همچنین روز گذشته دو انبار اسلحه محتوی سلاح کلاشنیکف، کمربند انفجاری، مواد منفجره، شوکرهای الکتریکی و مهمات را در شهر های اکوده بورقیبه کشف و ضبط کردند.

در هفته گذشته 12 نفر از نیروهای گارد ریاست جمهوری تونس در پی اقدام یک عامل انتحاری در انفجار خود در اتوبوسی که قصد انتقال آنها را به کاخ ریاست جمهوری داشت، کشته شدند.

داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت، این نخستین انفجار در پایتخت و سومین انفجار بزرگ در تونس پس از دو حمله بزرگ به گردشگران محسوب می شود.

دفتر نخست وزیری تونس در بیانیه ای اعلام کرد: رفیق الشلی وزیر مشاور در امور امنیتی از سمت خود برکنار شد، دراین بیانیه اشاره ای به دلیل برکناری نشده است.

وزیر کشور تونس، علاوه بر الشلی، چهار مقام مسول امنیتی دیگر از جمله مدیر کل امنیت عمومی، مدیر کل منافع امنیتی و مدیر منافع فنی و سربازرس امنیت ملی را برکنار کرد.

وزیر کشور تونس عبد الرحمن الحاج علی را به سمت مدیر کل امنیت ملی منصوب کرد.

الشلی در واکنش به برکناری از دستگاه امنیتی تونس عنوان کرد که این اقدام در چارچوب بازسازی وزارت امنیت انجام گرفته است.

از سوی دیگر دیروز (سه شنبه) نیز نیروهای امنیتی تونس اعلام کردند که یک انبار سلاح را که مقادیر زیادی بمب، مسلسل کلاشینکف و کمربند انفجاری در آن نگهداری می شد کشف و دو نفر که خود را برای حملات جدید در این کشور آماده می کردند، بازداشت شده اند.

برکناری مقام های امنیتی تونس تنها یک هفته پس از حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهور تونس که منجر به کشته شدن دس تکم 14نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر شد، صورت گرفت.


ویدیو مرتبط :
رسوایی بالاترین مقام امنیتی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قائم مقام اقتصادی باشگاه استقلال نیامده، برکنار شد!



به دلیل عدم انجام تعهدات

قائم مقام اقتصادی باشگاه استقلال نیامده، برکنار شد!

خبرگزاری فارس: قائم مقام اقتصادی باشگاه استقلال به دلیل عدم انجام تعهداتش از این سمت برکنار شد.

سایت باشگاه استقلال نوشت: "نظر به عدم انجام تعهدات و وظایف محوله به علی صلاحی قائم مقام اقتصادی باشگاه استقلال از سمت خود برکنار شد. گفتنی است نامبرده از این تاریخ به بعد هیچ‌گونه سمتی در باشگاه  استقلال ایران نخواهد داشت."

به گزارش فارس صلاحی چندی پیش و پس از انتصابش اعلام کرد اسپانسر 9 میلیارد تومانی برای استقلال جذب خواهد کرد که این اتفاق رخ نداد./فارس