اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 عهد سریع‌ القلم با خود برای سال 95


دکتر محمود سریع القلم استاد علوم سیاسی و نویسنده و نظریه پرداز توسعه در یک یادداشت کوتاه با خود عهد کرده است طی سال 1395 خورشیدی 5 کار مشخص را با دقت انجام دهد.

عصر ایران: دکتر محمود سریع القلم استاد علوم سیاسی و نویسنده و نظریه پرداز توسعه در یک یادداشت کوتاه با خود عهد کرده است طی سال 1395 خورشیدی 5 کار مشخص را با دقت انجام دهد.

شاید در نگاه اول نقل یک یادداشت خصوصی در تارنمایی عمومی شگفت آور در نظر آید اما اولا این یادداشت خصوصی نیست چون در وب سایت شخصی ایشان انتشار یافته و با بازنشر آن در «عصر ایران» موافقت کرده است.
 
ثالثا می تواند الگویی برای هر یک از ما باشد. پس در نخستین روز سال  جدید (1395) مانند دکتر سریع القلم با خود عهد ببندیم چند کار مشخص و قابل اجرا را انجام دهیم تا از زندگی بیشتر لذت ببریم و مدنی تر زندگی کنیم:
                                      
با خود عهد می‌کنم که طی سال ۱۳۹۵، پنج مورد زیر را با دقت انجام دهم:

۱ -  بیشتر سوال کنم تا قبول کنم.

۲ - ده درصد مصرف آب، برق، بنزین و گاز را کم کنم.

۳-  کتاب "شعاع شمس" دکتر غلامحسین دینانی را دوبار بخوانم.

4 - نیم روز در هفته برای شناخت و مبارزه با خودخواهی­‌های خود، وقت بگذارم.

۵- با دو نفر بهتر از خودم، بسیار معاشرت کنم.


ویدیو مرتبط :
دکتر محمود سریع القلم : توسعه یافتگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک روزنامه مصری: گل رضایی سریع‌ترین گل جهان در سال 2012



یک روزنامه مصری: گل رضایی سریع‌ترین گل جهان در سال 2012

روزنامه‌ «صدی البلد» مصر گل غلامرضا رضایی به فجر را سریع‌ترین گل سال 2012 دانست.

پرسپولیس در هفته‌ دوم دور برگشت لیگ برتر با دو گل مقابل میزبانش فجر سپاسی به پیروزی رسید.

روزنامه‌ صدی البلد مصر که بعد از اخراج مانوئل ژوزه خبر نتایج پرسپولیس را بازتاب می‌دهد از گل غلامرضا رضایی به عنوان سریع‌ترین گل جهان در سال 2012 نام برد.

این روزنامه‌ مصری که همچون دیگر روزنامه‌ها و سایت‌های مصری این روزها خبر نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کند، نوشت: پرسپولیس پس از اخراج ژوزه به خود آمده است و موفق شد با دو گل از سد فجرسپاسی بگذرد.

این روزنامه‌ مصری در ادامه به اشتباه گل غلامرضا رضایی را که در ثانیه 12 به ثمر رسید را در ثانیه هشت اعلام کرد و نوشت: مهم‌ترین نکتهدر این دیدار گل ثانیه هشت غلامرضا رضایی بود که به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رسید. این سریع‌ترین گل جهان در سال 2012 بود. پرسپولیس فصل جاری لیگ ایران را بسیار متزلزل آغاز کرد./ایسنا