اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

3 رباینده دختر جوان دستگیر شدند



3 رباینده دختر جوان دستگیر شدند

سه پسر که با ربودن دختر جوانی قصد داشتند به وی تعرض کنند، توسط ماموران گشت پلیس دستگیر شدند.

حوادث - به گزارش شرق:ماموران پلیس تهران ساعت 23:30 روز جمعه هفته پیش حین گشت‌زنی در بزرگراه تهران – قم به خودرو پژو 206 سفیدرنگ پارک‌شده در حاشیه بزرگراه مشکوک شدند و حین بررسی علت توقف خودرو، اطلاع پیدا کردند سه جوان، دختری را کتک زده‌اند و قصد دارند او را مورد آزارجنسی قرار دهند. ماموران هرسه سرنشین خودرو را دستگیر کردند و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تحویل دادند.


دختر جوان با آغاز رسیدگی به پرونده در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت 17 روز حادثه در ایستگاه اتوبوس خیابان مدائن نشسته بودم که پسر جوانی در نزدیکی من نشست و با چرب‌زبانی، شماره تلفن‌همراه خودش را داد و خواهش کرد با او تماس بگیرم. چند ساعت از این موضوع گذشته بود که با شماره‌ تلفن این شخص به‌نام حمیدرضا تماس گرفتم و او نیز بلافاصله با من قرار ملاقات گذاشت. حمیدرضا ساعت 20 در خیابان شهیدرجایی سر قرار آمد و گفت همراه دونفر از دوستانش با ماشین به‌دنبال من آمده و به بهانه دورزدن، از من خواست تا همراه وی سوار پژو 206 شوم.»


شاکی در ادامه اظهاراتش گفت: «هنوز چند دقیقه‌ای از سوارشدن من به ماشین و صحبت‌کردن با حمیدرضا نگذشته بود که راننده 206 درها را قفل کرد و وقتی به این موضوع اعتراض کردم، ناگهان حمیدرضا و دوستش ضمن ضرب‌وشتم من، تهدید کردند سروصدا نکنم. راننده 206 نیز به‌سرعت از شهر خارج شد.»


کارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی، به تحقیق از متهمان 23 تا 28ساله پرداختند و آنها در اعترافات خود عنوان کردند با طرح و نقشه قبلی برای آزار و اذیت شاکی اقدام به ربودن و انتقال وی به خارج‌شهر کردند که توسط ماموران گشت انتظامی دستگیر شدند.


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران، ضمن تایید این خبر گفت: «با وجود اطلاع‌رسانی به‌عمل‌آمده از سوی پلیس و رسانه‌ها به شهروندان به‌ویژه گروه سنی جوان و نوجوان و ارایه هشدارهای پلیسی به دختران و زنان جوان دربرابر رفتارهای پرخطر متاسفانه همچنان شاهد هستیم برخی از افراد به علل و بهانه‌های مختلف و بدون هیچ‌گونه توجه به آسیب‌های پنهان‌شده در رفتارهای پرخطر همچنان اصرار به انجام و تکرار اینگونه رفتارها ازجمله ایجاد روابط نامتعارف و تعریف‌نشده با افراد ناشناس دارند، در بسیاری از پرونده‌ها به‌ویژه با موضوعات جرایم جنایی شاهد هستیم که طریقه آشنایی قربانی و متهم از طریق همین روابط نامتعارف بوده است.»


رییس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: «با توجه به اعترافات صریح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مشابه در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته‌اند پس از کلیه شکات و مالباختگانی که توسط سرنشینان خودرو سواری 206 سفیدرنگ، به شیوه و شگردهای مختلف مورد آزار و اذیت، تهدید و احتمالا سرقت اموال و زورگیری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.»/شرق
 
 


ویدیو مرتبط :
اعدام رباینده و متجاوز دختر دانشآموز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبروریز دختر جوان در فیس بوک دستگیر شد



 

 

آبروریز دختر جوان در فیس بوک دستگیر شد

 

 

 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا از دستگیری فردی که اقدام به آبروریزی یک دختر جوان در محیط فیس بوک کرده بود خبر داد.

 

سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفتگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: بنا بر اظهارات سرگرد نصرت اله امیری رئیس پلیس فتا استان زنجان؛ پیرو شکایت خانمی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی با ساختن پروفایلی مربوط به وی در فیس بوک و گذاشتن عکس و شماره تماس های وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده اند، مامورین پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: مامورین پلیس پس از تحقیقات اولیه پروفایل مورد ادعای شاکی را بررسی و موارد موجود مستندسازی گردید. در ادامه با تحقیقات تخصصی و فنی افراد مظنون شناسایی و با اقدامات صورت گرفته توسط کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا و ادله های دیجیتالی بدست آمده، یکی از کاربران حرفه ای و مسلط به مسائل شبکه و اینترنت و انواع نرم افزارهای امنیتی که دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه زنجان نیز هست، به عنوان مظنون اصلی پرونده شناسایی و دستگیر شد.

این فرمانده ارشد انتظامی بیان داشت: متهم ابتدا منکر هر گونه دخالت در ساخت پروفایل شد، ولی در مواجهه با ادله دیجیتالی و مدارک و مستندات کافی معترف به این شد که به همراهی یکی از دوستان شاکی برای آبروریزی از او دست به این کار زده اند.

در ادامه میربهرسی افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، شامل تغییر یا تحریف و انتشار فیلم یا صوت یا تصویر دیگری بدون رضایت و انتشار مطالب دروغ به قصد آزار و یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات، جرم اینترنتی شناخته شده و قانونگذار برای مرتکبین جرایم رایانه ای مجازات های حبس و جریمه نقدی تعیین کرده است به نحوی که برای برخی از جرایم تا ۱۵ سال حبس و جریمه نقدی تا یک میلیارد ریال تعیین کرده است.

وی در پایان از شهروندان خواست در زمینه در اختیار قراردادن اطلاعات شخصی شامل شماره های تماس ، عکس و ..... به دیگران دقت نمایند و به هیچ وجه با اعتماد اولیه اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنان قرار ندهند..../ فارس