اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

300‌شلاق به یک‌زن در عربستان به این‌دلیل!



اخبار حوادث - ‌300 شلاق به یک‌زن در عربستان به این‌دلیل!

قاضی یکی از دادگاه های عربستان سعودی،‌ یک زن عربستانی بنام "سوسن سلیم" را به اتهام حضور در دادگاه بدون یکی از افراد محرم، به 300 ضربه شلاق و یک سال و نیم حبس محکوم کرد.

در پی انتشار خبر صدور چنین حکمی علیه این زن عربستانی،‌ فورا خبر آن در رسانه‌های سعودی و فضای مجازی این کشور منتشر شد و موجی از اعتراض افکار عمومی سعودی را به دنبال داشت. منتقدان این حکم، تصمیم این قاضی عربستانی را "ضد زنانه"، "ن‍ژاد پرستانه" و بر اساس سیستم فکری "ولایت بی چون و چرای مردان بر زنان" توصیف کردند.

در همین راستا تعدادی از مؤسسات حقوق بشری که در زمینه دفاع از حقوق بشر در عربستان سعودی فعالیت می کنند،‌ با انتشار بیانیه های جداگانه ای، صدور این حکم را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواستار آزادی فوری "سوسن سلیم" و ابطال صادر شده در حق او شدند. در همین حال خانم "نادیه خلیفه" پژوهشگر مسائل زنان در دفتر سازمان بین الملل "هیومن رایت وولچ" طی گفتگویی با شبکه خبری CNN گفت: ما حکومت سعودی را به بازنگری در حکم صادر شده در حق این زن هستیم. او باید هرچه سریع تر آزاد شود زیرا خلافی مرتکب نشده است.

لازم به ذکر است، پرونده "سوسن سلیم" که یک عربستانی سودانی تبار است، اولین بار در سال 2004 میلادی تشکیل شد اما در طول چند سال گذشته به دلایل مختلفی جلسات دادگاه وی یا تشکیل نمی شد و یا در زمان هایی که تشکیل می شد به دلایل گوناگونی به زمان دیگری موکول گردیده بود تا اینکه اخیرا حکم علیه وی صادر شد.

 

ناگفته نماند "سوسن سلیم" چندی پیش نامه ای خطاب به "ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود"‌ پادشاه سعودی منتشر کرد خواستار رسیدگی فوری به پرونده او شد. او در نامه خود رسما بی گناهی خود را اعلام کرده بود.

اخبار حوادث - شیعه آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
۲۵ ضربه شلاق به دلیل ترک نماز جمعه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان: 300 ایرانی دلیل وقوع حادثه منا!


روزنامه «الشرق‌الاوسط» نوشت: یکی از مقام‌های سازمان حج عربستان مدعی شد: حدود 300 زائر ایرانی برخلاف آموزش‌های داده شده عمل کردند و در جهت خلاف مسیر دیگر زائران به حرکت درآمدند. این اقدام ناهماهنگ حاجیان ایرانی موجب برخورد ناگهانی و ایجاد ازدحام در خیابان 204 مشعر منا شد.

خبرگزاری آنا: منابع رسمی عربستان امروز شنبه اعلام کردند تحقیقات درباره علت ایجاد ازدحام در مراسم حج که به کشته شدن 717 زائر و زخمی شدن بیش از 800 نفر دیگر منجر شد، همچنان ادامه دارد.

روزنامه «الشرق‌الاوسط» نوشت: یکی از مقام‌های سازمان حج عربستان مدعی شد: حدود 300 زائر ایرانی برخلاف آموزش‌های داده شده عمل کردند و در جهت خلاف مسیر دیگر زائران به حرکت درآمدند. این اقدام ناهماهنگ حاجیان ایرانی موجب برخورد ناگهانی و ایجاد ازدحام در خیابان 204 مشعر منا شد.

به‌ ادعای این مسئول، این مجموعه 300 نفری بامداد پنج‌شنبه مستقیم از مشعرالحرام برای «رمی جمرات» حرکت کردند، در صورتی‌که طبق آموزش‌های داده‌شده این افراد می‌بایست در چادرهایشان توقف می‌کردند تا زمان حرکت آن‌ها از مسئولان ذی‌ربط اعلام می‌شد ولی آن‌ها برخلاف دستورهای ارائه‌شده عمل کردند و در جهت مخالف حرکت دیگر زائران قرار گرفتند.

این مسئول افزود: هنگامی‌که ازدحام ایجاد شد، این مجموعه 300 نفری در مسیر حرکت ده‌ها هزار حاجی توقف کردند و این توقف به افزایش ازدحام منجر شد.