اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4 عامل اصلی مرگ و میر در بین ایرانی ها


معاون بهداشتی وزیر بهداشت ۴ عامل اول مرگ ایرانیان را به ترتیب سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان و تصادفات رانندگی اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: بر اساس آ‌خرین آمار مطالعات سیمای مرگ در کشور سکته قلبی سالانه به مرگ 93 هزار ایرانی منجر می‌شود و اولین عامل مرگ و میر ایرانیان است.

وی گفت: بر اساس این مطالعه کشوری سکته مغزی با مرگ‌ آوری سالانه 43 هزار نفر دومین عامل مرگ ایرانیان است و بعد از آن سرطان با 30 هزار مرگ در جایگاه سوم و تصادفات رانندگی با 19 هزار مرگ در جایگاه چهارم قرار دارد.

وی ادامه داد: مطالعه سیمای مرگ با مطالعه بار بیماری ها متفاوت است و در مطالعه سیمای مرگ بیماریهای روانپزشکی جز 5 عامل اول نیستند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: مطالعه جدید سیمای مرگ ایرانیان نیز انجام شده و نتایج آن تا یکماه ‌آینده اعلام می شود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل اصلی مرگ و میر ایرانی ها


مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: 38.3 درصد از علل وفات در سال 92 مربوط به بیماریهای قلبی عروقی بوده است.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: 38.3 درصد از علل وفات در سال 92 مربوط به بیماریهای قلبی عروقی بوده است.

از سازمان ثبت احوال کشور، «علی اکبر محزون» با بیان اینکه تعداد 372 هزار و 897 رویداد وفات در سال 92 به ثبت رسیده، افزود: بیماریهای قلبی عروقی، سرطان و تومورها، بیماریهای دستگاه تنفسی و حوادث غیرعمدی چهار عامل اول در علت ثبت وفات در سال 92 بوده اند.

وی با بیان اینکه تعداد وفات ثبت شده در سال 92 نسبت به سال قبل از آن 1.5 درصد رشد داشته، ادامه داد: استان های تهران، اصفهان و فارس رکورددار ثبت فوت به علت بیماریهای قلبی عروقی بوده اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت افزود: سرطان و تومورها بیشترین سهم علل فوت در استان های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی، بیماریهای دستگاه تنفسی بیشترین سهم علل فوت را در استان های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و حوادث غیرعمدی بیشترین سهم علل فوت را در استان های فارس، خراسان رضوی و خوزستان داشته است.

محزون تصریح کرد، از کل اسناد فوت مربوطه، 95.9 درصد در مهلت قانونی (10روز پس از وقوع فوت) اعلام و به ثبت رسیده است.