اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

30 کشور دنیا در جام‎جهانی کشتی پهلوانی


سرپرست هیئت باستانی و زورخانه‎ای لرستان از اعلام آمادگی 30 کشور برای حضور در جام‎جهانی کشتی پهلوانی خبر داد.

ایسنا: سرپرست هیئت باستانی و زورخانه‎ای لرستان از اعلام آمادگی 30 کشور برای حضور در جام‎جهانی کشتی پهلوانی خبر داد.

با اعلام این خبر افزود: امروز با آقای علی دولتشاهی عضو لرستانی هیئت رئیسه فدراسیون جهانی صحبت ‎کردم که این خبر را به من داد و این نشان‎دهنده سطح بالای پیکارهاست.

وی با اشاره به این‎که هزینه مسابقات را پهلوان دولتشاهی تقبل کرده، افزود: خوشبختانه برنامه‎ریزی‎های لازم را انجام داده‎ایم و مشکلی در خصوص میزبانی نداریم. اداره کل ورزش و جوانان استان هم همکاری مطلوبی با هیئت باستانی دارد.

سهیلی در مورد حضور برادران مردانی در این رقابتها نیز اظهار کرد: اشکان مردانی که در پیکارهای انتخابی ایران چهارم و به تیم‎ملی دعوت شده است. به آرش و امین مردانی که پهلوان ایران و جهان هستند هم یک سهمیه اختصاص داده شده که یکی از آنها در جام‎جهانی شرکت می‎کند.

سرپرست هیئت باستانی و زورخانه‎ای لرستان، یادآور شد: قرار است در روزهای آینده مسئولان فدراسیون‎های باستانی ایران و جهان به لرستان سفر کنند تا از امکانات استان بازدید کنند.

جام جهانی کشتی پهلوانی، 9 و 10 آبان ماه سال‎جاری در لرستان برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
کشتی پهلوانی قهرمانی کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان جام جهانی شد



 

 


کشتی فرنگی

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی برابر تیم ملی کشتی روسیه در فینال جام جهانی، برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد تا روند موفقیت‌های کشتی فرنگی کشورمان ادامه داشته باشد.

به گزارش مهر، در دیدار فینال جام جهانی کشتی فرنگی  که یکشنبه شب بین تیمهای ایران و روسیه در شهر مینسک برگزار شد کشتی گیران ایران با شکست مقتدرانه  قهرمانان جهان و المپیک بار دیگر توانمندیهای خود را به رخ جهانیان کشیدند و با شکست 4 بر 3 تیم روسیه برای دومین سال پیاپی و اینبار در بلاروس قهرمان این رقابتها شد.

در مهمترین  دیدارها در وزن 55 کیلوگرم محسن حاجی پور، نظیر مانکی یف قهرمان المپیک را با انجام باراندازهای بی نقص در سه تایم شکست داد و شایستگی خود را نشان داد.

در وزن 66 کیلوگرم داوران با ناداوری در تایم دوم یک اخطار به سعید عبدولی دادند و یک امتیاز به آمباکو واچادزه نامدار که از نظر نفس کم آورده بود، هدیه کردند، اما جوان خوزستانی کشتی ایران با دلاوری قهرمان جهان را در سه تایم مغلوب کرد.

در کشتی وزن 84 کیلوگرم داوران تا جایی که توانستند از گوگایف روس حمایت کردند. در دیدار وزن 120 کیلوگرم نیز در حالی بشیرباباجانزاده سراسر حمله می کرد اما داوران در طول مبارزه به حریف روس اخطار ندادند اما جوان شایسته مازندرانی با شکست حریف روس قهرمانی کشتی ایران را رقم زد. در این دیدار روسها که از حمایت حاضران در سالن مسابقات برخوردار بودند و انگار در کشور خود به مسابقه می دادند، با حربه ضد کشتی نیز نتوانستند سد راه فرنگی کاران قدرتمند ایران اسلامی شوند.

نتایج دیدارهای انفرادی این مسابقه به شرح زیر است:

55 کیلوگرم:

محسن حاجی پور – نظیر مانکی یف - قهرمان المپیک 2008 پکن (صفر بریک - یک بر صفر- 7 بر صفر- برنده ایران)

60 کیلوگرم:

امید نوروزی – اصلان عبدولین ( صفر بر 2 – یک برصفر – یک برصفر - برنده ایران)

66 کیلوگرم:

سعید عبدولی – آمباکو واچادزه - قهرمان جهان 2011 مسکو( یک برصفر- صفربریک – 3 بر صفر- برنده ایران)

74 کیلوگرم:

فرشاد علیزاده – امیل شرف الدینوف - دارنده مدال برنز جهان(صفر بریک – 2 بر صفر – صفربر3 - برنده روسیه)

84 کیلوگرم:

طالب نعمت پور- آلن خوگایف - قهرمان جوانان جهان( صفر بر 2 -  یک بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

96 کیلوگرم:

بابک قربانی – رستم توتروف (صفر بر یک – 3 بر صفر – صفر بریک - برنده روسیه)

120 کیلوگرم:

بشیرباباجان زاده – ایوب سوخرودی ( یک بر صفر – یک بر صفر  - برنده ایران)

تیمهای بلاروس، ترکیه، ارمنستان و کره جنوبی به ترتیب با شکست آذربایجان، قزاقستان، کوبا و بلغارستان به مقام سوم،  پنجم، هفتم و نهم این رقابتها دست یافتند.

تیم ایران روز شنبه در مرحله مقدماتی تیمهای کره جنوبی، ترکیه و بلاروس را با نتیجه 6 بر یک و کوبا را با نتیجه 7 بر صفر شکست داده بود. تیم ملی کشتی فرنگی ایران سال گذشته برای نخستین بار در ارمنستان قهرمان جام جهانی شده بود..../تحلیل:عصرایران