اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

5متهم تجاوز به عنف در هند اعلام بی گناهی کردند



5متهم تجاوز به عنف در هند اعلام بی گناهی کردند

5مرد متهم به تجاوز به عنف و قتل یک دانشجوی هندی روزگذشته نسبت به اتهام تجاوز جمعی و قتل این دانشجو اعلام بی گناهی کردند.گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز حاکی است این افراد با صورت های پوشانده شده دادخواست بی گناهی خود را به دادگاه ارائه کردند. 

وکلای مدافع این متهمان اعلام کردند 13اتهام از جمله قتل علیه این افراد مطرح شده است که حداکثر مجازات آن اعدام است

. ای. پی سینگ یکی از وکلای مدافع دو تن از متهمان این پرونده گفت:« پس از آنکه قاضی اتهامات را قرائت کرد، این 5نفر اعلام بی گناهی کردند و از دادگاه خارج شدند.»سینگ گفت جلسه بعدی محاکمه این افراد سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.پلیس هند گفت ششمین متهم این پرونده که به این زن و دوستش حمله کرده است یک نوجوان است و به صورت جداگانه محاکمه می شود./خراسان


ویدیو مرتبط :
حکم تجاوز به عنف (اعتصاب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس هند متهم به اهمال در نجات جان دختر قربانی تجاوز به عنف شد



پلیس هند متهم به اهمال در نجات جان دختر قربانی تجاوز به عنف شد

فرد همراه قربانی جوان پرونده اخیر تجاوز به عنف در هند برای اولین بار پس از چند روز از گذشت این حادثه، سکوت خود را شکست و از جزئیات بیشتری درباره این حمله‌وحشیانه که بانگ اعتراض جهانی را برانگیخته، پرده برداشت.

وی با ابزار تاسف و اندوه فراوان از اینکه شاهد این درنده‌خویی و اقدام غیرانسانی متجاوزان نسبت به دختر جوان 23 ساله بوده، گفت: در حالی که دختر بیچاره با خونریزی شدید کف خیابان افتاده بود، پلیس و عابران حاضر در محل حادثه هیچ تلاشی برای کمک به وی انجام ندادند و او را با همان حال کنار جاده رها کردند.

این مرد جوان اظهارداشت: بی‌توجهی پلیس و مردم به قربانی در زمان وقوع حادثه و تاخیر در رساندن وی به بیمارستان موجب شد حالش وخیم‌تر شود و منجر به مرگ وی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، دو هفته پیش هفت مرد یک دختر دانشجوی 23 ساله را مورد حمله سبعانه و تجاوز به عنف دسته‌جمعی قرار دادند و او را از اتوبوس به بیرون پرت کردند.

این مرد که سعی داشته به دختر جوان کمک کند می‌گوید: هر چه خطاب به نیروهای پلیس فریاد زدم به ما کمک کنید، آنان بدون توجه به اینکه حال دختر بیچاره چقدر وخیم است، مشغول تصمیم‌گیری درباره این مسئله بود که این پرونده مربوط به کدام اداره پلیس می‌شود.

بنا بر این گزارش، این دانشجوی جوان که در یک اتوبوس خصوصی در دهلی مورد تجاوز دسته‌جمعی قرار گرفت، دو هفته بعد در بیمارستان جان باخت. پس از این حادثه شهر دهلی‌نو، پایتخت هند، «پایتخت تجاوز» نام گرفته است.

مرد جوان می‌گوید: وقتی به محلی رسیدم که به دانشجوی همکلاسی‌ام تجاوز شده بود خون زیادی از او رفته بود و هیچ یک از عابران برای کمک به او اقدامی نکرده بودند و وقتی که ماموران پلیس به محل حادثه رسیدند زمان زیادی تلف کردند و بدون این که به فکر نجات جان قربانی بودند، درباره این ماجرا با هم جر و بحث می‌کردند.

تاکنون پنج مرد متهم به این پرونده تجاوز به عنف و قتل بازداشت شده‌اند./ایسنا