اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 مرزبان مفقود شده کجا هستند؟



اخبار سیاسی - 5 مرزبان مفقود شده کجا هستند؟

5مرزبان ایرانی شب جمعه ۱۸بهمن۱۳۹۲ در منطقه مرزی «جکیگور» استان سیستان و بلوچستان مفقود شدند و گروهک موسوم به «جیش‌العدل» با انتشار تصویری در صفحه توئیتر خود مسئولیت ربایش 5 نفر از مرزبان‌های ایرانی را بر عهده گرفت. در این عکس‌ها پنج مرد که ادعا شده از مرزبانان‌های ایرانی هستند، در کنار هم نشسته‌اند و به نظر می‌آید دست چهار نفر از آنها از پشت بسته شده است.

اخبار,اخبار سیاسی,مرزبان ایرانی ربوده شده

 

برخی رسانه‌های ایرانی هفته گذشته اعلام کردند که 5مرزبان ایرانی در مرز پاکستان ربوده شده و به این کشور برده شده‌اند. گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل در ماه اکتبر سال گذشته 14 مرزبان ایرانی را کشته و چندین نفر را زخمی کرد. این گروه همچنین مسئولیت چند حمله مسلحانه را در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان بر عهده گرفته بود.

 

گفته می‌شود که گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل تحت حمایت گروه‌های تندروی سلفی عربستان است که ادعا می‌کند مدافع منافع مسلمانان منطقه است. پس از این اتفاق، اکیپ‌هایی از مرزبانی استان و قرارگاه «قدس» با دو فروند بالگرد، برای پیگیری موضوع به منطقه اعزام شده‌اند و دو اکیپ به سرپرستی جانشین فرماندهی مرزبانی «ناجا» نیز از مرکز به منطقه رفته‌اند تا از نزدیک بر عملیات نظارت کنند. ملاقات‌هایی نیز با مرزبانی کشور پاکستان انجام شده است.

 

سردار احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور هم روز گذشته با اعلام اینکه موضوع ربودن پنج مرزبان کشورمان را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می‌کنیم، گفت: ما همچنان به دولت پاکستان در خصوص نحوه کنترل مرز‌هایش معترضیم. چطور می‌شود در نقطه صفر مرزی عده‌ای می‌آیند و مرزبانان ما را می‌دزدند، این موضوع را از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می‌کنیم.

ربوده شدگان چه همراه داشتند
تابناک دیروز در گزارشی آورد که گروهک تروریستی و منفور «جیش العدل»، با انتشار تصاویری در توئیتر خود، مدعی شد که پنج مرزبان مفقود شده از هنگ مرزی نگور و جکیگور را پنجشنبه، ساعت هشت و نیم شب در ایست بازرسی واقع در مجاورت روستایی به نام «توک» از توابع دهستان کهیر(شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان) به محاصره درآورده و اسیر گرفته‌ تا معمای ناپدید شدن پنج تن از مرزبانان پس از دو روز پاسخ بیابد.

 

آن گونه که در اطلاعیه این گروهک آمده، از مرزبانان ربوده شده، پنج قبضه سلاح (یک گرینوف و چهار کلاشنیکف) و مقادیر زیادی مهمات، یک دستگاه بی‌سیم و یک دوربین شکاری به دست آمده! همان گونه که پیش‌تر، همزمان با اعلام رسمی ناپدید شدن این مرزبانان، اعلام شده بود که گزارش‌هایی از انتقال ایشان به آن سوی مرز دریافت شده، با اعلام حضور جیشی‌ها و از آنجا که این گروهک مزدور در خاک پاکستان لانه دارد، قابل حدس است که گروهبان و چهار سرباز ربوده شده هنگ مرزی ایران به این کشور منتقل شده‌اند.

احضار سفیر پاكستان در پی ربایش 5سرباز
به‌دنبال انجام عملیات تروریستی و به گروگان گرفته شدن 5تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه جكیگور در شرق كشورمان در شامگاه 17/11/92 از سوی یک گروهك تروریستی و انتقال آنان به داخل پاكستان، نورمحمد جدمانی، سفیر پاكستان در تهران دیروز از سوی مدیركل غرب آسیای وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

 

در این ملاقات مدیركل غرب آسیا با اشاره به وقوع چندین فقره از حوادث تروریستی در ماه‌های اخیر در مرزهای دو كشور و استفاده تروریست‌ها از خاك پاكستان، علاوه بر لزوم تضمین سلامت و بازگرداندن افراد ربوده شده استرداد عاملان این عملیات تروریستی و همچنین اقدام جدی دولت پاكستان در جلوگیری از تكرار اینگونه حوادث در آینده را خواستار شد. سفیر پاكستان نیز در این ملاقات با ابراز تاسف از وقوع این حادثه اظهار كرد پیگیری این موضوع را وظیفه مهم خود به شمار می‌آورد.
اخبار سیاسی - آرمان


ویدیو مرتبط :
میکس جدید لاله مرزبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفقود شدن 5 مرزبان در جکیگور سیستان



اخبار ,اخبار اجتماعی ,مفقود شدن مرزبانان در جکیگور سیستان

 

اخبار اجتماعی - مفقود شدن 5 مرزبان در جکیگور سیستان

شب گذشته پنج مرزبان کشورمان در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان مفقود شدند.

همزمان با مفقود شدن 5 دیده بان مرزبانی کشورمان در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان بلافاصله اکیپهای مرزبانی این استان و قرارگاه قدس با دو فروند بالگرد به منطقه اعزام و دو تیم ویژه نیز به ریاست جانشین فرمانده مرزبانی از تهران به محل حادثه اعزام شدند.

گفتنی است روز گذشته مسئولان مرزبانی استان ملاقاتهایی را با مقامات مرزبانی پاکستان انجام دادند. اخبار اولیه از انتقال این افراد به داخل خاک پاکستان حکایت دارد. همچنین ساعت 11 امروز نیز افسران رابط مرزبانی دو کشور با یکدیگر دیدار و ابعاد موضوع را بررسی کردند.

یک منبع آگاه در این باره به مهر گفت: هیچگونه درگیری مسلحانه با مرزبانان کشورمان گزارش نشده است.

اخبار اجتماعی - مهر