اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 استان برتر اینترنتی کشور معرفی شدند


استان تهران با هشت میلیون و 859 هزار كاربر، بالاترین ضریب نفوذ اینترنت كشور را به خود اختصاص داده است.

 
 
 
 
 هفت صبح: استان تهران با هشت میلیون و 859 هزار كاربر،  بالاترین ضریب نفوذ  اینترنت كشور را به خود اختصاص داده است.

تهران، گیلان، اصفهان، سمنان و قم پنج استانی هستند كه براساس بررسی‌های صورت گرفته بالاترین ضریب نفوذ اینترنت در سال 1390 را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس تعریف ضریب نفوذ اینترنت که هم اکنون به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود. نسبت جمعیت استفاده‌کننده از اینترنت هر کشور را نسبت به کل جمعیت آن کشور مشخص می‌کند.

در این راستا موسسات مختلف همه ساله آمارهای متعددی از وضعیت اینترنت کشورها و شمار دسترسی کاربران به این فناوری منتشر می‌کنند اما نکته حائز اهمیت آن است که به جهت اختلاف در تعریف شاخص‌هایی که به عنوان مبنای محاسبه موسسات قرار می‌گیرد این آمار و ارقام دقیق نبوده و بعضا اختلاف زیادی با هم دارند.

در این خصوص برخی از کارشناسان معتقدند در حال حاضر کاربر اینترنت به شخصی اطلاق می‌شود که در مدت 12 ماه گذشته حداقل یک بار از اینترنت استفاده کرده باشد. البته در برخی از موسسات مبنای محاسبه کاربران اینترنت صرفا به تعداد کامپیوترهای موجود در کشور محدود می‌شود اما در تعریف جهانی به کسانی کاربر اینترنت گفته می‌شود که حداقل اینترنتی با پهنای باند بیش از دو مگا‌بایت در اختیار داشته باشند و افرادی که اینترنت با مشخصات کمتر از این پهنای باند را استفاده می‌کنند اصلا جزو کاربران اینترنتی قرار نمی‌گیرند. بنابراین در کشور ما که اکثر کاربران هنوز از سیستم دایل آپ استفاده می‌کنند اطلاق کلمه کاربر درست نیست.


 وضعیت  اینترنت در کل کشور

آخرین آمارها نشان می‌دهد تا پایان سال 90 با بیش از 32 میلیون کاربر ، ضریب نفوذ اینترنت در کشور 43 درصد است که از این تعداد 14 میلیون و 259 هزار کاربر اینترنت با ضریب نفوذ 19 درصدی از اینترنت موبایل – GPRS – استفاده می‌کنند که این تعداد بالاترین کاربران اینترنت در کشور را تشکیل می‌دهند.

همچنین شمار کاربرانی که از اینترنت کم‌سرعت دایل‌آپ استفاده می‌کنند حدود هفت میلیون نفر است که 9.17 درصد کل کاربران اینترنت را تشکیل می‌دهند و حدود 4.5 میلیون نفر مشترک با در اختیار داشتن شش درصد کل اینترنت دارای اینترنت پرسرعت ADSL هستند. گفتنی است در این آمار با وجود تبلیغات فراوان شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت وایمکس تنها 860 هزار نفر به این نوع اینترنت دسترسی دارند.


 پرنفوذ‌ و كم‌نفوذ‌ترین استان‌های اینترنتی کشور

آمارهای ارائه شده از میزان ضریب نفوذ در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد در سال گذشته استان تهران با داشتن هشت میلیون و 859 هزار كاربر بالاترین ضریب نفوذ اینترنت كشور را از آن خود كرده و با نفوذ 60 درصدی در صدر جدول قرار گرفته است. استان گیلان نیز با ضریب نفوذ 54 درصد در رده‌ دوم قرار گرفته و پس از آن اصفهان و سمنان به ‌طور مشترك با نفوذ 52 درصدی اینترنت سومین استان‌های پرنفوذ كشور بوده‌اند.

همچنین استان قم و سمنان نیز با ضریب نفوذ 50 درصدی چهارمین رده جدول پرنفوذ‌های اینترنتی را از آن خود كرده‌اند. استان‌های بوشهر با 48، خوزستان 46، یزد 47، آذربایجان شرقی 44، خراسان رضوی 45، هرمزگان 42 درصد دیگر استان‌های پرنفوذ كشور بوده‌اند.

 بنابر آمار منتشر شده در سایت مركز «متما»، استان‌های كهگیلویه و بویر‌احمد با 22 درصد، خراسان جنوبی 29 درصد، كردستان و كرمان 30 درصد، لرستان 31 درصد، آذربایجان غربی 32 درصد، كرمانشاه 34 درصد، اردبیل 35 درصد، استان مركزی 37 درصد، ایلام و همدان 36 درصد، استان‌هایی بوده‌اند كه كمترین ضریب نفوذ را به خود اختصاص داده‌اند
  


ویدیو مرتبط :
یزد جزو 10 استان برتر کشور در بخش صادرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی چاق‌ترین استان کشور



اخبار ,اخبار اجتماعی ,چاق‌ترین استان کشور

 

اخبار اجتماعی - معرفی چاق‌ترین استان کشور

در برخی رستوران‌ها افزودنی‌هایی به غذا اضافه می‌شود که از حد استاندارد خارج است. درصدد هستیم در تمامی سورتینگ‌های مرکبات استان یک ناظر کارشناس تغذیه حضور داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران دارای چاق‌ترین افراد در کشور است و متاسفانه مازندران از نظر بیماری‌های اعتیاد، فشار خون و دیابت رتبه بالایی را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی، عصر دوشنبه اول اردیبهشت در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تغییرات جغرافیایی سلامت کشور ما نسبت به ۳۵ سال گذشته، امید به زندگی در افراد بزرگتر از ۵۵ سال بالاتر رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: طی تغییراتی که در ۳۵ سال اخیر در کشور ما رخ داده ۵۰ درصد جمعیت در شهرها ساکن شده‌اند و در برخی از شهرستان‌ها ۷۵ درصد افراد در شهرها و ۲۵ درصد دیگر در روستاها سکونت دارند. افرادی هم که در روستاها ساکن هستند دارای فرهنگ شهرنشینی هستند.

جان بابایی یادآور شد: ۸۰ درصد عوامل مرگ میر مربوط به بیماری‌های غیر واگیردار است که از این میزان ۴۳ درصد به بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته مغزی، ۱۵ درصد به سرطان‌ها، ۱۰ درصد به حوادث جاده‌ای و مابقی مربوط به دیگر بیماری‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مهمترین نگرانی مردم را حوزه بهداشت و درمان دانست و اظهار کرد: بیشترین نگرانی مردم در حوزه بهداشت و درمان، پرداخت از جیب است که در بخش دولتی و خصوصی ۶۵ درصد هزینه سلامت مردم از جیب پرداخت می‌شود و ۳۵ درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند. در بیمارستان های دولتی ۳۶ درصد هزینه پرداختی سلامت برعهده بیمار و ۶۵ درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: طبق ابلاغیه‌ای که به دانشگاه علوم پزشکی استان شده، از شهریور امسال ۱۰ درصد کل هزینه‌ها را افراد متقبل می‌شوند و ۵ درصد از طریق پزشک خانواده پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تهیه دارو و ملزومات پزشکی در هر بیمارستان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌ها، نگرانی‌های افراد در بیماران صعب العلاج و ترویج زایمان طبیعی از جمله برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشگی درصدد پیگیری آن است.

جان بابایی افزود: خواهان ماندگاری پزشکان در مناطق محروم با ارایه پرداختی بیشتر هستیم که این طرح از نیمه اردیبهشت، ابلاغ و اجرایی خواهد شد. وی با بیان اینکه متاسفانه زایمان‌های سزارین روز به روز در حال افزایش است، تصریح کرد: ۹۰ درصد زایمان های سزارین در بیمارستان خصوصی و ۵۵ درصد در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود. یکی کردن تعرفه زایمان سزارین با زایمان طبیعی از جمله برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی است.

جان بابایی به تملک درآوردن خانه‌های بهداشت روستایی توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: مراکز بهداشت روستایی که نیاز به تجهیز دارند در برنامه کاری دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد. همچنین توجه به بیماری‌های فشارخون، چربی و چاقی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در زنان است، ادامه داد: امسال شهرستان‌های بهشهر، نکا، ساری، چالوس و آمل را مجهز به دستگاه ماموگرافی دیجیتال کرده‌ایم. متاسفانه درصد زیادی از سرطان پستان در مرحله پیشرفته تشخیص داده می‌شود که درصدد هستیم مابقی شهرستان‌های استان را به دستگاه ماموگرافی دیجیتال مجهز کنیم.

وی به کیفیت غذای نامطلوب در اکثر رستوران‌ها اشاره کرد و افزود: در برخی رستوران‌ها افزودنی‌هایی به غذا اضافه می‌شود که از حد استاندارد خارج است. درصدد هستیم در تمامی سورتینگ‌های مرکبات استان یک ناظر کارشناس تغذیه حضور داشته باشد که تا مرکبات با کد در اختیار مردم قرار گیرد.

جان بابایی با انتقاد از شرایط نامطلوب داروخانه ۱۳ آبان گفت: داروخانه ۱۳ آبان یک داروخانه دانشگاهی است که باید متخصصین رشته داروسازی در آن حضور داشته باشند. هم استانی‌ها می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۹۰ پاسخ هرگونه سوال در خصوص داروها را از متخصصین داروسازی بالینی کسب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: در صورت اعلام دریافت زیرمیزی توسط اعضاء هیات علمی و پزشکان به سازمان نظام پزشکی و علوم پزشکی مازندران، پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت. جان بابایی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۴۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلبکار است که در آینده نزدیک این طلب به حداقل خواهد رسید.

هفته سلامت امسال از اول تا ۷ اردیبهشت با شعار یک عمر سلامت با خود مراقبتی نامگذاری شده است. 

اخبار اجتماعی - ایسنا