اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«47 خیانتکار» را اعدام کنید!



از روز دوشنبه و در پی انتشار نامه جمهوری خواهان خطاب به رهبران ایران با مضمون هشدار درباره مذاکرات هسته ای، انتقادات شدیدی در داخل و خارج از آمریکا از این اقدام صورت گرفته است. در این میان، واکنش کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، به ویژه کاربران آمریکایی به اقدام نمایندگان خود بسیار جالب توجه بوده است.

به گزارش «تابناک»، سایت خبری «اگزمینر» در مطلبی به بررسی واکنش های در عرصه مطبوعات و همچنین فضای مجازی به نامه اخیر 47 سناتور جمهوری خواه خطاب به ایران پرداخته و می نویسد لیبرال ها در سرتاسر آمریکا، با خشم و نفرت به افرادی که نامه مذکور را امضا کرده اند، واکنش نشان دادند.

در همین راستا، روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» در صفحه اول شماره روز گذشته خود تیتر «خیانتکاران» را در اشاره به سناتورهای مذکور به کار برد. در پی این اقدام، هشتگی با عنوان «47 خیانتکار» (#47Traitors) در توئیتر ایجاد شد و به سرعت گسترش یافت. کار به آنجایی رسید که شماری از مخالفان نامه جمهوری خواهان، خواستار به قتل رساندن این 47 نفر شدند!

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,نامه جمهوری خواهان


یکی از این افراد در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «به این 47 خیانتکار شلیک کنید. ارزان تر و کارآمدتر است». این گونه ابراز خشم نسبت به جمهوری خواهان از سوی بسیاری از دیگر کاربران تکرار شد. یکی دیگر از این افراد نوشته: «ما به خیانتکاران شلیک می کنیم؛ مگر نه؟ لطفاً...».

برخی دیگر نیز خواستار به دار آویختن جمهوری خواهان شده اند. به عنوان مثال، یکی از کاربران نوشته: «آن ها را در ارتفاع دار بزنید یا سرخشان کنید. بای بای!!!». در این میان، شبکه خبری «فاکس نیوز» نیز به عنوان رسانه جمهوری خواهان، از حمله مصون نمانده است. در یکی از توئیت ها آمده: «ببین چه ساخته ای فاکس نیوز. تو هم به همراه 47 خیانتکار، جمهوری خواهان و اعضای تی پارتی دار زده خواهی شد».

از سوی دیگر، هم راستا با اظهارات اوباما مبنی بر اینکه امضاکنندگان نامه مذکور با «تندروها» در ایران همسو شده اند، جیرد پولیس، عضو مجلس نمایندگان آمریکا، سناتور تام کاتن جمهوری خواه را که نویسنده نامه اخیر است، «تام تهرانی» خطاب کرده و در توئیتر خود نوشته: «تام تهرانی مسئله خود را مستقیماً با دولت ایران مطرح کرد».

به هر حال، آنگونه که مشخص است، این بار تقابل جمهوری خواهان با دموکرات ها و لیبرال ها در آمریکا به جدی ترین شکل خود نمود پیدا کرده؛ به گونه ای که حتی از عرصه سیاسی نیز فراتر رفته و افراد عادی را در شبکه های اجتماعی نیز درگیر خود کرده است. 


  اخبار سیاست خارجی  -  تابناک 


ویدیو مرتبط :
دوربین مخفی زن خیانتکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوج گیری حمله به سناتورهای امضاکننده نامه به ایران با هشتگ «47 خیانتکار»



اخبار,اخبار سیاست خارجی , نامه سناتورهای آمریکایی به ایران

پاسخ محمدجواد ظریف در توییتر به سناتور تام کاتن توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. بسیاری از ایرانی ها در شبکه های اجتماعی ظریف را بابت پاسخی که به کاتن داد، تحسین کردند.

 در روزهای اخیر، گفتگوها و مجادلات سیاسی در شبکه های اجتماعی در آمریکا حول محور نامه 47 سناتور آمریکایی به ایران می چرخید.

به گزارش انتخاب، دموکرات های که از اقدام جمهوریخواهان آزرده شده و سعی در دفاع از تلاش های اوباما برای توافق با ایران دارند، ده ها هزار پست در توییتر منتتشر کردند.

آنها با هشتگ 47 خیانتکار با جمهوریخواهانی که به سران ایران نامه نوشتند، به مبارزه پرداختند.

در مقابل، حامیان سناتور تام کاتن که مبتکر این نامه به ایران بوده است، با هشتگ 47 میهن پرست به آنها پاسخ دادند.

در نتیجه این مشاجرات،  این هشتگ ها به محبوب ترین هشتگ های استفاده شده در طول چندین روز گذشته تبدیل شده است.

هشتگ 47 خیانتکار بیش از 208هزاربار چهارشنبه عصر استفاده شد.

براساس این گزارش، ماجرا زمانی شدت پیش کرد که هیلاری کلینتون این نامه را به شدت محکوم کرد.

هیلاری کلینتون در صفحه ی توییتر خود نیز از هشتگ 47 خیانتکار استفاده کرد.

از سوی دیگر، پاسخ محمدجواد ظریف در توییتر به سناتور تام کاتن توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

بسیاری از ایرانی ها در شبکه های اجتماعی ظریف را بابت پاسخی که به کاتن داد، تحسین کردند.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب