اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

320 تروریست داعشی وارد انگلیس شدند



اخبار,اخباربین الملل, گروه تروریستی داعش

700 انگلیسی تبار افراطی از ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در فهرست دستگاه اطلاعاتی انگلیس «ام.آی 6» به عنوان «خطرناک» ثبت شده اند.

منابع انگلیسی خبر داده اند که بیش از 300 تروریست «خطرناک» پس از جنگ در صفوف گروه تروریستی داعش به انگلیس بازگشته اند؛ امری که نگرانی های امنیتی مسئولان انگلیسی را در حالی تشدید کرده است که آمارهای رسمی تعداد انگلیسی تبارهای حاضر در صفوف تروریست های داعش را بیش از دو هزار نفر برآورد می کنند.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه دیلی تلگراف انگلستان، بازگشت صدها تروریست فعال در سوریه و عراق که برای داعش جنگیده اند اکنون مقام های انگلیسی را به شدت نگران کرده است و ضریب تهدیدهای امنیتی در این کشور بالا رفته است.

«رابرت میندیک» و «اندرو گیلیان» خبرنگاران این روزنامه که گزارش بازگشت تروریست ها به انگلیس را تهیه کرده اند می نویسند: 700 انگلیسی تبار افراطی از ملحق شدگان به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در فهرست دستگاه اطلاعاتی انگلیس «ام.آی 6» به عنوان «خطرناک» ثبت شده اند.

این روزنامه می افزاید: اکنون 320 تن از این تروریست های خطرناک به انگلیس بازگشته اند و نام آنها با عنوان «اشخاص نگران کننده» به ثبت رسیده است.

این گزارش تصریح می کند: اطلاعات جدید نشان دهنده چالش ها و دشواری هایی است که قرار است دستگاه امنیتی انگلیس را در مقابله با تروریسم و افراط گرایی به خود مشغول کند.

دلهره ها در مقامات انگلیسی بعد از آن شدت گرفت که مشخص شد تروریست سنگدلی که سر قربانیان داعش را در کمال خونسردی از تن جدا می کند موسوم به «جان جهادی» یک انگلیسی است؛ کسی که پیش از این با لهجه لندنی خود اروپایی ها به ویژه مسئولان انگلیسی را به تامل واداشت.

انگلیس در صدر کشورهای اروپایی مخالف اسد و حامی تروریسم براندازانه مخالفان بشار اسد در سوریه بود؛ کشوری که از هیچ کمکی به تروریست های سوریه ای با هدف سرنگون کردن نظام سوریه دریغ نکرد و اکنون خود را در معرض خطر تروریست های دست پروده لندن می بیند.

تزریق تروریست ها به بدنه داعش در سه ماهه میلادی اخیر افزایش نگران کننده ای را نشان می دهد؛ فرانسه در اروپا، تونس در آفریقا و عربستان سعودی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رکورددار صدور تروریسم به عراق و سوریه در قالب اعضای گروه تروریستی داعش هستند؛ گروهی که از حدود 80 کشور، تروریست ها را مانند اسفنجی به خود جذب کرده و به تهدیدی برای امنیت جهان تبدیل شده است.

پیشتر نیز روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار مطلبی با اشاره به پیشرفت تدریجی داعش در لیبی نوشت این گروه بر دروازه های اروپا ایستاده است.

نویسنده با اشاره به سر بریدن ۲۱ مسیحی در سواحل مدیترانه توسط داعش، نوشت: هدف از اعدام بیست و یک مسیحی مصری بدست داعش در ساحل مدیترانه در لیبی ابلاغ این پیام روشن به اروپا بود که این گروه در حال توسعه قلمرو جغرافیایی خود است و به نزدیکی غرب رسیده است.

می توان گفت که فرانسه اولین قربانی حمایت غربی ها از تروریسم بود که اوایل دی ماه گذشته هدف زنجیره ای از حملات تروریستی در چند شهر آن از جمله پاریس پایتخت این کشور قرار گرفت.

گفته می شود فرانسه بیشترین سهم را در کشورهای اروپایی از تامین نیروی انسانی تروریست های فعال در سوریه و عراق دارد تروریست هایی که حالا بعد از بازگشت از سوریه و عراق به کابوسی برای مقام های فرانسوی بدل شده اند.

انگلیس نیز در ماه های اخیر رشد فزاینده ای از تروریست های پیوسته به داعش را به خود اختصاص داده است و آمار رسمی اعلامی از سوی مجلس عوام می گوید حدود دو هزار انگلیسی به داعش پیوسته اند.

اواخر سال 2011 در همان ماه های اولیه ناآرامی های سوریه؛ زمانی که هنوز تروریسم عریان کنونی وارد ادبیات پوشش و تحلیل تحولات سوریه نشده بود و رسانه های غربی و عربی از اصطلاح انقلاب برای توصیف رخدادهای سوریه استفاده می کردند، بشار اسد رییس جمهور سوریه هشدار داده بود که تروریسم تزریقی به کشورش دیر یا زود خود را به دروازه های غرب به وی‍ژه اروپا خواهد کوبید.

بشار اسد رییس جمهور سوریه روز 12 تیرماه 1391 در گفتگویی با شبکه راشا تودی روسیه به اروپایی ها درباره تبعات دنباله روی از سیاست های آمریکا و همچنین خطر سرایت ناامنی به کشورهای حامی تروریسم در سوریه هشدار داده بود.

رییس جمهور سوریه در آن مصاحبه تصریح کرد که «کشورهایی که آشوب را در سوریه رواج می دهند از این پدیده رنج خواهند برد.»

وی با اشاره به انقلاب های عربی گفت: برای سران این دولت ها(آشوب سازان) واضح شده است که این بهار عربی نیست بلکه آشوب است و همانگونه که پیشتر گفتم اگر به انتشار ناامنی در سوریه اقدام کنید از آن در رنج خواهید افتاد ...آنها(سران دولت های مذکور) این موضوع را خوب می فهمند.

اواخر سال 2011 در همان ماه های اولیه ناآرامی های سوریه؛ زمانی که هنوز تروریسم عریان کنونی وارد ادبیات پوشش و تحلیل تحولات سوریه نشده بود و رسانه های غربی و عربی از اصطلاح انقلاب برای توصیف رخدادهای سوریه استفاده می کردند، بشار اسد رییس جمهور سوریه هشدار داده بود که تروریسم تزریقی به کشورش دیر یا زود خود را به دروازه های غرب به وی‍ژه اروپا خواهد کوبید.
 
اسد افزود: غرب به جز خشونت از چیز دیگری سخن نمی گوید، آنهم خشونت دولتی. غرب از تروریست ها هیچ سخنی بر زبان نمی آورد. دمشق اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد عناصری از مخالفان در کوزوو روش های مداخله نظامی را آموزش می بینند و برای دخالت ناتو آماده می شوند... ما از صحت این اطلاعات اطمینان داریم.

اکنون ظاهرا قرار است مقام های لندن نشین در همان تله ای بیفتند که پیشتر بر سر راه نظام های سوریه و عراق برای تضعیف اضلاع جبهه مقاومت کار گذاشته بودند. با این حال هنوز مشخص نیست افزایش محسوس تهدیدهای خودساخته برخی کشورهای غربی به تغییر سیاست های آنان در قبال خاورمیانه و به شکل خاص سوریه و عراق و همچنین حمایت از مبارزه واقعی طرف های درگیر در تقابل با تروریسم تکفیری منجر می شود یا خیر؟


   اخبار بین الملل -  جام جم


ویدیو مرتبط :
ترکیدن تروریست های داعشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش از ریخت‌وپاش‌های تمام‌نشدنی در لیگ برتر انگلیس / رکورد ۸۰۰ میلیون یورویی برای تازه‌وارد‌ها



 
 اخبار ورزشی - گزارش از ریخت‌وپاش‌های تمام‌نشدنی در لیگ برتر انگلیس
رکورد ۸۰۰ میلیون یورویی برای تازه‌وارد‌ها/ با این بیگانه‌ها خبری از «تک شیر»‌ هم نیست

در شرایطی که انگلیس در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ و قهرمانی اروپا در عمل حرفی برای گفتن ندارد، تیم‌های آن پیوسته ارقام سنگینی صرف تازه‌وارد‌ها می‌کنند و امسال حتی با ۸۰۰ میلیون یورو، رکورد تازه‌ای را خلق کرده‌اند.

به گزارش فارس، در یکی،‌ دو دهه اخیر بزرگ‌ترین معضل فوتبال ملی انگلیس، به عنوان یکی از دو زادگاه‌ اصلی این رشته ورزشی محبوب جهان، همواره «نبود ستاره‌های توانمند» به تعداد کافی بوده است. در تیم‌های مختلف «سه‌شیر» (انگلیس) مربیان زیادی طی این سال‌ها آمده‌ اما به خاطر نبود ستاره کافی «دست خالی» رفته‌اند.

این مربیان در لیگی به نام «پرمیر لیگ»‌ یا « لیگ برتر» به علت تراکم و افزایش بازیکنان ممتاز خارجی در تیم‌های خودی، همواره با کمبود بازیکن برای تیم ملی به خاطر «عدم پرورش و مجال خودنمایی ستارگان داخلی»‌مواجه شده‌اند.

در همین مسابقات اخیر جام جهانی که در برزیل برگزار شد، انگلیس به سبب «یکه‌تازی تیم‌‌های باشگاهی» در شکار روز افزون بازیکنان خارجی،‌ تیمی بود که در همان مرحله گروهی از دور مسابقات حذف شد. «سه شیری» که به علت نداشتن کافی نیروی انسانی، به صورت اسمی «شیر» بود اما هیچ «قدرت و غرشی»‌ در حد آوازه و لقبش نداشت.

بعد از آن مسابقات بود که یکبار دیگر کارشناسان فوتبال جزیره حرف‌های هشداردهنده سالیان اخیر را تکرار کردند و گفتند منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و ... به ظاهر «انگلیسی» بوده اما در عمل به تیم‌های منتخب جهان به دلیل حضور بسیار پرشمار خارجی‌ها، تبدیل شده و به همین دلیل لطمه به بنیان تیم ملی زده‌اند.

*هشداری که مورد بی‌توجهی قرارگرفت
با توجه به تجربه تلخ و مجددی که انگلیسی‌ها به تازگی در سطح ملی به دست آورده‌اند، به نظر می‌رسد در رده باشگاهی به هیچ‌وجه به هشدار‌‌های داده شده ‌توجهی نشده است.

زیرا اکنون در فاصله 6 روز تا اتمام پنجره تابستانی نقل و انتقالات خبر می‌رسد که تیم‌های جزیره از خرید بازیکن اسمی و خارجی که چشم‌پوشی نکرده‌اند هیچ، تازه نسبت به ادوار گذشته بیشتر هم «دست به جیب شده»‌و پول خرج کرده‌اند. تا جایی که در  مرز 800 میلیون یورو حضور یافته‌اند.

در واقع بالاترین میزان هزینه‌ای که تیم‌های لیگ برتری تا قبل از خلق این رکورد برای جذب تازه‌وارد‌‌ها -که اساسا لژیونر هستند- مربوط به تابستان گذشته بوده که 760 میلیون یورو بابت بازیکنان جدید خرج کردند.

اما امسال با رفتن به سراغ الیاکوم مانگالا (منچسترسیتی – 40 میلیون یورو)، دیگو کاستا(چلسی- 38 میلیون یورو)، آلکسی سانچس (آرسنال ، 37.7 میلیون یورو) و ... هزینه برای تازه‌واردهای خارجی در کنار معدود تازه‌وارد‌های داخلی کردند تا رکورد فوق بوجود آید.

*گران‌ترین تاز‌ه واردهای لیگ برتر
در کنار توضیحاتی که عنوان شد، در این فرصت بد نیست به نکاتی در حواشی «ولخرجی‌های تیم‌های انگلیسی» نیز انداخته شود تا مشخص شود در چنین «ماجراجویی»‌و «رقابت فشرده» برای انجام خریدهای گران و پرشمار، باز «ولخرج‌ترین» تیم کدام بوده است.

در این زمینه آمار و ارقام می‌گویند لیورپول بیشترین هزینه را متقبل شده است. تیم سرخ‌پوش 151 میلیون یورو بابت تازه‌وارد‌هایش پرداخت کرده است. همین دیروز آنفیلدی‌ها 20 میلیون ناقابل بابت مهاجم همیشه پرحاشیه فوتبال ایتالیا یعنی ماریو بالوتلی پرداختند.

در رده دوم تیم‌های پرهزینه،‌منچستریونایتد و چلسی جای گرفته‌اند. هریک از این دو، 93.5 میلیون یورو ناقابل صرف خرید بازیکن کردند.

البته با اخباری که در مورد قطعی شدن انتقال دی‌ماریا از رئال مادرید به اولدترافورد به گوش می‌رسد، به نظر می‌آید یونایتد‌ها بازهم هزینه کنند و البته در جایگاه دوم از چلسی جلو بزنند.

حال در نظر بگیرید اگر درخواست و مطالبه 80 میلیون یورویی رئالی‌ها بابت دی‌ماریا توسط یونایتد تحقق یابد، رکورد 800 میلیون یورویی خلق شده همین امسال، باز شکسته می‌شود و به حدود 900 میلیون یورو خواهد رسید.
 

اخبار,اخبارورزشی, فوتبال انگلیس

 

اخبار,اخبارورزشی, فوتبال انگلیس


*10 نقل و انتقال گران تابستان جاری لیگ برتر
1- الیاکوم مانگالا ، فرانسوی، از پورتو به من‌سیتی ، 40 میلیون یورو

2- دیگو کاستا، اسپانیایی،‌از اتلتیکومادرید به چلسی ، 38 میلیون یورو

3- آلکسی سانچس، شیلیایی،‌از بارسلونا به آرسنال ، 37.80 میلیون یورو

4-لوک شاو، انگلیسی، از ساوت‌هامپتون به منچستریونایتد، 37.5 میلیون یورو

5-آندر هررا، اسپانیایی، از اتلیتک بیلبائو به منچستریونایتد، 36 میلیون یورو

6-روملو لوکاکاو، بلژیکی، از چلسی به اورتون، 35.36 میلیون یورو

7- سسک فابرگاس، اسپانیایی، از بارسلونا به چلسی 33 میلیون یورو

8- آدام لالانا ، انگلیسی، از ساوت‌همپتون به لیورپول ، 31 میلیون یورو

9-دژان لوورن، کروات، از ساوت‌همپتون به لیورپول ، 25.30 میلیون یورو

10- لازار مارکوویچ، صربستانی ، از بنفیکا پرتغال به لیورپول انگلیس، 25 میلیون یورو

از 10 خرید گران‌قیمت لیگ برتر همچنان‌که مشخص است، تنها 2 بازیکن انگلیسی بوده و بقیه خارجی هستند که همین امر، نشان می‌دهد چطور همه ساله شمار خارجی‌های لیگ جزیره افزایش می‌یابد و جا برای پرورش استعداد‌های بومی، محدود و محدودتر می‌شود.


 اخبار ورزشی - فارس