اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

41 میلیون دلار غرامت به خاطر تجاوز ناکرده!


دادگاهی فدرال در آمریکا حکم داده است به پنج نفری که به غلط به جرم تجاوز به زندان افتاده بودند بابت سال‌های زندانشان در مجموع ۴۱ میلیون دلار غرامت پرداخت شود.

فرارو: دادگاهی فدرال در آمریکا حکم داده است به پنج نفری که به غلط به جرم تجاوز به زندان افتاده بودند بابت سال‌های زندانشان در مجموع ۴۱ میلیون دلار غرامت پرداخت شود.

بی بی سی نوشت: در سال ۱۹۸۹ زنی سفیدپوست در پارکی در نیویورک مورد تجاوز قرار گرفت و پنج نوجوان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار به اتهام ارتکاب این تجاوز به زندان افتادند.

با وجود اینکه قربانی تجاوز حافظه خود را از دست داده و مهاجم یا مهاجمان را به یاد نداشت، همچنین شاهد و مدرک قانع‌کننده‌ای در کار نبود، این پنج نفر مطابق اعتراف اولیه به حبس محکوم شدند، هرچند می‌گفتند که با تهدید و زیر کتک مجبور به اعتراف شده بودند.

پرونده آنها به "پنج تن سنترال پارک" معروف شده بود. یک فیلم هم از روی ماجرای زندگی این پنج نفر ساخته شده است.

سرانجام در سال ۲۰۰۲ شخصی دیگر به جرم تجاوز در زندان بود به ارتکاب این مورد تجاوز اعتراف کرد و شواهد دی‌ان‌ای نیز اعتراف او را تایید کرد.

به این ترتیب پنج نفری که به غلط محکوم شده و بین ۶ تا ۱۳ سال را در زندان سپری کرده بودند، درخواست غرامت کردند و در نهایت دادگاه حکم داد که هر یک از آنها به ازای هر یک سالی که در زندان سپری کرده، یک میلیون دلار غرامت دریافت کند.

با این حال مقام‌های نیویورک همچنان می‌گویند مسئولان قضایی و انتظامی مرتبط با پرونده عملکرد نادرستی نداشته‌اند.

هفته گذشته نیز مورد مشابهی در ایالت کارولینای شمالی روی داد و دو برادر ناتنی پس از تحمل سه دهه حبس به جرم تجاوز جنسی و قتل، در پی آزمایش دی ان‌ای بیگناه اعلام و از زندانی در ایالت کارولینای شمالی کلیک آزاد شدند.

آنها نیز سیاه‌پوست بودند. برخی دستگاه قضایی و پلیس آمریکا را متهم می‌کنند که در مواردی عملکردی نژادپرستانه و علیه اقلیت‌های سیاه‌پوست، خاورمیانه‌ای و یا لاتین‌تبار دارند.


ویدیو مرتبط :
درخواست غرامت مادر یك قربانى تجاوز در چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 میلیون دلار غرامت به ​خاطر یک سوسک در هواپیما!



 

 

10 میلیون دلار غرامت به ​خاطر یک سوسک در هواپیما!

 

زن و شوهری كه سوار بر یك هواپیمای مسافربری در خطوط داخلی امریكا بوده‌اند، به خاطر وجود سوسك در هواپیما با شكایت به دادگاه، مبلغی معادل 10 میلیون دلار از این شركت هواپیمایی به عنوان خسارت دریافت كردند.

 

قاضی دادگاهی كه به نفع این زوج مسافر رأی داده گفته است: این مبلغ به خاطر خسارت وارده به روح و روان و آرامش این زن و شوهر جوان و همچنین بهای پرداخت شده بلیت‌شان تعیین شده است.

این زن و شوهر در دادگاه گفتند: با دیدن چندین سوسك در هواپیما دچار وحشت و حالت چندش‌آوری شده‌اند، به طوری‌كه حتی سوسك‌ها به داخل وسایل‌شان رخنه كرده بودند.

زن جوان گفته: با دیدن سوسك‌ها دچار حالت تهوع شدیدی شده و حتی پس از پرواز دو روزی بیمار

بوده است.

شوهر این خانم در پایان سفرشان با استخدام یك وكیل علیه شركت هواپیمایی شكایت كرده و به قاضی گفته بود: وقتی سوسك‌ها را در هواپیما دیدم جریان را به خدمه و مهمانداران گوشزد كردم ولی آنها انگشتان خود را به نشانه سكوت روی لب‌هایشان فشردند و حتی وجود سوسك‌ها را هم انكار كردند.... / ایران