اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

4کشته و 14مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس در کرمان



4کشته و 14مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس در کرمان

فرمانده پلیس راه کشور از کشته شدن چهار نفر و مجروح شدن 14 مسافر در حادثه واژگونی اتوبوس بین شهری در محور دیهوک کرمان خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ محمدرضا مهماندار اظهار داشت: صبح امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در کیلومتر 75 محور دیهوک کرمان به ماموران پلیس راه اطلاع داده شد. با حضور ماموران پلیس راه مشخص شد اتوبوس ولوو با 22 سرنشین و خدمه متعلق به شرکت سیر و سفر بندرعباس از سمت بندرعباس به سمت مشهد در حال حرکت بود که دچار واژگونی شده و روی سقف متوقف می شود.

وی ادامه داد: در این حادثه 4 نفر در صحنه تصادف کشته و 14 نفر نیز مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند. بررسی های کارشناسان پلیس راه نشان می داد این حادثه به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده بوده است.

فرمانده پلیس راه کشور تاکید کرد: بلافاصله دفترچه راننده متخلف باطل شده و این فرد دیگر نمی تواند در ناوگان حمل و نقل مسافربری عمومی فعالیت کند. ضمن اینکه تخلفات شرکت در کمیسیون ماده 12 مطرح شده و در صورت اثبات قصور با آنها برخورد می شود.

مهماندار با اعلام اینکه براساس تحقیقات انجام شده در پلیس راه یکی از عوامل مهم تصادف و واژگونی اتوبوس ها در جاده های لغزنده عدم آموزش رانندگان برای رانندگی در شرایط بارانی و لغزنده است تصریح کرد: هیچ راننده ای آموزش های لازم را برای کنترل وسیله نقلیه در شرایط لغزنده نمی بیند.

وی افزود: متاسفانه رانندگان اتوبوس در شرایط لغزنده جاده همانند شرایط عادی رانندگی می کنند. این درحالی است که همین رانندگان در شرایط برفی با احتیاط کامل در جاده ها تردد می کنند. متاسفانه یکی دیگر از علل وقوع تصادفات  ناوگان حمل و نقل مسافر در زمان بارش باران همین موضوع است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
واژگونی اتوبوس یاسوج - یزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واژگونی اتوبوس در کرمان ۳۹ نفر را روانه بیمارستان کرد



واژگونی اتوبوس در کرمان ۳۹ نفر را روانه بیمارستان کرد

صبح امروز اتوبوس ولوو که از شیراز راهی کرمان بود واژگون شد و 39 نفر را مصدوم و روانه بیمارستان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان،اتوبوسی صبح امروز چهارشنبه سوم مهر و در جاده بردسیر - کرمان دچار حادثه شد.

این حادثه در محور بردسیر به کرمان حدود دو کیلومتری شهر باغین و در ساعت 5 بامداد اتفاق افتاد و در پی این حادثه اورژانس 115 کرمان با اعزام 6 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به امداد مصدومان حادثه پرداخت ، تمام حادثه دیدگان پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان شهید باهنر شهر کرمان منتقل شدند.  این حادثه تلفات جانی در بر نداشت./فارس