اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

48 ایرانی در زندان های عراق اسیرند


در آستانه اربعین حسینی بیش از هفتصد و پنجاه هزار زائر ایرانی خود را برای سفر به کربلای معلا در این مدت آماده کرده اند.

واحد مرکزی خبر: حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه کشورمان که به بغداد سفر کرده است ،در دیدار با محمد جواد دورکی معاون وزیر خارجه عراق ، با اشاره به افزایش تعداد زوار دو کشور گفت : سال گذشته بیش از دو میلیون عراقی برای زیارت عتبات عالیات و همچنین برای مداوا به ایران سفر کردند و بیش از یک میلیون زائر ایرانی هم به عتبات عالیات عراق سفر کردند. قشقاوی با اشاره به نزدیک شدن اربعین حسینی گفت : بیش از هفتصد و پنجاه هزار زائر ایرانی خود را برای سفر به کربلای معلا در این مدت اماده کرده اند.
 
وی تشکیل کمیته ای ویژه برای ساماندهی نقل و انتقال زوار و جلوگیری از عبور غیر مجاز از مرزهای دو کشور را  مهم توصیف، و انرا ازاولویتهای ایران دانست.  
 
معاون وزیر خارجه عراق نیز بر ضرورت یافتن راه حلی مناسب برای حل مشکلات زوار دو کشور تاکید کرد.
 
محمد جواد الدورکی معاون وزیرخارجه عراق با تاکید بر اینکه عراق تلاش دارد ، روند مشکلات صادر کردن روادید به زوار ایرانی را  تسهیل  و صدور ان را به کمتر از یک ماه برساند؛ گفت : امضای تفاهم نامه صدور روادید میان دو کشور در سرعت بخشیدن به این کار موثر خواهد بود.  
 
هم اکنون میان دو کشور ایران و عراق تفاهم نامه تسهیل نقل و انتقال زوار وجود دارد که امید میرود در سفر قشقاوی به عراق این تفاهم نامه امضا گردد.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به سفر اخیر حیدر العبادی به تهران و درخواست ایشان برای لغو روادید دو کشور گفت : ایران نیز به نشانه حسن نیت به خواسته نخست وزیر عراق پاسخ مثبت داده و هر زمانی را که دولت عراق برای لغو روادید مشخص کند تهران هم با ان موافقت خواهد کرد.
 
گفتگوی قشقاوی با وزیر دادگستری عراق
 
معاون وزیر خارجه کشورمان سپس با حیدر الزاملی وزیر دادگستری عراق دیدار کرد.
 
دراین دیدار متن تفاهم نامه تبادل محکومین میان دو کشور ، حل مشکلات ثبت ازدواج اتباع دو کشور با همدیگر، حمایت از اتباع دو کشور در حفظ اموال منقول و غیر منقول ، و نحوه کمک رسانی به ازادی تعدادی از زوار دو کشور که به طور غیر قانونی از مرزهای ایران و عراق عبور کرده اند مورد بررسی قرار گرفت.
 
به گفته مقام های ایرانی در حال حاضر 48 زائر ایرانی در زندان های عراق به سر میبرند که به طور غیر قانونی از مرزهای عراق عبور کرده اند.
 
وزارت دادگستری عراق ،نیز گفت:  با دخالت وزارت خارجه عراق آنها را در اسرع وقت آزاد کند.


ویدیو مرتبط :
فرار از زندان Prison Break (قسمت 48)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند



 

 

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند

 

قشقاوی خبر داد؛

12 زندانی ایرانی در عراق آزاد شدند


بدنبال پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولی کشورمان در بصره، مقامات عراقی با آزادی 12 نفر از زندانیان ایرانی که به جرم ورود غیر مجاز در عراق دستگیر و زندانی شده بودند موافقت کردند.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آزادی 12 نفر از زندانیان ایران در عراق خبر داد.
حسن قشقاوی معاون کنسولی و ایرانیان وزارت امورخارجه در این زمینه اعلام کرد: بدنبال پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد و سرکنسولی کشورمان در بصره، مقامات عراقی با آزادی 12 نفر از زندانیان ایرانی که به جرم ورود غیر مجاز در عراق دستگیر و زندانی شده بودند موافقت کردند...../تحلیل:ایلنا