اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

30 سال حبس عاقبت غول جواهرسازی دنیا


ینگرید لدرهاس-اکون، 46 ساله، نایب رئیس سابق تیفانی به جرم دزدی 1.3 میلیون دلاری جواهرات، روز سه شنبه در منزلش در دارین کانکتیکات، توسط مأموران اف بی آی دستگیر شد.

 
 
 
 
 صبح بخیر: اینگرید لدرهاس-اکون، 46 ساله، نایب رئیس سابق تیفانی به جرم دزدی 1.3 میلیون دلاری جواهرات، روز سه شنبه در منزلش در دارین کانکتیکات، توسط مأموران اف بی آی دستگیر شد.

به گزارش صبح بخیر، لدرهاس قبلاً رئیس بازرگانی و توسعه محصولات این برند جواهرات بود. او اکنون متهم به سرقت 164 قطعه جواهرات از جمله دستبندهای الماس، گوشواره های الماس و پلاتین و طلا، انگشترهای الماس و پلاتین و گردنبندهای الماس است.

30 سال حبس عاقبت غول جواهرسازی دنیا

اگر لدرهاس مجرم شناخته شود به بیش از 20 سال زندان محکوم می شود. مسئولین ادعا کرده اند که او پس از ترک کمپانی تیفانی در ماه فوریه، 164 آیتم را خارج کرده و تابحال برنگردانده است.

لدرهاس در اظهارات خود در مورد جواهرات گمشده ادعا کرد که بعضی از آنها را در شرکت جا گذاشته و بعضی از آنها گمشده یا از بین رفته اند.

ولی تحقیقات نشان داد که او این آیتم ها را به یک دلال بین المللی ناشناخته به قیمت 1.3 میلیون دلار فروخته است.

صورتحساب های بانکی او نشان می دهند که از ماه ژانویه 2011، این دلال 75 چک به مبلغ 47.400 دلار برای او یا شوهرش نوشته است.

30 سال حبس عاقبت غول جواهرسازی دنیا

مسئولین می گویند که فاکتورهای فروش با امضای لدرهاس را پیدا کرده اند ولی او می گوید این فاکتورها مربوط به اموال شخصی او هستند.

ظاهراً او این آیتم ها را با قیمت کمتر از 10000 دلار خارج می کرده تا شناسایی نشود، زیرا این شرکت همه آیتم های بالاتر از 25 هزار دلار را روزانه چک می کند.

او تا ماه مارس نایب رئیس تیفانی بود و بعد از 22 سال کار کردن برای این شرکت بخاطر تعدیل نیرو کنار گذاشته شد.


ویدیو مرتبط :
آموزش جواهرسازی|جواهرسازی|طلا و جواهرسازی با دست (طراحی جواهرات با نرم افزار)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

30 سال حبس برای دزدان خشن



30 سال حبس برای دزدان خشن

پنج عضو یك باند كه با بی‌هوش كردن رانندگان و انتقال آنها به خانه‌ای در جنوب شهر مشهد اموالشان را می‌دزدیدند، در شعبه 136 مجتمع قضایی قدوسی مشهد محاكمه و به بیش از 30 سال حبس و رد مال محكوم شدند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده چندی پیش در پی شكایت مردی علیه یك زن به اتهام سرقت اموالش در دستور كار پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

شاكی گفت: روز حادثه زن جوانی به عنوان مسافر سوار خودرویم شد. در میانه راه او با ادعای این كه بیماری قلبی دارد و باید حتما قرص‌هایش را بخورد، از من خواست مقابل یك مغازه توقف كنم.

وی اضافه كرد: زن جوان از خودرو پیاده شد و به مغازه رفت و دقایقی بعد بازگشت. او به من نوشیدنی تعارف كرد كه با خوردن آن بی‌هوش شدم و ساعتی بعد در حالی به‌هوش آمدم كه خبری از زن مسافر، خودرو و اموالم نبود.

با تشكیل پرونده‌ای، چهره‌نگاری رایانه‌ای از زن مسافر انجام و جستجوی ماموران برای دستگیری او آغاز شد.

در ادامه تحقیقات، افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند.

با بررسی این پرونده‌ها معلوم شد تصاویر رایانه‌ای از زن سارق با یكدیگر مشابهت دارد.

 

مرد سالخورده در دام سارقان اسیر بود

جستجو‌ها ادامه داشت تا این كه مرد سالخورده‌ای با حضور در پلیس آگاهی، از یك زن و چهار مرد به اتهام سرقت اموالش شكایت كرد.

شاكی كه او هم به همان شیوه با خوردن آبمیوه مسموم بدحال شده بود، گفت: همان موقع چهار مرد از خودروی سواری پیاده شده و به سمتم آمدند. آنها مرا كتك زده و سوار خودرویشان كردند.

شاكی یادآور شد: وقتی به خود آمدم، درون خانه‌ای در جنوب شهر بودم و چند مرد بالای سرم ایستاده بودند. آنها پول‌هایم را برداشته بودند و اوراق و مداركم را كه ارزش میلیاردی داشت، مقابل چشمانم آتش زدند. دزدان دوباره مرا كتك زده و با انتقال به خارج از شهر، مرا از خودروی در حال حركت به بیرون انداخته و متواری شدند. همان موقع یك راننده عبوری مرا نجات داد. دزدان علاوه بر اموالم، خودرویم را نیز دزدیده‌اند.

 

دستگیری زن سارق

با اطلاعات به‌دست آمده از این مرد معلوم شد، ردپای زن مسافر در سرقت اموال او نیز وجود دارد.

جستجو‌ها ادامه داشت تا این كه ماموران، خودروی این شاكی و چند نفر دیگر از شاكیان را كه برخی قطعات آن سرقت و در خارج از شهر رها شده بود، كشف و ضبط كردند. به این ترتیب تحقیقات ادامه یافت تا این كه ماموران ابتدا مخفیگاه زن جوان را در یكی از محله‌های جنوبی شهر شناسایی و او را دستگیر كردند.

متهم جوان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف كرد كه به عنوان مسافر سوار خودروی عبوری می‌شده و با تعارف آبمیوه مسموم، آنها را بی‌هوش می‌كرده و همدستانش كه با یك خودروی سواری در تعقیب او بودند، رانندگان را به خانه‌ای در جنوب شهر منتقل و پس از سرقت اموال و مدارك، آنها را رها می‌كردند. ساعتی بعد نیز پس از سرقت قطعات خودرو‌های مسروقه، آنها را در حومه شهر رها می‌كردند.

در پی اعتراف این زن، چهار همدست او نیز تحت تعقیب قرار گرفته و یكی پس از دیگری دستگیر شدند.

این متهمان نیز در مواجهه حضوری با زن جوان، گفته‌های او را تایید كردند.

 

محاكمه متهمان

با اعتراف این باند پنج نفره، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. پرونده متهمان با صدور كیفرخواست به شعبه 136 مجتمع قضایی قدوسی مشهد ارسال شد و متهمان چند روز پیش محاكمه شدند. آنها جرایم خود را پذیرفتند و با تجدید قرار قانونی روانه زندان شدند.

قاضی دادگاه پس از بررسی پرونده و آخرین دفاع متهمان در دادگاه، دو نفر از آنها را به اتهام سرقت مقرون به آزار هر كدام به تحمل ده سال حبس و دو عضو دیگر باند را نیز هر كدام به تحمل پنج سال حبس و دیگری را به حبس و شلاق و همگی متهمان را به رد مال محكوم كرد./جام جم آنلاین