اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3.5 روز تاخیر در پرواز تهران – استانبول!


سرانجام پرواز 6371 هواپیمایی تابان تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا بعضی از مسافران این هواپیما پس از سه روز و شش ساعت انتظار به سمت مقصد حرکت کنند.

خبرگزاری ایسنا: سرانجام پرواز 6371 هواپیمایی تابان تهران را به مقصد استانبول ترک کرد تا بعضی از مسافران این هواپیما پس از سه روز و شش ساعت انتظار به سمت مقصد حرکت کنند.

 این پرواز که بنا بوده ساعت 7 صبح امروز انجام شود، در حالی با تاخیر چندین ساعته روبه‌رو شد که تعدادی از مسافران این هواپیما مربوط به پروازی هستند که سه روز قبل در همین مسیر انجام آن کنسل شد.

شرکت تابان پس از کنسل کردن بلیت هواپیمایی این مسافران زمان جدیدی را برای پرواز به مقصد ارائه کرد تا مسافرانی که هنوز قصد حرکت از تهران به استانبول را دارند از این پرواز استفاده کنند، اما با وجود برنامه‌ریزی‌های ارائه شده از سوی این شرکت باز هم پرواز مسافران با تاخیر چندین ساعتی روبه‌رو شد که پس از گذشت نزدیک به شش ساعت از زمان ابتدایی اعلام شده ساعت 13 و بیست و دو دقیقه تهران را ترک کرد.

یکی از مسافران این پرواز دقایقی قبل از پرواز با بیان این‌که مسافران پرواز 6371 از ساعت چهار صبح امروز در فرودگاه هستند، اظهار کرد: در برنامه ارائه شده پروازی از سوی شرکت تابان ساعت 7 صبح زمان قطعی پرواز هواپیما اعلام شده اما هنوز و با گذشت شش ساعت مسافران تنها در سالن انتظار نشستند و شرکت یا نمایندگان آن در فرودگاه توضیح خاصی در رابطه با علت این تاخیر ارائه نکردند.

وی اضافه کرد: قطعا علت اصلی این تاخیر چیزی جدای از مسائل آب و هوایی است زیرا در طول چند ساعت انتظار مسافران پرواز چند شرکت هواپیمایی دیگر به مقصد استانبول حرکت کرده اند.

علت اصلی تاخیر در دست پیگیری

از سوی دیگر، مدیر روابط عمومی شرکت تابان با عذر خواهی از تاخیر پیش آمده در پرواز 6371، از پیگیری دلیل اصلی این تاخیر در کمیته فنی این ایرلاین خبر داد.

جعفر زاده در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسولان شرکت هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده پرواز شد و مسافران دقایقی پیش تهران را ترک کردند. تابان رسما بابت این تاخیر از مسافران عذرخواهی کرده و علت اصلی این تاخیر را در آینده‌ای نزدیک مشخص می‌کند.


ویدیو مرتبط :
سردرگمی و عصبانیت مسافران به خاطر تاخیر پرواز تهران به ارومیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاخیر 14 ساعته در پرواز تهران - استانبول


هواپیمای پرواز تهران به استانبول که مربوط به شرکت هواپیمایی تابان می شد بعداز ۱۴ساعت تاخیر بالاخره پرواز کرد.

خبرآنلاین: هواپیمای پرواز تهران به استانبول که مربوط به شرکت هواپیمایی تابان می شد بعداز ۱۴ساعت تاخیر بالاخره پرواز کرد.

مسافران پرواز hh6371 هواپیمایی ماهان که روی بلیط هایشان ساعت ۲۳:۵ساعت پرواز قید شده بود دقایقی قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شدند اما در ابتدا با تاخیری ۲ساعت و نیمه مواجه شدند. مسافران به امید اینکه پرواز بعد از ۲ساعت انجام خواهد گرفت و به سمت استانبول حرکت خواهند کرد در فرودگاه به انتظار می نشینند. اما هواپیما ساعت ۱:۳۰هم به پرواز در نمی آید تا ساعت بعدی پرواز ساعت ۷در نظر گرفته شود.

پرواز ساعت ۷نیز به تاخیر افتاده و به ساعت ۱۰منتقل می شود. تا به اینجا ۱۲ساعت انتظار در فضای فرودگاه به جای سفر استانبول نصیب مسافران این پرواز شده بود. مسافران که از عقب افتادن های متعدد پرواز کلافه شده بودند باز به آنها اعلام شد که پرواز با یک ساعت و نیم تاخیر یعنی ساعت ۱۱.۳۰انجام می شود.

یکی از مسافران که بعد از تحمل ساعت های انتظار در فرودگاه عطای سفر را به لقای آن بخشید در مورد این انتظار می گوید: شب گذشته دو پرواز تهران به استانبول وجود داشت. علاوه بر پرواز ما که ساعت ۲۳:۰۵ باید بلند می شد مسافران پرواز دیگری نیز که ساعت بلند شدن آن ۲:۳۰بود در فرودگاه حضور داشتند. که به دلیل کنسل شدن پرواز آنها عده ای از آنها هم به صف انتظار ما پیوستند. در مجموع ۲۴۰نفر مسافر وجود داشتند. که در آخر با توجه به هواپیمایی که برای ما در نظر گرفتند اعلام کردند ۴۰مسافر اضافه است. ما هم که از وضعیت انتظار در فرودگاه واقعا خسته شده بودیم و یک شب را در آنجا سپری کرده بودیم پول خود را از تور پس گرفته و به خانه برگشتیم. دیگر در کل فرودگاه انگشت نما شده بودیم.

این در حالی است که هیچ مسوولی در مورد تاخیرهای این پرواز در برابر اعتراض های وسیع مسافران پاسخگو نبوده است.

از طرف دیگر مسافران منتظر در فرودگاه استانبول به امید پرواز ساعت ۲:۳۰ به این فرودگاه آمده بودند که به دلیل نبود پروازی از تهران به سمت استانبول آنها نیز در فرودگاه مانده بودند. یکی از مسافران که از بی مسوولیتی شرکت هواپیمایی شاکی بود و نگران از اینکه هیچ اطلاع رسانی به آنها نشده است به خبرآنلاین گفت: مرتب ساعت های مختلفی را برای پرواز ما اعلام کردند که هیچ کدام انجام نشده است. مساله مهم اینجاست که هیچکس درمورد اینکه چرا ما این همه معطل شده ایم توضیحی نمی دهد و نمی دانیم در آخر پرواز انجام خواهد شد یا نه. به همین دلیل باید در فرودگاه منتظر بمانیم تا علامتی روی تابلوها نشانی از پرواز ما داشته باشد.

پس از پیگیری های خبرآنلاین از اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی(ره) مشخص شد که هواپیما بالاخره بعد از ۱۴ساعت تاخیر از تهران به سمت استانبول پرواز کرده است.

گفتنی است در روزهای گذشته چند مورد تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی اتفاق افتاده است که این تاخیر ۱۴ ساعته، به نوعی رکورد این تاخیرها را زده است.