اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

42 هزار نفر به ظرفیت کنکور 91 اضافه شد/ ایجاد 832 کد رشته جدید



سازمان سنجش ,  کنکور 91 , داوطلبان کنکور

معاون سازمان سنجش از افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور 91 خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش با اضافه شدن کدرشته های جدید افزایش یافت و داوطلبان باید توجه داشته باشند با توجه به نبود کدرشته های جدید در سیستم انتخاب رشته مجازی، با دقت انتخاب رشته کنند.
سیدجلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ظرفیت پذیرش دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از 572 هزار و544 نفر به 615 هزار و 317 نفر افزایش یافت که با این میزان 42 هزار و 773 نفر معادل 7.5 درصد افزایش ظرفیت صورت گرفت.
وی درباره میزان ظرفیت گروه های آزمایشی خاطرنشان کرد: به ظرفیت پذیرش گروه علوم انسانی 7 هزار و 622 نفر، به ظرفیت گروه علوم ریاضی 14 هزار و 525 نفر، به ظرفیت گروه علوم تجربی 435 نفر، به ظرفیت گروه هنر 136 نفر و به ظرفیت گروه زبان های خارجی 25 نفر و در نهایت به ظرفیت چند گروهی تعداد 20 هزار و 30 نفر اضافه شد.
وی اظهار داشت: در دوره های مختلف نیز ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، تربیت معلم و غیرانتفاعی افزایش داشته اند اما در دوره های نیمه حضوری، مناطق محروم، مجازی و بین الملل ظرفیت تغییری نداشته اند.
طباطبایی خاطر نشان کرد: در دوره روزانه یک هزار و 106 نفر، در دوره شبانه 842 نفر، در دوره پیام نور 24 هزار و 775 نفر، در دوره تربیت معلم 15 هزار و 710 نفر و در دوره غیرانتفاعی 360 نفر به ظرفیت ها اضافه شد.
وی خاطرنشان کرد: 832 کد رشته جدید به کدرشته های انتخابی داوطلبان ایجاد شده است که داوطلبان برای اطلاع از آن باید به اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کنند.
معاون سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته توجه داشته باشند که با توجه به اینکه کد رشته های جدید در سامانه انتخاب رشته مجازی وجود ندارند باید برای انتخاب رشته از میان کدرشته های جدید حتماً به سایت سازمان سنجش و اطلاعیه اصلاحات دفترچه مراجعه کنند.
وی یادآور شد: میزان افزایش ظرفیت در گروه ریاضی 9.9 درصد بیشترین میزان در گروه های 5 گانه بوده و پس از آن چند گروهی با 14.7 درصد بیشترین میزان افزایش را داشته است.
طباطبایی خاطرنشان کرد: همچنین تربیت معلم با 56 درصد و پیام نور با 8.3 درصد افزایش ظرفیت پذیرش بیشترین میزان افزایش ظرفیت را در بین دانشگاهها داشته اند.
وی تاکید کرد: سامانه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال 91 که مجاز به انتخاب رشته شده اند از بعدازظهر 17 مرداد فعال می شود و داوطلبان تا 23 مرداد فرصت دارند 100 کد رشته انتخابی را در فرم انتخاب رشته درج کنند..../مهر

 


ویدیو مرتبط :
ظرفیت های سال 91 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مواد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور آزاد/ پذیرش 390هزار نفر



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امکان انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور آزاد/ پذیرش 390هزار نفر

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبانی که پس از شرکت در کنکور غیرپزشکی پذیرفته نمی شوند، امکان انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با مهر، به کیفی تر شدن انتخاب رشته و محل تحصیل در دانشگاه آزاد برای کنکور سراسری سال جاری اشاره کرد و گفت: پس از اعلام نتایج کنکور سراسری در مرحله نخست که زمان آن در شهریورماه خواهد بود، به مردودیها اجازه انتخاب رشته مجدد داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای تمام مردودیها امکان انتخاب رشته وجود دارد یا نه، با بیان اینکه درباره این موضوع هنوز تصمیمی گرفته نشده، اضافه کرد: اگر حجم قبولیهای انتخاب نخست، بالا باشد ضرورتی نمی بینیم که این افراد بار دیگر در انتخاب رشته شرکت کنند.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد ادامه داد: در صورتیکه حجم پذیرفته شدگان پایین باشد ممکن است تصمیم بگیریم حتی افرادی که غیر از انتخاب نخست شان هم پذیرفته شده اند اجازه انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت داشته باشند.

به گفته سجادی جاغرق این تصمیم گیری برای افزایش بومی سازی صورت می گیرد.

وی همچنین درباره ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری غیرپزشکی سال جاری دانشگاه آزاد اعلام کرد با توجه به اینکه سال گذشته 350 هزار داوطلب پذیرش شدند، امسال نزدیک به 390 هزار متقاضی با توجه به افزایش 10درصدی، پذیرفته می شوند.

به گزارش مهر، فرایند دریافت کارت ورود به جلسه این کنکور تا یک ساعت پیش از برگزاری آزمون ادامه دارد.

آزمون غیرپزشکی 15 و 16 و آزمون پزشکی 29 تیرماه سال جاری برگزار می شود و این آزمونها هیچ تفاوتی با آزمون سالهای گذشته ندارند، اما اگر محتوای دروس مدارس و آموزش پرورش تغییر کرده باشد، تغییرات اعمال می شود./مهر