اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4 قیمت مـتفاوت تخم مرغ در کشور


درحالیكه به گفته مرغداران هر شانه تخم‌مرغ باید برای مصرف‌كننده چهار هزار و 500 تومان، به گفته مدیركل دفتر تامین و توزیع كالا وزارت بازرگانی حداكثر چهار هزار و 900 تومان و به گفته معاون سازمان بازرسی نظارت و بازرسی اصناف استان تهران باید پنج هزار و 300 تومان باشد، از زمستان سال گذشته مصرف‌كنندگان تخم‌مرغ را شانه‌ای شش هزار تومان تهیه می‌كنند.

درصورتیكه مهدی كرمی - معاون سازمان بازرسی نظارت و بازرسی اصناف استان تهران واسطه‌ها را باعث افزایش قیمت تخم‌مرغ عنوان كرده و می‌گوید: هر شانه تخم‌مرغ معمولی باید با قیمت پنج هزار و 300 تومان و هر شانه تخم‌مرغ مارك‌دار باید شانه‌ای پنج‌هزار و 800 تومان فروخته شود؛ مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌كننده را چهار هزار و 500 تومان اعلام كرده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با توجه به امضاء توافق‌نامه‌ی این اتحادیه با وزارت بازرگانی از دو هفته اخیر تخم‌مرغ به صورت مستقیم از تولید به مصرف كیلویی دو هزار و 150 تومان و شانه‌ای چهار هزار و 300 تومان به عوامل توزیع وزارت بازرگانی فروخته می‌شود كه برای مصرف‌كننده كیلویی دوهزار و 450 تومان و شانه‌ای چهارهزار و 500 تومان تامین می‌شود.

این درحالی است كه مصرف‌كنندگان از زمستان سال گذشته تخم‌مرغ را دانه‌ای 200 تومان و شانه‌ای شش هزار تومان می‌خرند.

از سوی دیگر به گفته مدیركل دفتر تامین و توزیع كالا وزارت بازرگانی میزان حداكثر سود فروش تخم‌مرغ22 درصد است و هر شانه تخم‌مرغ‌ درشت‌ و با وزن دو كیلوگرم نهایتا چهار هزار و 900 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن معتقد است: با عرضه‌ی مستقیم تخم‌مرغ، قیمت این محصول به مرور روبه‌ كاهش است.

اصغری گفت:‌ طی دو هفته‌ی اخیر 500 تن تخم‌مرغ به قیمت تولید در اختیار عوامل توزیع وزارت بازرگانی قرار گرفته است.

به گفته وی پس از ماه رمضان میزان تولید افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان این‌كه ماهانه 50 تا 60 هزار تن تخم‌مرغ در كشور تولید می‌شود، گفت: سال گذشته 750 هزار تن تخم‌مرغ تولید شد كه امسال نیز تولید از این میزان كمتر نخواهد بود و افزایش تولید بستگی به شرایط نیمه‌ی دوم سال دارد.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
قیمت تخم مرغ نطفه دار فروش تخم مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت مرغ و گوشت بالا رفت؛ قیمت تخم مرغ پایین آمد



 

 

 

قیمت مرغ وگوشت

 

 

 در حالی متوسط قیمت مرغ در تهران طی هفته گذشته به بیش از 3200 تومان افزایش یافت و گوشت گوسفندی با استخوان نیز بیش از 17 هزار تومان معامله شد كه تخم مرغ با كاهش 9.7 درصدی ركورد ارزانی را شكست.

طی هفته گذشته در حالی لبنیات هیچ تغییر قیمتی نداشته است كه تخم مرغ، سبزیهای تازه و قند و شگر در مدار ارزانی قرار داشت و برنج، حبوبات، میوه های تازه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، چای و روغن نباتی افزایش قیمت را تجربه كرده اند.

بنابراین گزارش، تخم مرغ در هفته گذشته ركورددار ارزانی بوده است به طوری كه از شانه ای 3120 تومان به 2820 تومان در هفته گذشته كاهش یافت كه افت 9.7 درصدی را نشان می دهد.

در این مدت بهای ماست غیرپاستوریزه و پنیر پاستوریزه اندكی، افزایش ولی قیمت ماست پاستوریزه و كره پاستوریزه كاهش جزئی داشت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود .

متوسط قیمت برنج در هفته گذشته در حالی افزایش اندك 0.1 درصدی را تجربه كرده است كه برنج های وارداتی و داخلی درجه دو افت قیمت داشتند و تنها برنج داخلی درجه یك با افزیش 0.2 درصدی قیمت مواجه شد. متوسط قیمت برنج داخلی درجه یك در تهران 2933 بوده است.

در گروه حبوبات نیز بهای نخود و لوبیا قرمز اندكی افزایش یافت. قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

در هفته مورد بررسی بانك مركزی منتهی به 12 شهریور، قیمت میوه های تازه ركورد گرانی را شكست و 3.9 درصد افزایش یافت. در میادین زیر نظر شهرداری تهران سیب زرد تخم لبنان عرضه نمی‌شد و سیب گلاب و گلابی عرضه كمی داشت ولی بقیه اقلام میوه و سبزی تازه را كه تعدادی از آ ن ها از نظر كیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار می فروختند. میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می كردند كه در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب، هلو ، طالبی، خربزه و هندوانه نسبت به هفته قبل كاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه به ویژه پرتقال درجه یك و انجیر افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه بهای خیار و سیب زمینی افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه كاهش یافت.

در این هفته بهای گوشت گوسفند و گوشت مرغ افزایش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. بنابراین گزارش، متوسط قیمت گوشت گوسفندی با استخوان در شهر تهران به 17 هزار و 191 تومان، گوشت گار و گوساله بی استخوان 11 هزار و 73 تومان و گوشت مرغ 3200 تومان بوده است.

در هفته مورد بررسی، بهای چای خارجی و رو غن نباتی جامد اندكی افزایش ولی قیمت قند و شكر كاهش جزئی یافت. بهای روغن نباتی مایع ثابت بود...../تحلیل:عصرایران