اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

47 درصد کفش‌های بازار چینی‌اند



اخبار,اخبار اقتصادی ,کفش های چینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: در حال حاضر 47 درصد کفش‌های موجود در بازار چینی هستند که در ایران علامت‌زنی شده و با مارک ایران فروخته می‌شوند.

"حمیدرضا متین" چهارشنبه 28 مرداد در آئین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی و همایش کفش همدان و تشکیل خوشه چرم همدان، با بیان اینکه صنعت چرم همدان قدمت دیرینه‌ای دارد، اظهار کرد: چرم شهباز در سال 83 به عنوان بزرگترین صادرکننده چرم ایران معرفی شد.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته از 11 واحد تولید چرم همدان فقط دو واحد فعال باقیمانده‌اند که یکی از آنها فقط چرم و دیگری نیز سالامبور تولید می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به مشکلات کاهش صادرات طی سال‌های 90 تا 92 اشاره کرد و یادآور شد: در این سال‌ها به دلایلی چون عدم‌حمایت، نبود ‌وجود بازار و عدم‌تأمین مواد اولیه شاهد کاهش صادرات چرم بودیم.

وی از آمادگی چرم شهباز برای تأمین مواد اولیه تمام تولیدکنندگان چرم همدان خبر داد و عنوان کرد: واحدهای کوچک تولید چرم نیز از پدیده قاچاق کفش دچار آسیب شدند.

متین با بیان اینکه صنعت چرم بعد از پارچه بیشترین آسیب را از قاچاق متحمل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 47 درصد از کفش‌های موجود بازار چینی هستند که در ایران علامت‌زنی و به نام مارک ایران به فروش می‌رسند.

وی افزود: برای مقابله با پدیده قاچاق صنعت چرم باید با قاچاقچیان عمده برخورد شود تا این صنعت دوباره رونق بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه از سال 83 تاکنون به علت مشکلات در بازار چرم مجوز فعالیت برای کارگاهی صادر نشده است، عنوان کرد: صنعت چرم به علت مسائل زیست‌محیطی نیازمند انجام هزینه زیاد در راستای حفظ استانداردهای محیط‌زیستی است.

وی اضافه کرد: صنعت چرم علمی است که در هیچ کتابی نمی‌توان درباره آن مطلبی پیدا کرد و تنها راه فراگیری آن تجربه عملی و داشتن سابقه فعالیت در این حرفه است.

متین در بخش دیگری از سخنانش به سفر ریاست جمهوری به همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان از گذشته عقب افتادگی‌هایی دارد که امیدواریم در این سفر رئیس جمهور دستورات ویژه‌ای برای رفع این عقب افتادگی‌ها بدهد.

وی در پایان بیان کرد: اتحادیه کیف و کفش و چرم همدان نیز برای توسعه و احیای دوباره واحدها اگر به دستور ویژه‌ای نیاز دارند طرح خود را ارائه دهند تا در این سفر از رئیس جمهور اخذ شود. 

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جولان محصولات چینی در بازار کفش!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌عرضه کالا در نمایشگاه های پاییزه 15 درصد زیر قیمت بازار



 

 

 

نمایشگاه

 

 

وی افزود: ‌اگر شهروندان شکایتی از فروشگاهی دارند می توانند به تیم های بازرسی مستقر در نمایشگاه ها مراجعه کنند و یا با تلفن 124 تماس بگیرند.

معاون وزیر بازرگانی گفت:‌ اقلام عرضه شده در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای پاییزه با 15 تا 20 درصد پایین تر از قیمت بازار عرضه می شود .

 محمد علی ضیغمی در مصاحبه ای تلویزیونی افزود:‌ تلاش شده است که در این نمایشگاه ها بر کیفیت کالاهای عرضه شده نظارت و فضای رقابتی خوبی میان فروشندگان ایجاد شود .

وی گفت:‌ در این نمایشگاه ها علاوه بر حفظ حقوق مصرف کنندگان ،‌حقوق تولید کنندگان نیز رعایت می شود.

ضیغمی در پاسخ به سوالی درباره علت پایین بودن میزان برخی اقلام پروتئینی افزود: ‌هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاهها عرضه اقلامی چون لوازم التحریر ،‌ نوشت افزار ،‌کیف و کفش و البسه است و در کنار آن نیز برای تنظیم بازار اقلامی مانند برنج ، مرغ ،‌گوشت و روغن نیز عرضه می شود.

معاون وزیر بازرگانی گفت:‌ درباره اقلام اخیر هیچ مشکلی نیست و به میزان کافی توزیع خواهد شد.

وی افزود: ‌اگر شهروندان شکایتی از فروشگاهی دارند می توانند به تیم های بازرسی مستقر در نمایشگاه ها مراجعه کنند و یا با تلفن 124 تماس بگیرند.

نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای پاییزه از 17 شهریور به مدت 10 روز در 320 نمایشگاه، کالاهای مورد نیاز مردم را عرضه می کنند ...../تحلیل:عصرایران

وی افزود: ‌اگر شهروندان شکایتی از فروشگاهی دارند می توانند به تیم های بازرسی مستقر در نمایشگاه ها