اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 فرودگاه پرترافیک ایران در نوروز 94


فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با پنج‌ هزار و 827 نشست و برخاست پرواز در میان فرودگاه‌های کشور پرترافیک‌ترین فرودگاه در تعطیلات نوروز بود.

عصر ایران: فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با پنج‌ هزار و 827 نشست و برخاست پرواز در میان فرودگاه‌های کشور پرترافیک‌ترین فرودگاه در تعطیلات نوروز بود.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها گفت: همزمان با سفرهای نوروزی(25 اسفند تا 15 فروردین) 678 هزار و 83 مسافر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعزام و پذیرش شده‌اند.

وی افزود: در مجموع 22 هزار و 761 نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور صورت گرفته است و دو میلیون و 773 هزار و 163 مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ یداله آقائی‌صائم با اشاره به رشد 26 درصدی پروازهای فرودگاه‌ امام‌خمینی(ره) در سفرهای نوروزی گفت: این فرودگاه با سه هزار و 798 نشست و برخاست و اعزام و پذیرش 550 هزار و 511 مسافر رتبه دوم را در تعداد پرواز و جابجایی مسافر کسب کرده ‌است.

به گفته وی فرودگاه بین‌المللی امام‌(ره) در جابجایی مسافر نیز با رشد 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.

مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها همچنین اظهار داشت: فرودگاه‌های مشهد ، کیش ، شیراز و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

فرودگاه‌ مشهد ، کیش ، شیراز و اصفهان در زمره فرودگاه‌هایی است که بیش از یک‌هزار پرواز و بیش از یک‌صد هزار مسافر در کارنامه خود دارد.


ویدیو مرتبط :
پرترافیک ترین فرودگاه دنیا - ترافیک فرودگاه جان اف کندی نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای دومین سال پیاپی:جشن جهانی نوروز در ایران برگزار می شود



 

برای دومین سال پیاپی:جشن جهانی نوروز در ایران برگزار می شود

 

مراسم جشن جهانی نوروز برای دومین سال پیاپی با حضور سران کشورهای فارسی زبان و برخی دیگر از کشورها در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مراسم جشن جهانی نوروز قرار است در روزهای ششم ، هفتم و هشتم فروردین سال ۹۰ به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

در این مراسم روسای جمهور، نخست وزیر و وزرای خارجی کشورهای فارسی زبان و کشورهای منطقه ای و بین المللی که مراسم نوروز را پاس می دارند شرکت خواهند داشت.

طیف گسترده ای از کشورها از جمله ترکیه،ترکمنستان، آذربایجان، تاجیکستان ، افغانستان ،قزاقستان،قرقیزستان،آلبانی، عراق برای شرکت در این اجلاس دعوت شده اند.

قرار است حدود ۲۰ کشور جهان در جشن نوروز در تهران شرکت کنند.

در ۷ فروردین ۱۳۸۹ نخستین دورهٔ جشن جهانی نوروز در تهران برگزار و این شهر به عنوان «دبیرخانهٔ نوروز» شناخته شد. در این جشن، سران کشورهایی که نوروز را جشن می گیرند گردهم می آیند و این آیین باستانی را گرامی می دارند. هر ساله یکی از این کشورها، میزبان جشن جهانی نوروز است و امسال نیز برای دومین سال جشن جهانی نوروز در تهران برگزار خواهد شد.

در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۰ سازمان ملل متحد با تصویب یک قطعنامه در مقر سازمان در نیویورک، عید نوروز را به عنوان روز بین المللی نوروز و فرهنگ صلح در جهان به رسمیت شناخت....  خبرگزارى مهر