اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5 اختراع جالب مهندسان شرق آسیا +عکس



اخبار گوناگون - 5 اختراع جالب مهندسان شرق آسیا +عکس

محافظ های خوردنی تلفن همراه و گلابی هایی به شکل نوزاد تنها بخشی از ابداعات بسیار عجیب کشورهای جنوب شرقی آسیا است. این کشورها هر ساله وسیله های عجیبی را وارد بازار می کنند.

کشورهای آسیای شرقی مانند کره، چین و ژاپن از جمله کشورهای صنعتی هستند که تا به حال ابداعات زیادی داشته اند اما برخی مواقع این ابداعات به شکل های عجیبی نیز در آمده است. این کشورها گاهی دست به کارهایی می زنند که تمام دنیا متعجب از ابداع تازه و البته بدردنخور آن میشود.

 

محافظ خوردنی تلفن همراه

 

اخبار , اخبار گوناگون , اختراعات جدید

 

یکی از عجیب ترین ابداعات در ژاپن انجام شده است. آن ها توانستند اولین قاب خوراکی تلفن همراه را تولید کنند که در نوع خود بسیار عجیب است. این قاب از برنج خرد شده و کنجد درست شده است و قابلیت آن را دارد که شما هر وقت گرسنه شدید تلفنتان را بخورید. این محافظ به قیمت 85 دلار به فروش رسید و البته در این کشور استقبال خوبی نیز داشت.

 

گلابی های نوزاد

 

اخبار , اخبار گوناگون , اختراعات جدید

 

چینی ها عاشق آن هستند تا میوه ها را به شکل های عجیب و غریب به فروش برسانند. آن ها هندوانه مربع شکل و هویج دایره ای تولید کرده اند و این بار گلابی هایی به شکل نوزاد انسان پرورش داده اند. این گلابی ها در فروشگاه های پکن به فروش می رسد و خیلی هم مورد استقبال قرار نگرفتند.

 

ربات تمیز کننده صفحه نمایش

 

اخبار , اخبار گوناگون , اختراعات جدید

 

یکی از ابداعات جالب دیگر از سوی ژاپنی ها ربات تمیز کننده صفحه نمایش تبلت و تلفن همراه است. این ربات روی صفحه نمایش قرار می گیرد و کاملا خودکار تمام صفحه را تمیز می کند. این ربات درحالی ساخته شده است که به نظر می رسد ژاپنی ها تمیز کردن شیشه را دوست ندارد چرا که پاک کردن صفحه نمایش تلفن همراه شاید یک دقیقه هم طول نکشد.

 

ایستگاه بیدارکن

 

اخبار , اخبار گوناگون , اختراعات جدید

 

یک ژاپنی چندی پیش دستگاهی جدید و البته عجیب را ابداع کرد که به او کمک می کرد تا بدون نگرانی در مترو یا اتوبوس بخوابد. این دستگاه تنظیم شده و روی چشم قرار میگیرد و شما به راحتی می خوابید و در ایستگاه شما را بیدار کرده و می توانید بدون نگرانی از مترو پیدا شوید.

 

جوراب های گرم کننده یو اس بی

 

اخبار , اخبار گوناگون , اختراعات جدید

 

اگر جوراب های کاموایی و گرم کننده پای شما را به خوبی گرم نمی کنند می توانید از جوراب های یو اس بی استفاده کنید. این جوراب ها از طریق پورت یو اس بی به کامپیوتر وصل شده و داخل جوراب گرم می شود ولی همیشه باید پای شما به رایانه چسبیده باشد تا گرم شوید.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اختراع جالب در زمینه عکس سلفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رسمی که تن مردگان شرق آسیا را می لرزاند +عکس



کارشناسان بهداشتی معتقدند بیرون آوردن اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود .
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شرق آسیا خاستگاه فرق و گروههای دینی بسیاری است که تعداد زیادی از آنها دارای آداب و رسومات عجیب و خرافی هستند. به عنوان مثال اهالی مناطقی از اندونزی مراسم عجیبی برای دفن دوباره مردگان گذشته خود دارند.

در این مراسم مردگان را از قبرها در می ‌آورند و لباس ‌‌هایی نو بر تن آنها می‌ کنند و دوباره اجساد و اسکلت‌‌ ها را به خاک می‌ سپارند. آنها معتقدند این مراسم راهی مفید برای به یاداوردن و گرامیداشت در گذشتگان است.

 

مردگان شرق آسیا , تمیز کردن مردگان

 

این مراسم هر سه سال یکبار به نشانه یادآوری و علاقه به مردگان انجام می‌ شود و مردم محلی معتقدند که اعضای خانواده مردگان هنوز با او هستند حتی اگر او صد‌ها سال پیش فوت کرده باشد.

 

مردگان شرق آسیا , تمیز کردن مردگان

 

اعضای خانواده پس از خارج کردن مرده از قبر، آن را تمیز می‌ کنند و سپس بر تن جسد لباس ‌‌های تازه ‌ای می‌ پوشانند و به دور آن پارچه‌‌ های قطور می‌ پیچند. این در حالی است که بسیاری از مردم، با این رسم مخالف بوده و آنرا توهین به مردگان می دانند. از سوی دیگر کارشناسان بهداشتی نیز معتقدند بیرون آوردن این اجساد، باعث انتشار باکتری های خطرناک و آلودگی های موجود در اطراف مردگان می شود که این موضوع خطرهای فراوانی به همراه دارد.... / خبرگزاری : باشگاه خبرنگاران